Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Od konstrukce mediální reality k sociálnímu stereotypu v tištěné reklamě
Talácko, Aleš ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Jungová, Eliška (oponent)
Diplomová práce "Od konstrukce mediální reality k sociálnímu stereotypu v tištěné reklamě" pojednává o stereotypních zobrazeních osob vyskytujících se v české časopisové produkci v prvním desetiletí 21. století. První část práce popisuje teoretický základ a východiska tématu, včetně teorie sociální konstrukce reality podle Bergera s Luckmannem. Ve své druhé části práce na vzorku časopiseckých titulů Týden, Reflex, Maxim (dříve Quo), Cosmopolitan a Žena a život mapuje výskyt stereotypních zobrazení v časovém období od roku 2000 do roku 2008, materializovaných prostřednictvím sémiotických kódů, které práce pojemenovává, popisuje a poukazuje na způsob jejich použití ve výstavbě komplexních komunikátů. Práce se snaží poukázat na nepoměr ve výskytu zobrazení mužů a žen v reklamních komunikátech a na základě předchozích rozdělení dostupných v literatuře práce přichází s originální klasifikací stereotypních zobrazení. Práce také popisuje výsledky kvantitativní obsahové anylýzy, jejímž cílem bylo zjistit četnost výskytu stereotypních zobrazení v obrazových textech tiskové reklamní produkce a dělí vyskytující se stereotypy na tři skupiny dle frekvence výskytu - málo frekventované, běžné a velmi frekventované. Zvláštní pozornost práce potom věnuje vazbě jednotlivých zobrazení sociálních stereotypů na...
Mytologie titulních stran časopisu Reflex
Vondrák, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá produkt z oblasti tištěných médií, kterým jsou titulní strany týdeníku Reflex. Využívá metodu mytologické analýzy, v kvalitativním výzkumu mediálních obsahů aplikovanou již půl století a řadící se tak mezi tradiční metody užívané mediálními studii. Narozdíl od jiných diplomových prací z tohoto tematického okruhu nezkoumá pouze vizuální či lexikální obsah titulních stran, ale zaměřuje se také na jejich spolupráci při tvorbě mýtických obsahů. Nejprve jsou představena klíčová teoretická východiska a z nich plynoucí termíny, které tato práce používá v následujících analýzách popisujících mýtizační působení jednotlivých titulních stran. Závěr pak přináší pokus o zobecnění a explanaci popsaných jevů. Práce se snaží dešifrovat mýty obsažené v prvním sdělení, kterým časopis Reflex týden co týden oslovuje své čtenáře, tedy titulní strany jednotlivých čísel. Všímá si toho, jak časopis konstruuje systém mýtů, jehož pomocí ideologicky působí na své čtenáře. Jejím cílem je popsat nejen proces, při kterém si mýty přisvojují nejrůznější znaky a naplňují je vlastními významy, ale také dialektický vztah mýtů se stereotypy a ideologiemi, které stojí v jejich pozadí.
Internetová podoba časopisu Reflex: posun v pojetí žurnalistické práce?
Konečná, Tereza ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Internetová podoba časopisu Reflex: Posun v pojetí žurnalistické práce? si klade za cíl porovnání tištěné verze časopisu Reflex s její internetovou podobou. Rešeršní část práce je rozčleněna do tří kapitol. První kapitola je věnována krátkému popisu historie týdeníku a současnému personálnímu složení redakce. Druhá kapitola je zaměřena na internetové vydání týdeníku a využívání nových médií redakcí časopisu Reflex. Třetí kapitola se zabývá budoucností internetu, s níž je úzce spjata budoucnost tištěných a internetových médií. Výzkumná kapitola bakalářské práce je rozdělena na dvě části. První obsahuje komparaci tištěného a internetového obsahu týdeníku Reflex. Druhá se věnuje dotazníkovému šetření, které je zaměřeno na příjemce mediálních sdělení, tj. čtenáře časopisu Reflex. Příloha obsahuje rozhovor s Josefem Klímou, který podrobně dokresluje historii založení periodika.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.