Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Město ve městě
Schwab, Viktor ; Smržová, Kristýna (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Zadání práce reflektuje aktuální potřeby měst, konkrétně města Brna. Cílem práce je pro nezastavěnou a nevhodně využitou plochu v trojúhelníku vymezeném ulicemi Milady Horákové, Francouzská a Černopolní nalézt vhodné řešení. Nedílnou součástí je analytická část, které bylo věnováno dostatek času a ovlivňuje návrh, práce vychází ze základních veřejných vstupních podkladů. Navržený urbanismus přináší do lokality nové funkce, především bydlení, komerci a veřejné prostory, kterých v daném území není mnoho. Řešené objekty ve špici hledají charaktery kvalitního, udržitelného a moderního bydlení ve městě s definovaným prostorem.
Etika a zdravotní handicap
KOLÁŘOVÁ, Josefína
Bakalářská práce Etika a zdravotní handicap se zabývá etikou a handicapem. Je zaměřena na komunikaci a chování k lidem se zdravotním postižením. Cílem práce je poukázat na možné etické problémy při komunikaci a jednání s osobami se zdravotním handicapem a popsat neetické chování k postiženým. V teoretické části práce jsou přiblíženy pojmy handicap, etika, empatie, postižení. Dále je zde stručně popsána historie handicapu a etiky. Podrobněji je v práci popsán přehled a charakteristika postižení, postoje společnosti k postiženým lidem a komunikace s lidmi s postižením. Teoretickou část uzavírají kapitoly o socializaci a integraci zdravotně postižených. Praktická část práce popisuje pomocí kazuistik neetické chování k lidem s handicapem v různých oblastech jejich života.
Město ve městě
Schwab, Viktor ; Smržová, Kristýna (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Zadání práce reflektuje aktuální potřeby měst, konkrétně města Brna. Cílem práce je pro nezastavěnou a nevhodně využitou plochu v trojúhelníku vymezeném ulicemi Milady Horákové, Francouzská a Černopolní nalézt vhodné řešení. Nedílnou součástí je analytická část, které bylo věnováno dostatek času a ovlivňuje návrh, práce vychází ze základních veřejných vstupních podkladů. Navržený urbanismus přináší do lokality nové funkce, především bydlení, komerci a veřejné prostory, kterých v daném území není mnoho. Řešené objekty ve špici hledají charaktery kvalitního, udržitelného a moderního bydlení ve městě s definovaným prostorem.
Bariéry odstraňované a bariéry přetrvávající v procesu integrace u žáka s atypickým autismem v hlavním vzdělávacím proudu
DVOŘÁKOVÁ, Ester
Cílem bakalářské práce je kompletovat teoretické poznání vymezeného tématu práce, a na jeho podkladě popsat a zjistit možné výhody a případná úskalí při integraci dítěte s a typickým autismem do hlavního vzdělávacího proudu. V praktické části bude dílčím cílem poskytnutí možného vhledu na situaci ze strany rodin intaktních žáků, kteří jsou ve třídě s integrovaným chlapcem, a zároveň bude poskytnut náhled na danou situaci spolužáky. Práce je koncipována do dvou částí a to teoretické a výzkumné. První segment má seznámit s teoretickým základem z oblasti integrace a autismu, a má vést k následnému porozumění druhého oddílu. Empirická část je zpracována ve formě kvalitativního výzkumu. Sběr dat se uskutečnil pomocí polostrukturovaného interview. V rámci kvalitativní analýzy dat bylo využito tematického kódování. Výzkumný segment zachycuje obraz integrovaného chlapce z pohledů intaktních spolužáků a jejich rodičů, třídní učitelky a asistentky. Dále matky integrovaného chlapce. Práce by mohla sloužit jako vzor pro rodiče, učitele či pedagogickou veřejnost, při zařazování dítěte s touto diagnózou do hlavního vzdělávacího proudu. Dále poslouží jako dílčí výzkum, který bude zařazen do dlouholeté případové studie, která se snaží poskytnout ucelený pohled na možný proces integrace během povinné školní docházky. Zmíněný průzkum by měl následně tvořit podklady k disertační práci. Z výzkumu vyplývá nepředvídatelnost daného procesu a tím i prognóza do budoucna, z důvodu přicházejících nečekaných změn, ale i vývoje postojů zainteresovaných osob. Výsledky studie poukazují na nejednotné názory k probíhajícímu procesu ze strany intaktních spolužáků, jejich rodičů, ale i paní učitelky a asistentky. Zároveň se matka a rodiče intaktních spolužáků shodují na nepřipravenosti "běžných" škol na integrační proces.
