Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Předpoklady asistenta pedagoga a jeho role při výchově a vzdělávání romských žáků
POLÁKOVÁ, Andrea
Práce se zabývá předpoklady asistenta pedagoga, které jsou potřebné pro výkon této profese. Teoretická část představuje základní pojmy spojené se zkoumanou problematikou. Nejprve charakterizuje výchovu a vzdělávání. Následně představuje nejčastější poruchy, které se objevují u romských dětí jako je mentální retardace nebo ADHD. Důležitou kapitolou je Romský žák. Zde je představena historie vzdělávání Romů, jejich specifické postoje k získávání znalostí a samotný romský jazyk. Nechybí ani kapitola věnující se asistentovi pedagoga. Praktická část je založena na rozhovorech s asistenty pedagoga a kazuistikách romských žáků, které blíže specifikují potřebu asistenta a jeho činnost ve vzdělávacím procesu. Z vyhodnocení rozhovorů je zřejmé, že kromě kvalifikačních předpokladů hrají důležitou roli také předpoklady osobnostní.
Spolupráce s rodinami romských žáků z pohledu pedagogů z Libereckého kraje
Rašínová, Tereza ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vztah rodiny romského žáka a školy z pohledu pedagoga. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je věnována čtyřem dílčím tématům. První téma se věnuje Romům v české společnosti, je zde uvedena jejich diferenciace, sociální situace Romů, vztah mezi majoritou a minoritou a zejména konflikty mezi majoritou a minoritou. Druhé téma se věnuje romské rodině, a to jak vypadala v minulosti, a jaká je v současnosti. Dále se věnuje výchově dětí dle genderu a vlivu rodiny na školní úspěšnost dítěte. Třetí téma se zabývá vzděláním Romů a to především předškolním, základním a středním vzděláváním. Čtvrté téma popisuje komunikaci s romskými rodiči. Druhá část se zabývá samotným výzkumem. Výzkumnou metodou je metoda kvalitativní a to zejména polostandartizovaný dotazník. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaká je spolupráce mezi školou a rodinou romského žáka v Libereckém kraji. Celý problém se zkoumá z pohledu pedagoga. Dílčími cíli výzkumu bylo zjistit, jaká je úroveň komunikace mezi školou a rodinami romských žáku, dále zjistit, jaká je domácí příprava romských žáků ze strany rodičů a v poslední řadě zjistit, jaké podpůrné mechanismy učitelé ve spolupráci s rodinami romských žáků využívají. Na závěr diplomové práce jsou zde uvedeny výsledky výzkumu, vyhodnocení, diskuze...
Příběhy romských matek v souvislosti se současnými trendy ve vývoji porodnosti
MÁCHOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce se zabývá porodností romských matek, která převyšuje průměrnou hodnotu. V práci jsou nejprve shrnuty důvody, které zapříčinily, že od roku 1989 klesá v České republice porodnost. Práce také pojednává o romské ženě - matce, o jejich rolích a postavení, především v rodině. Dále byly vedeny rozhovory s osmi romskými matkami čtyř a více dětí. V úvodu rozhovoru byly respondentky vybídnuty, aby vyprávěly své životní příběhy, jak to, že jsou matkami více dětí. Z rozhovorů vyplynuly tři faktory, které zapříčinily, že má těchto osm žen celkem třicet sedm dětí. Původní rodina, náhoda a nový partner. Práce také obsahuje komparaci výsledků tohoto výzkumu s výsledky výzkumu z diplomové práce Jany Valešové, která se zabývala porodností vzorku žen z Církve bratrské.
Sociální práce uplatňovaná při práci s romskými rodinami ze sociálně vyloučené lokality v Táboře
KLEJMOVÁ, Jaroslava
Cílem práce je analýza spolupráce pracovníků služeb sociální práce, kteří se podílejí na sociální práci uplatňované při práci s romskými rodinami v sociálně vyloučené lokalitě "Fišlovka" v Táboře a nastínění možností využití pojednávané spolupráce při řešení etických dilemat souvisejících s výkonem sociální práce s danou cílovou skupinou. Předmětem analýzy je pokus o identifikaci hlavních rezerv a bariér této spolupráce a možnostech jejího zkvalitnění. Práce dále zjišťuje, s jakými dilematy se sociální pracovníci při práci s romskými rodinami nejčastěji setkávají, a jakou strategii vypořádávání se s těmito dilematy nejčastěji uplatňují. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V rámci teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy, které se pojí k tématu práce. Praktická část nabízí interpretaci dat získaných prostřednictvím kvalitativního výzkumu s devíti respondenty, kteří pracují s pojednávanou cílovou skupinou.
Sociální práce s romskou rodinou z pohledu orgánu sociálně právní ochrany dětí ve vybraném regionu Dačice a přilehlém pohraničí
KONEČNÁ, Lenka
Práce popisuje sociální práci s rodinou z pohledu sociálně právní ochrany dětí v regionu Dačice a přilehlém pohraničí. V teoretické části je uveden vliv rodiny na vývoj jedince, práce zabývá sociální prací s rodinou a sanací rodiny, sleduje odlišné trendy v minulosti a v současné době. Dále se práce zaměřuje na sociálně právní ochranu dětí. Jsou zde uvedeny její právní základy a kompetence. Na konci teoretické části jsou popsány čtyři problematické oblasti romských rodin, které vytváří podklad pro výzkum v praktické části. V praktické části jsou uvedeny kazuistiky respondentů. Ty byly získány z polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory jsou rozpracovány do pěti okruhů, podle kterých jsou i vyhodnoceny. Výsledky jsou shrnuty v závěrečné diskusi.
Přístupy ve vzdělávání romských žáků na Křesťanské ZŠ v Jihlavě
HOLUBOVÁ, Klára
Diplomová práce - Přístupy ve vzdělávání romských žáků na Křesťanské ZŠ v Jihlavě - obsahuje teoretické poznatky, které se vztahují k problematice vzdělávání romských žáků, a dále pak je tvořena kvalitativní výzkumnou částí. Hlavním cílem mé diplomové práce je identifikovat subjektivní pohled romského žáka na proces vzdělávání. Dílčími cíly je porovnat tento pohled u jednotlivých školních tříd (1. a 2. stupně ZŠ) a dále pak, zda se tento názor liší v případě žáka a pedagoga. Informace nutné ke zpracování výzkumné části byly získány metodou kvalitativního výzkumu, technikou polořízeného rozhovoru s romskými žáky z 1. a 2. stupně a s pedagogickými pracovníky školy.
Význam romské rodiny coby sociální opory u Romů ve vybrané lokalitě v Táboře
BALÍKOVÁ, Andrea
Práce zjišťuje význam romské rodiny coby poskytovatele sociální opory svým členům. Teoretická část charakterizuje pojem sociální opora a zaměřuje se na funkční rodinu, jenž je jedním ze zdrojů sociální opory. Dále jsou uvedeny znaky, které můžeme v oblasti sociální opory nalézt právě u Romů. Na to navazuje rozdělení romských rodin. Poté je popsán rozsah, druhy a stinné stránky sociální opory, které jsou vždy vztaženy k romským rodinám. Praktická část obsahuje kazuistiky respondentů. Těch bylo dosaženo pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které jsou děleny do šesti hlavních okruhů, podle nichž jsou i vyhodnoceny. Výsledky výzkumu jsou dále porovnány s poznatky autorů použité literatury.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.