Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Duchovní potřeby seniorů v terminálním stadiu života v pobytové sociální službě
HASALÍKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá duchovními potřebami seniorů v terminálním stadiu života v pobytové sociální službě. Předkládá nejnovější poznatky ohledně problematiky potřeb seniorského věku s důrazem na potřeby těžce nemocných seniorů, popisuje roli sociální péče v zařízeních sociálních služeb a duchovní péči o umírající. V terminální fázi se totiž často setkáváme se změnou potřeb nebo změnou priorit těchto potřeb, do popředí mohou vyvstávat duchovní potřeby, které si žádají kvalifikovaného a informovaného přístupu v jejich naplňování.
Zhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovace.
VRÁBLIKOVÁ, Andrea
Cílem mé práce {\clqq}Zhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovace`` bylo zjistit, zda zařízení vůbec marketingové strategie využívají, a pokud ano, v jakých oblastech. Zjišťovala jsem také, jaký dopad na chod zařízení má nový zákon o sociálních službách, a zda existují nějaké rozdíly v používání strategií dle zřizovatele zařízení. Marketing sociální péče nemá v České republice dlouhou historii, jde o segment kterému není věnována dostatečná pozornost. Marketing je ve většině případů používán u soukromých poskytovatelů sociálních služeb.
Zavádění standardů kvality sociálních služeb v domově pro seniory.
SEDLÁKOVÁ, Šárka
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem se realizovalo zavádění nových standardů kvality sociálních služeb do praxe, zjistit názor pracovníků v přímé obslužné péči na zavádění standardů kvality sociálních služeb a možnosti jejich naplňování v praxi v Domově důchodců Humpolec. Na počátku byly stanoveny dvě hypotézy: H1) Standardy kvality sociálních služeb zvýší podle názoru zaměstnanců v přímé obslužné péči úroveň péče o klienty v domově pro seniory. H2) Zavedením standardů kvality sociálních služeb se zvýší odborná úroveň v přímé obslužné péči. Pro sběr informací a ověření stanovených hypotéz jsem zvolila kvantitativní výzkum, metodu dotazování, techniku řízeného rozhovoru. Řízený rozhovor se rozvíjí na základě pevně stanovených otázek, které měly pevně stanovené pořadí a většinou se zde uváděly i varianty odpovědí. Rozhovor byl veden s vybraným vzorkem zaměstnanců Domova důchodců Humpolec v průběhu července a srpna 2009. Z celkového počtu 53 pracovníků přímé obslužné péče jsem vybrala náhodným systematickým výběrem 42 pracovníků přímé obslužné péče. Řízeného rozhovoru se zúčastnilo 30 zaměstnanců, 10 zaměstnanců rozhovor odmítlo a 2 zaměstnanci byli v době výzkumu v pracovní neschopnosti. V rozhovoru bylo účastníkům položeno 7 polootevřených otázek. Z mého výzkumu vyplynulo, že standardy kvality sociálních služeb jsou dobrou cestou za vyšší kvalitou sociálních služeb a s tím i související ochranou práv jejich uživatelů. Je nutné naučit se s těmito standardy pracovat ve prospěch uživatelů sociálních služeb. S tím souvisí také řádné zaškolování pracovníků přímé obslužné péče, jejich profesní rozvoj a důkladné seznámení s problematikou týkající se zavedení nových standardů kvality do běžné praxe v zařízeních sociálních služeb. Výsledky bakalářské práce mohou být použity ke zjištění stavu zavádění standardů v Domově důchodců Humpolec a mohou pomoci při odstranění nedostatků v proškolování pracovníků přímé obslužné péče, zvýšení jejich informovanosti v rámci standardů kvality sociálních služeb a tím ke zvýšení odborné připravenosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.