Zpracování, organizace a ověření integračního dne pro osoby s postižením
SUCHAN, Radek
Během života a následně během studií jsem se setkával při různých předmětech s pojmy mentální postižení, mentální retardace, socializace. Během prvního a druhého ročníku proběhly jednodenní akce s názvem {\clqq}Spolu to dokážeme.`` Při spoluorganizování těchto setkání mě napadlo vytvořit model či ukázkovou akci pro všechny, kteří chtějí udělat něco výjimečného či zajímavého pro jedince s mentálním postižením. Při průběhu integračních dnů {\clqq}Spolu to dokážeme`` jsem si uvědomil, o jak reciproční vztah se jedná. Právě my, osoby bez handicapu, si při těchto setkáních uvědomujeme, jak jednoduché jsou naše všední starosti a co všechno se můžeme naučit od našich spoluobčanů s postižením. Cílem této práce je vytvoření nového modelu celé akce {\clqq}Spolu to dokážeme``.
Péče o ohrožené děti a děti žijící mimo vlastní rodinu
PŘIBYLOVÁ, Marta
Diplomová práce se zabývá psychosociální problematikou ohrožených a osamocených dětí, a to především ve smyslu ohrožení citovým strádáním. Teoretická část se zaměřuje na objasnění klíčových pojmů jako jsou potřeby dítěte, výchova, rodina a její zázemí, psychická deprivace a její důsledky, náhradní rodinná péče, socializace atd. Cílem teoretické části práce je nastínit problematiku výchovy dítěte v prostředí ústavu náhradní péče o dítě v komparaci s výchovou dítěte v prostředí rodiny. Těmito rozdíly jsem se zabývala ve výzkumné části práce. Hlavním cílem bylo oslovit několik zainteresovaných odborníků a zjistit jejich postoje a názory na situaci ohrožených dětí v ČR, která se s touto problematikou potýká. Semistrukturované interview, které jsem s nimi prováděla, bylo zaměřeno především na kladení otázek ohledně stávajících {\clqq}nedostatků`` v Zákoně o rodině a Zákoně o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů. Cílem bylo poukázat na indikátory, které negativně ovlivňují zdárný psychosociální vývoj jedince v dětském věku. Pro dokreslení zkoumané problematiky jsem práci doplnila kasuistikou rodiny s osvojeným dítětem.
Aplikace výtvarných činností s přesahem do prosociální výchovy v práci s mladými dospělými ve výkonu vazby
JANSKÁ, Dagmar
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výtvarné činnosti s přesahem do prosociální výchovy v oblasti sociální práce s mladými dospělými ve výkonu vazby. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část vymezuje některé základní pojmy, charakteristiku cílové skupiny s důrazem na výkon vazby a aktivity realizované v této oblasti. Vymezuje také pedagogiku a pedagogické disciplíny, které se vztahují k penitenciárnímu prostředí. V teoretické části dále definuje pojmy související s výtvarnými činnostmi, uměním a prosociálností a jejich význam v lidském životě. Praktická část je realizována ve Vazební věznice v Českých Budějovicích se zaměřením na cílovou skupinu mladých dospělých ve výkonu vazby. Poznatky z teoretické části jsou zde aplikovány na základě výtvarných činností prostřednictvím vlastního projektu s názvem ?Putování Malého prince?, který je zaměřen na rozvoj kreativity a spolupráce v rámci prosociálnosti. Nabízí nám pohled na jednu z možností smysluplného využívání volného času u obviněných osob.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.