Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Innovations in the transport industry
Kremiec, Tomáš ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the development of innovations in road, rail, and air transport. These common transport methods, crucial for both passengers and freight, are expected to see further technological development. The aim of this thesis is to study the historical development in the different sectors and then discuss current topics regarding the implementation of AI and the handling of environmental issues. Every mode of transportation contributes to the complexity of the broader transportation scene by providing a different set of advantages and difficulties. The operation of our increasingly interconnected world is facilitated by each of these means of transport, forming a dynamic and interconnected system. Practical part of the thesis also examines in more detail the development of some of the key components of transport. These are in this case signals and signal repeaters. Both of these devices represent an integral part of rail transport. These developments are the subject of this work, which aims to explore the benefits of each generation's innovations and the issues associated with putting them into service.
Daňové zatížení silniční dopravy v ČR
ZOBALOVÁ, Kristýna
Diplomová práce poskytuje přehled o daňovém zatížení v oblasti silniční dopravy v České republice. Práce nejprve obecně mapuje téma daní v silniční dopravě, přičemž jsou identifikovány problémy spojené se zpoplatněním časových a výkonových poplatků. Následně je provedeno detailní porovnání poplatků a daňového zatížení autodopravců v České republice v porovnání s vybranými členskými státy Evropské unie. Tento srovnávací přístup zahrnuje analýzu časového zpoplatnění, daní z příjmů, silniční daně, spotřební daně, výkonového zpoplatnění a daně z přidané hodnoty. Byla provedena srovnávací analýza daňového zatížení pomocí shlukové analýzy. Cílem bylo vyhodnotit hodnoty jednotlivých daní a poplatků vybraných členských států Evropské unie. Závěry naznačují, že Česká republika má specifické charakteristiky daňového zatížení v silniční dopravě, jako vyšší silniční daň ve srovnání s průměrem Evropské unie. Naopak v oblasti daně z příjmů fyzických osob má nižší úroveň ve srovnání s průměrem Evropské unie, avšak u daně z příjmů právnických osob je situace opačná. Tato analýza nabízí komplexní pohled na daňovou politiku České republiky v porovnání s ostatními členskými státy Evropské unie. Z výsledků vyplývá, že daňové zatížení silniční dopravy v České republice se výrazně liší od průměru Evropské unie a ostatních sledovaných států. Zejména jsou patrné relativně vyšší úrovně silniční daně a daně z přidané hodnoty. Tyto specifické charakteristiky zdůrazňují potřebu důkladného zhodnocení českého daňového systému v oblasti silniční dopravy v kontextu budoucího vývoje. Představují jak výzvu, tak i příležitost pro budoucí úpravy a optimalizaci, které by měly směřovat k efektivnějšímu a spravedlivějšímu zdanění, a tím i k podpoře udržitelného rozvoje dopravy v zemi.
Moderní prvky řízení dopravy a jejich využití v městských aglomeracích
DLOUHÁ, Markéta
Moderní prvky řízení dopravy jsou faktorem, který zajišťuje optimalizaci dopravy. Silniční doprava je v neustálém rozvoji a je potřeba ji řídit, aby mohla nadále plynule fungovat. Bakalářská práce se zabývá výzkumem inteligentních dopravních systémů, které s největší pravděpodobností dokáží udržovat dopravní toky či je dokonce zrychlovat. Analýza je zaměřena na městské aglomerace, konkrétně České Budějovice a Hradec Králové. Zhodnocení systémů probíhá na daných úsecích měst, ke kterým byla zjištěna potřebná data. Zdroje informací pro analýzu jsou především od společnosti SWARCO, ze sčítání dopravy od ŘSD, z dokumentů Univerzity Karlovy, z Dopravních novin a z webového souboru Vlastimila Melichara, od kterého byl čerpán postup veškerých výpočtů. Vyhodnocení moderních prvků řízení dopravy se uskutečňuje srovnáním příslušných dat. Další propočet dat zjišťuje uspořené náklady ze zrychlení dopravních toků. Uspořený čas je oceněn i dobou, kterou by jinak účastníci provozu mohli strávit v pracovním procesu. Odhadem bylo zjištěno, že na trase Rudolfovská třída - Na Sadech - Žižkova třída by při zrychlení dopravního toku v průměru o 2,5 minuty mohli řidiči uspořit náklady za rok ve výši až 45 554 400 Kč. Zrychlení dopravního toku v Hradci Králové na trase Mrštíkova ulice - Palachova ulice o 0,6 minut by mohlo uspořit náklady pro průměrnou denní intenzitu vozidel až o 14 434 351,2 Kč za rok. Případová studie na preferenci MHD ukázala, že zrychlení přepravy pro průměrně 50 lidí na 1 autobus a při průměrné denní intenzitě autobusů by mohlo uspořit případně až 98 461 440 Kč za rok. Závěrem je porovnání investic se všemi vyčíslenými přínosy, z čehož plyne předpoklad pro další implementaci inteligentních dopravních systémů.
