Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Rozvíjení verbálního vyjadřování dětí v mateřské škole
PECHOVÁ, Lenka
Bakalářská práce si klade za cíl ověřit "Program pro rozvoj souvislého vyjadřování dětí 5-6 letých." Do teoretické části je zahrnut vývoj řeči v období předškolního věku, vývoj samostatného souvislého vyjadřování a jeho záměrné rozvíjení v mateřské škole, hodnocení vzdělávání v oblasti jazyka a řeči. Praktická část se zabývá ověřováním programu vedoucí bakalářské práce A. Váchové a jeho realizací se skupinou 10 dětí v mateřské škole. Evaluační plán sleduje, jak děti na program reagovaly, jak zvládaly aktivity programu a jak vyhovující jsou vzdělávací strategie programu. Posouzena je i časová náročnost programu a ochota rodičů pomoci svému dítěti zvládnout úkoly z programu. Použita je metoda pozorování, rozhovoru a škálování. Ukázka z realizace programu je přiložena na videonahrávce.
Logopedická prevence v mateřských školách oblasti Horácka
NOVÁKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zaměřuje na způsob a rozsah realizace logopedické prevence v mateřských školách oblasti Horácka. Teoretická část obsahuje charakteristiku regionu Horácko, definici logopedické prevence a primární logopedické prevence v mateřské škole. Uvádí faktory, které podporují vývoj řeči dítěte, osvětu a depistáž. Vymezuje podmínky pro logopedickou prevenci v běžné mateřské škole a náplň práce logopedické preventistky. Pro výzkumné šetření v praktické části jsou prostřednictvím dotazníků osloveny odděleně učitelky a učitelky-logopedické preventistky. Získané údaje jsou porovnány ve vzahu k různým typům mateřských škol.
Kvalitativní výzkum komunikačních strategií učitelek mateřských škol používaných při práci s dětmi cizinců
CHRAMOSTOVÁ, Milena
Práce se zaměřuje na výzkum komunikačních strategií učitelek mateřských škol pracujících s dětmi cizinců. V teoretické části se zabývá pojmem dítěte předškolního věku, zejména jeho kognitivním vývojem, vývojem řeči a komunikačních dovedností. Sleduje dítě-cizince z pohledu interkulturní psychologie a interkulturní komunikace.V metodologické části vysvětluje pojem kvalitativní výzkum a zakotvená teorie. Specifikuje zvolené metody výzkumného šetření. V praktické části zjišťuje a sumarizuje pomocí metody pozorování a rozhovoru komunikační strategie používané učitelkami.
Školní zralost a vývoj řeči
KARASOVÁ, Magdaléna
V mé bakalářské práci se zabývám školní zralostí, jednotlivými složkami školní zralosti a problematikou vývoje řeči. V jedné z kapitol charakterizuji poruchy a vady řeči a zmiňuji, jaké řečové schopnosti a dovednosti by mělo mít dítě předškolního věku. V praktické části zjišťuji, zda má myšlení u dítěte vliv na vývoj řeči. Výzkum je proveden pomocí tří testů, které jsou následně vyhodnoceny.
Informovanost rodičů a jejich spolupráce v problematice logopedické prevence
MÁSILKOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá problematikou informovanosti rodičů a jejich spoluprací s mateřskou školou v oblasti logopedické prevence. Zjišťuje hodnocení mateřské školy rodiči, jejich zájem o získávání informací a ochotu spolupracovat v péči o řeč. Dále se zabývá vývojem řeči, podporou logopedické prevence a předcházením narušení komunikačních schopností. Na základě dotazníkového šetření uvádí praktické návrhy řešení této problematiky.
Komunikace s dětmi s Downovým syndromem s využitím znakové řeči
BERÁNKOVÁ, Veronika
Znakový jazyk jako jedna z forem alternativní a augmentativní komunikace je používána především k dorozumívání osob neslyšících, u kterých se nevyvinula nebo nebyla dostatečně vyvinuta verbální složka projevu. Ve zjednodušené podobě znakového jazyka pomáhá vyjadřovat se také dětem s Downovým syndromem. U této cílové skupiny slouží znakování jako podpůrná metoda, která by měla napomáhat rozvoji řeči, jež je v důsledku mentálního postižení opožděna. Při komunikaci s dětmi s Downovým syndromem se verbální řeč doprovází znaky. Ty pomáhají dítěti porozumět sdělení a taktéž mu dávají možnost vyjádřit se. Cílem práce bylo porovnat na základě studia českých i zahraničních odborných publikací dva rozdílné náhledy na využití znakové řeči při komunikaci s dětmi s Downovým syndromem a tyto náhledy ilustrovat pomocí kazustik. Práce obsahuje vymezení a charakteristiku Downova syndromu, vývoj řeči dětí s touto diagnózou, charakteristiku alternativní a augmentativní komunikace a její jednotlivé systémy, a také přínosům a možným rizikům znakování. V další části práce jsou poznatky z předchozích kapitol ilustrovány formou kazuistik. Na základě rozdílných zkušeností se znakováním byly vybrány dvě respondentky, matky dětí s Downovým syndromem. Odhalilo se, že při znakování je nutná podpora matky celou rodinou a její zapojení do procesu znakování. Dále se ukazuje, že nelze poznatky z odborné literatury aplikovat na celou cílovou skupinu, tj. děti s Downovým syndromem. Práce také ukazuje, jak málo odborných publikací se věnuje možným rizikům znakování. Bakalářská práce může sloužit jako informační materiál pro rodiče, kteří se rozhodují, zda se svým dítětem začít komunikovat za pomoci metody znakové řeči.
Práce logopedické preventistky v běžné MŠ
HORNÍKOVÁ, Jarmila
Práce zjišťuje vliv logopedické prevence na vývoj řeči dětí v běžné MŠ. Zabývá se vlivem rodiny na vývoj řeči a vlastním řečovým vývojem dítěte. Pojednává o jazykových rovinách v ontogenetickém vývoji dětské řeči. Jejich definování a významu pro řeč. Charakterizuje nejčastější vady řeči u dětí v mateřské škole ? opožděný vývoj řeči a dyslalii. Dále se zabývá úlohou učitelky mateřské školy z hlediska rozvoje komunikačních dovedností dítěte a metodami prevence.
Úroveň verbální komunikace u dětí v předškolní třídě mateřské školy
BENEŠOVÁ, Simona
Bakalářská práce se věnuje problematice rozvoje komunikačních schopností u dětí v předškolní třídě mateřské školy. Jednotlivé kapitoly se zabývají komunikací, vývojem řeči u dítěte a jakým vliv má rodina, média a mateřská škola na rozvoj komunikačních schopností u těchto dětí. V další části práce pak pomocí dotazníkové metody zjišťuji, jakým způsobem se podílí rodina na rozvoji řeči dítěte a jak hodnotí učitelky mateřské školy úroveň verbálního vyjadřování u dětí v předškolní třídě.
Anglická mateřská škola v České republice
HRABĚTOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce představuje problematiku bilingvní výchovy jako nového trendu ve vzdělávání předškolních dětí. Teoretická část charakterizuje vývojová specifika dítěte předškolního věku s akcentem na vývoj řeči. Dále definuje pojem bilingvismus a zabývá se bilingvními rodinami, bilingvní výchovou předškolních dětí v rodinách a předškolních zařízeních a vlivem bilingvní výchovy na vývoj dítěte. Praktická část je výzkumným šetřením prostředí českých a anglických mateřských škol, které je zaměřeno na naplňování potřeb dítěte předškolního věku v rozdílných psychosociálních a organizačních podmínkách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.