Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dyslexie ve výuce francouzského jazyka
Šimanová, Adéla ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem dyslexie a výuky francouzského jazyka. Navrhuje cvičení pro studenty s dyslexií, která jsou přizpůsobena jejich poruchám učení a tím přispívají k jejich reedukaci. Cvičení jsou určena zejména pro starší žáky a studenty středních škol, kteří mají mírně pokročilou úroveň jazyka. Mohou být použity v individuální výuce nebo ve třídě s integrovanými žáky. Práce by mohla být pomůckou učiteli, který pracuje s dyslektiky a chce přizpůsobit výuku jejich specifickým potřebám.
Dyslexia and language game in classes of French
Jašková, Petra ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Lingvistická hra a dyslexie ve výuce francouzštiny Klíčová slova: Hra, aktivita, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, speciální porucha učení, reedukace. Abstrakt: Tato práce se zabývá vztahem dyslexie a hry ve výuce francouzštiny. Navrhuje hry a aktivity, které by odpovídaly specifickým potřebám dyslektiků a tím přispívaly k jejich reedukaci. Hry jsou určeny především pro mladší žáky, začátečníky a mohou být doporučeny hlavně pro třídy s integrovanými žáky. Práce se má stát pomůckou učiteli při výběru vhodných herních aktivit.
Elektivní mutismus - případová studie
VENCLÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá elektivním mutismem u dítěte předškolního věku. V teoretické části je popsána problematika elektivního mutismu, tj. definice, etiologie a symptomatologie. Dále možnosti diferenciální diagnostiky a mezioborové spolupráce při diagnostikování a terapii elektivního mutismu. Součástí terapie jsou i možnosti reedukace u dětí. Empirická část bakalářské práce je zaměřena na případovou studii chlapce s diagnostikovaným elektivním mutismem. Na základě shromážděných informací byla vypracována metodika přístupu k dítěti s narušenou komunikační schopností, s důrazem na elektivní mutismus. Tato metodika poskytuje základní informace o elektivním mutismu, jeho rozpoznání, základních technikách přístupu k dítěti s poruchou a možném přístupu k rodičům dítěte s elektivním mutismem.
Reedukace specifických poruch učení formou kroužku na ZŠ
MIKEŠOVÁ, Iva
Diplomová práce je zaměřena na specifické poruchy učení u žáků prvního stupně základní školy, na reedukační péči, která probíhá ve škole pod vedením pedagogů. Zabývá se organizací a nápní kroužku reedukace na Základní škole Vodňanská v Prachaticích. Zachycuje, do jaké míry došlo ke zlepšení nedostatečně rozvinutých poznávacích a motorických oblastí u žáků, kteří docházejí do tohoto kroužku. Zjišťuje efektivitu kroužku reedukace.
Úroveň motoriky u žáků 1. tříd ZŠ
HEJLOVÁ, Kateřina
Diplomová práce pojednává o motorických schopnostech dětí od narození do 8 let věku. Nastiňuje vývoj hrubé motoriky, jemné motoriky a mikromotoriky a způsoby, jak tyto jednotlivé oblasti u dětí rozvíjet. Metodou testování je zjišťována úroveň motoriky žáků 1. tříd ZŠ ve Stonařově, Pavlově, Třešti a Českých Budějovicích.
Vybrané speciálně pedagogické aspekty práce s jedinci s poruchami chování ve věku 15-18 let ve výchovných ústavech
LANGOVÁ, Martina
Ve své diplomové práci popisuji, jak ve výchovných ústavech probíhá reedukační proces, především ze speciálně pedagogického hlediska. V teoretické části diplomové práce definuji poruchy chování a následně se zabývám metodami, technikami, přístupy a formami práce s jedinci s poruchami chování. V praktické části jsem využila kvantitativní výzkumné metody - dotazníku, kdy jsem oslovila výchovné ústavy v České republice. Cílem bylo zjistit, jaké jsou ve výchovných ústavech využívané metody, techniky, přístupy a formy, jestli se od sebe jednotlivé ústavy liší a ověřit si, jestli se mnou uvedené teorie v praxi využívají.
