Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Internet of Things as a new disruptive concept for future global business
Kalenda, Tomáš ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Mareš, Jan (oponent)
The goal of the thesis is to provide investors and established businesses insights into the evolving concept of Internet of Things in the context of a business opportunity. First, the thesis provides comprehensive overview of the IoT concept, its historical development and relevant concepts similar to IoT including its definition and explanation. Second, the thesis discusses IoT as a disruptive technology with implications for general business strategy, current business models, value chains and competitive landscape. Third, it describes overwhelming opportunities for IoT application in various business fields and processes bringing added value to its stakeholders. Visionary concepts and applicable use cases are identified. Finally, the thesis analyses IoT market perception from both customer and business perspective based on quantitative and qualitative data researched. The research is focused mainly on customer awareness and value perception of IoT products as well as major drivers and challenges of the IoT market from business players' perspective. Such analytical insights identify major patterns and dynamism of the IoT market.
Využití moderní didaktické techniky ve výuce ekonomických předmětů
Cypriánová, Sabina ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je tematicky zaměřena na využívání moderní didaktické techniky v ekonomickém vzdělávání. Součástí teoretické části práce je klasifikace učebních pomůcek a didaktické techniky v přehledu od téměř nepoužívaných prostředků až po moderní prostředky didaktické techniky a jejich uplatnění při výuce. V praktické části je pozornost věnovaná vyhodnocení dotazníků. Cílem výzkumu je porovnat používání moderní didaktické techniky mezi učiteli vyučující všeobecné, odborné ekonomické a ostatní odborné předměty na středních školách v Jindřichově Hradci. Další otázky jsou zaměřeny na zlepšení kvality vyučování, zvýšení pozornosti a zájmu u studentů v případě, že je použita didaktická technika při výuce. V závěru je zjišťováno, zda učitelé používají hotové nebo vlastní učební pomůcky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.