Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analysis of Czech P2P lending investors' behaviour drivers
Hudcová, Tereza ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Dvořáková Švejdová, Lenka (oponent)
Tato studie se zaměřuje na zkoumání peer-to-peer lending trhu v České republice pomocí analýzy unikátně získaných dat z české P2P lending platformy Zonky. Hlavním cílem této práce je hledání možné korelace mezi postojem k riziku peer-to-peer investorů, který je odvozen ze standardizovaných postupů, a jejich reálným chováním na platformě. Bylo zjištěno, že investoři se v online prostředí chovají ještě rizikověji, než by z teoretického hlediska měli. Práce také potvrdila specifičnost postoje k riziku z hlediska různých oblastí života. Následně bylo pomocí lineární regrese dokázáno, že jediný faktor, který je vysoce statisticky signifikantní, co se vlivu na očekávaný výnos investorova portfolia týče, je úroková míra u žádosti o půjčku. Tento poznatek dále podporuje sklon investorů k většímu riziku, což má za výsledek faktický nezájem o charakteristiky žadatele o půjčku.
Vliv kognitivního vyčerpání na rozhodování
Farská, Kateřina ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Rusina, Robert (oponent)
Jeden z faktor ° u, který významnˇe ovliv ˇ nuje naše každodenní rozhodování je tzv. kognitivní vyˇcerpání. Teorie kognitivního vyˇcerpání pˇredpokládá existenci omezeného zdroje, který je nezbytný pro sebekontrolu. Je-li tento zdroj aktivitou vyžadující sebekontrolu eliminován, dochází ke kognitivnímu vyˇcerpání, které vede ke snížení výkonu v následné úloze stejného typu. Tato práce zkoumá vliv kognitivního vyˇcerpání na volby v Iowa Gambling Task. Jedná se o úlohu navrženou k simulaci rozhodování v reálném svˇetˇe, zahrnující zisky a ztráty. Dále jsou zkoumány možné zprostˇredkující faktory, které mohou být ovlivnˇeny kognitivním vyˇcerpáním a následnˇe mít vliv na volby v Iowa Gambling Task -- rizikové preference a impulsivita. Teorie duálních proces °u pˇredpokládají, že na rozhodování se podílejí dva systémy: rychlý, intuitivní, emocionální Systém 1 a pomalejší, deliberativní a racionální Systém 2. Bylo zjištˇeno, že kognitivní vyˇcerpání vede k vyzdvižení úlohy Systému 1 v rozhodování. Jelikož výhodná rozhodnutí v Iowa Gambling Task jsou úzce spjata s emoˇcními reakcemi -- což je doména Systému 1 -- je pˇredložena hypotéza, že kognitivní vyˇcerpání povede ke stejným, ne-li lepším výsledk °u v této úloze. Byl proveden kontrolovaný laboratorní experiment zahrnující celkovˇe 39 subjekt ° u. Co se týˇce výsledk °u v Iowa Gambling Task, kognitivnˇe vyˇcerpané subjekty dosahovaly v pr °umˇeru stejných výsledk °u jako subjekty kontrolní, což podporuje hypotézu. Dále, kognitivní vyˇcerpání vedlo ke zvýšení impulsivity, pˇriˇcemž vyšší impulsivita u vyˇcerpaných subjekt °u velmi pravdˇepodobnˇe dále ovlivnila volby v Iowa Gambling Task ve smyslu zhoršení výsledk ° u. Podíváme-li se na rizikové preference, zjišt'ujeme, že kognitivnˇe vyˇcerpané subjekty byly obecnˇe rizikovˇe averzní v kontextu ztrát, pˇriˇcemž toto neplatilo pro kontrolní skupinu, u které docházelo naopak k vyhledávání rizika. Nezdá se však, že by tato zmˇena v rizikových preferencích pod vlivem kognitivního vyˇcerpání dále ovliv ˇ novala volby v Iowa Gambling Task.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.