Návrh modelu doručování zásilek společnosti DHL
Pobořilová, Alena ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Návrh modelu pro doručování zásilek konkrétní společnosti za pomocí překladišť a mezinárodních skladů.
Analýza a řešení dopravy ve městě Znojmo
Kovaříková, Ilona ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na dopravní situaci v okresním městě Znojmo v Jihomoravském kraji. Práce řeší jednotlivé dopravní módy zejména silniční dopravu a cyklistickou dopravu, ale také dopravu statickou (dopravu v klidu), kdy je řešeno parkování a návrh optimalizace. V diplomové práci je také okrajově řešena železniční a autobusová veřejná doprava. První část práce je věnována stávajícímu stavu jednotlivých módů dopravy v celém katastru města Znojma, ale protože do katastrálního území Znojma spadá doprava i v extravilánu, je práce převážně zaměřena na dopravu v intravilánu. Je analyzováno dopravní zatížení dle Celostátního sčítání dopravy ŘSD a stupeň automobilizace z databází registru silničních vozidel Ministerstva dopravy. V druhé části práce řeší vybraná problematická místa ve Znojmě, návrh opatření pro zlepšení komfortu a bezpečnosti účastníků provozu. Dále je řešeno parkování, kdy bylo město rozděleno do oblastí dle funkčního využití a byly vyhledány nedostatky a následně navrženo optimální řešení.
Analýza kritických míst v silniční dopravě ve vybraném regionu - Frýdecko-Místecko
Polok, Jiří ; Radimský, Michal (oponent) ; Jůza, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje kritická místa na silnici I/11 v okrese Frýdek – Místek v úseku Ropice – Bystřice. Cílem práce je navrhnout organizační a stavebně technická opatření, která povedou ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu na vybraných nebezpečných místech této silnice. Navrhovaná opatření jsou volena tak, aby mohla být využitá v praxi.
Analýza kritických míst v silniční dopravě ve vybraném regionu - Brno-venkov
Mazánková, Martina ; Jůza, Petr (oponent) ; Andres, Josef (vedoucí práce)
Téma diplomové práce Analýza kritických míst v silniční dopravě ve vybraném regionu – Brno-venkov bylo navrhováno tak, aby byly její výsledky využity v praxi. Toto praktické využití zajišťuje spolupráce s Dopravním inspektorátem Brno-venkov Policie České republiky. Cílem práce je, po důkladné analýze vybraného konkrétního místa, kterým je křižovatka A56 silnic III/42510, III/41619 a III/39528, navrhnout organizační a stavebně technická opatření, která povedou ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. V závěru této práce jsou navržena konkrétní opatření vhodná k realizaci, která mají přispět ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v předmětné křižovatce. Výsledky jsou určeny především pro využití Policií České republiky, příslušným městským úřadem a Správou a údržbou silnic, ale některé dílčí závěry jsou vhodné i k vážnému zamyšlení pro řidiče.
Studie oblasti Sadová v Brně
Souček, Petr ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na posouzení dopravní infrastruktury v oblasti Sadová v Brně a uvádí návrh řešení vybraných problémů. Práce vychází jak z vlastního průzkumu a měření v rámci lokality, tak z dat shromážděných ze všech dostupných zdrojů, přičemž jako podklad pro zpracování analýzy jednotlivých lokalit byla použita metodika CDV o provádění bezpečností inspekce pozemních komunikací v souladu se směrnicí EU 2008/96/EC. Detailní hodnocení rizik je provedeno u čtyř lokalit v oblasti, u kterých jsou identifikovány problémy a je uveden návrh jejich řešení. Ve vztahu k VHD dále práce hodnotí jednotlivé zastávky MHD, identifikuje zásadní nedostatky a obsahuje i návrh komplexního řešení, pokud jde o jejich umístění. Návrh obsahuje i vhodná místa pro realizaci přechodů pro chodce na ulici Kociánka.
Analýza kritických míst v silniční dopravě ve vybraném regionu - Břeclavsko
Tomíšková, Ivana ; Smělý, Martin (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje konkrétní kritická místa na pozemních komunikacích v oblasti Břeclavska. Cílem je navrhnout organizační a stavebně technická opatření, která povedou ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu ve vybraných úsecích pozemních komunikací.
Řízení průběhu zakázky organizací
Sedláčková, Martina ; Hrnčířová, Miroslava (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje logistický proces ve společnosti SVOBODA-výroba domácích knedlíků s.r.o. Obsahuje studie logistických koncepcí, které pomohou v budování zákaznicky orientované firmy a k proniknutí na zahraniční trh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.