Integrace dětí s poruchami učení na 1. stupni základních škol
MALINOVSKÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá integrací dětí s poruchami učení, konkrétně zařazením dyslektiků a dysgrafiků do běžných tříd 1. stupně základních škol. V teoretické části jde právě o otázky problematiky dětí s poruchami učení. Jedná se o obtíže dyslektiků a dysgrafiků, nácvik čtení a psaní, reedukaci, spolupráci rodiny a dalších institucí, aktuální problémy integrace těchto dětí. V praktické části jsou již probírány konkrétní problémy integrace dyslektických a dysgrafických dětí. První část výzkumu je zaměřena na funkčnost individuálních vzdělávacích plánů. Druhá část je zaměřena na potřebu posilovat stranovou orientaci.
Integrace žáků se specifickými poruchami učení na středních školách na Strakonicku
ZÁVOROVÁ, Marta
V práci se zabývám problematikou specifických poruch učení (SPU). Zvyšuje se počet dětí s SPU, které studují na SŠ. Učitelé zastupují v procesu vzdělávání jedince hlavní pozici. Znalost problematiky specifických poruch je základní podmínkou úspěšného zařazení jedince s SPU do prostředí běžné střední školy. Výsledky práce ukazují, že učitelé na středních školách jsou s problematikou SPU méně obeznámeni.
Rozvoj grafomotoriky dětí ve třídě zřizované pro žáky se zdravotním postižením a v běžné třídě na základní škole
KARLOVCOVÁ, Petra
Anotace Grafomotorika je celé spektrum psychomotorických činností, které jedinec vykonává při psaní. Odborné rozpoznání grafomotorických obtíží vyplývajících z odchylek ve vývoji jemné motoriky mohou potvrdit zkušení odborní pracovníci pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center na základě komplexního vyšetření. U dítěte s grafomotorickými obtížemi je nutná aktivní práce, pozorování dítěte při práci a používání rozmanitého materiálu. Intenzivní procvičování motoriky a grafomotoriky a odstraňování grafomotorických obtíží pomocí zaměření specifické reedukační činnosti vede k podstatnému zlepšení úrovně grafomotorických dovedností. Celá výzkumná část diplomové práce je postavena na kvantitativním typu výzkumu. Podklady pro výzkum byly získány z dotazníků a anamnéz dětí. Byly dotazováni rodiče a učitelé žáků z druhého a třetího ročníku základní školy ve Všerubech. Informace o dětech ze specializované třídy byly získány ve spolupráci s pracovníkem Pedagogicko psychologické poradny. Výběrový soubor čítal 24 dětí z druhé třídy základní školy a 21 dětí ze třetí třídy základní školy a 15 dětí z druhé a 10 dětí z třetí specializovaných tříd pro žáky se zdravotním postižením. Cílem teoretické části diplomové práce bylo nastínit obecné informace a vytvořit ucelený náhled na problematiku specifických poruch učení a především grafomotoriky. Cílem výzkumné části bylo vlastní porovnání grafomotorických projevů u dětí navštěvujících běžnou třídu základní školy s projevy u dětí ze třídy specializované. Před výzkumem byly stanoveny dvě hypotézy, které se měly na základě výzkumu potvrdit nebo vyvrátit.
Analýza výchovných problémů u klientů střediska výchovné péče z hlediska zdravotního, psychologického a sociálního.
LÍSKOVCOVÁ, Ilona
Provedený výzkum byl zaměřen na analýzu klientů střediska výchovné péče. Jednalo se o kvantitativní výzkum. Předmětem zkoumání byly výchovné problémy dětí a mládeže. Objektem zkoumání byl soubor vybraných klientů s poruchami chování střediska výchovné péče. K analýze byla použita sekundární analýzu dat, pozorování, dotazník a rozhovor. Cílem práce byla analýza výchovných problémů u klientů střediska výchovné péče z hlediska zdravotního, psychologického a sociálního, posouzení efektivity péče a spolupráce rodiny, pohled na ekonomické zázemím rodiny, vzdělanost rodičů a vliv těchto faktorů na rozvoj poruch chování. Tímto výzkumem se podařila potvrdit vyšší efektivita propojené, všestranné péče u respondentů s poruchami chování, tedy péče zdravotní, psychologické a sociální. Neprokázalo se, že by vyšší ekonomické poměry rodiny měly negativní vliv na rozvoj poruch chování, ale zjistilo se, že rodiče s dobrými ekonomickými poměry lépe spolupracují a že u těchto rodin dochází ve vyššímu počtu k pozitivní změně u respondentů. Dále lze potvrdit, že vyšší vzdělanost rodičů vede k lepší spolupráci a že tito rodiče mají pozitivní vliv na zlepšení stavu u respondentů. Je zde prokazatelně vyšší efektivita péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.