Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Predikce protismykových vlastností povrchu vozovky v laboratoři
Nekulová, Pavla ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Stryk, Josef (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá zkušební metodou „Stanovení součinitele tření po ohlazení“ popsanou v ČSN EN 12697-49 (nazývaná také zkouška Wehner/Schulze), která má umožnit předpověď vývoje protismykových vlastností povrchu vozovky pomocí laboratorního měře-ní. Vzhledem k tomu, že požadovaná kvalita protismykových vlastností povrchu vozovky musí být splněna nejen na nových stavbách ale i na konci záruční doby, tak se zhotovitelé dopravních staveb začali zaměřovat na životnost protismykových vlastností povrchů vozovek. Zkouška Wehner/Schulze byla sice poprvé představena již v 60. letech minulého sto-letí, ale zvýšená pozornost je jí věnována až v posledních patnácti letech. Základním předpokladem pro využití této zkušební metody je navázání výsledků měření v laboratoři na hodnoty měřené dynamickými měřicími zařízeními, která jsou běžně používána pro měření protismykových vlastností povrchu vozovky, a stanovení vztahu mezi laboratorní simulací dopravního zatížení a skutečným dopravním zatížením. Dalším řešeným tématem je využití zkušební metody Wehner/Schulze pro návrh speciálních asfaltových směsí s optimální životností protismykových vlastností – v tomto případě jde o asfaltovou směs s kombinací kameniv s různou hodnotou ohladitelnosti PSV tak, aby byla využita lokální kameniva s nízkou hodnotou PSV s přidáním malého množství hodnotného dovezeného kameniva s vysokou hodnotou PSV.
Závislost protismykových vlastností povrchů vozovek na ohladitelnosti kameniva a dopravním zatížení
Dašková, Jaroslava ; Čelko,, Ján (oponent) ; Šachl,, Jindřich (oponent) ; Vojtěšek, Antonín (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bezpečnost silničního provozu je komplexní problém. Ovlivňuje ji především řidič, vozidlo a povrch vozovky. Tato disertační práce se zaměřila na povrchové vlastnosti vozovek a to zejména protismykové vlastnosti povrchu vozovek, které přímo ovlivňují brzdnou dráhu vozidel a vedení vozidla ve směrových obloucích a tím i dopravní nehodovost. Práce se zabývá trvanlivostí protismykových vlastností povrchu vozovek, druhem použitých vrstev a ohladitelností kameniva použitého v obrusné vrstvě. Cílem této práce bylo vyvinout metodiku pro zlepšení trvanlivosti protismykových vlastností povrchů vozovek a zavedení funkční zkoušky pro jejich posuzování.
Protismykové vlastnosti asfaltových vrstev s R - materiálem
Bambulová, Lucie ; Nekulová, Pavla (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou protismykových vlastností povrchu vozovky u obrusných vrstev z asfaltových směsí s R-materiálem. Konkrétně se jedná o směs typu ACO 11 (asfaltový beton pro obrusné vrstvy). V teoretické části práce je rozebrána problematika protismykových vlastností povrchu vozovky a recyklace R-materiálu. Praktická část se věnuje návrhu a laboratorní výrobě asfaltové směsi ACO 11 bez příměsi R-materiálu a s obsahem 38 % R-materiálu. Dále jsou v práci uvedeny výsledky měření součinitele tření po ohlazení pro tyto asfaltové směsi. Cílem práce bylo zjistit vliv zvýšeného obsahu R-materiálu na protismykové vlastnosti povrchu vozovky, protože je plánována aktualizace normy ČSN EN 13108-1, která umožní použití až 40 % R-materiálu do směsí typu ACO 11.
Protismykové vlastnosti asfaltových vrstev s R - materiálem
Bambulová, Lucie ; Nekulová, Pavla (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou protismykových vlastností povrchu vozovky u obrusných vrstev z asfaltových směsí s R-materiálem. Konkrétně se jedná o směs typu ACO 11 (asfaltový beton pro obrusné vrstvy). V teoretické části práce je rozebrána problematika protismykových vlastností povrchu vozovky a recyklace R-materiálu. Praktická část se věnuje návrhu a laboratorní výrobě asfaltové směsi ACO 11 bez příměsi R-materiálu a s obsahem 38 % R-materiálu. Dále jsou v práci uvedeny výsledky měření součinitele tření po ohlazení pro tyto asfaltové směsi. Cílem práce bylo zjistit vliv zvýšeného obsahu R-materiálu na protismykové vlastnosti povrchu vozovky, protože je plánována aktualizace normy ČSN EN 13108-1, která umožní použití až 40 % R-materiálu do směsí typu ACO 11.
Závislost protismykových vlastností povrchů vozovek na ohladitelnosti kameniva a dopravním zatížení
Dašková, Jaroslava ; Čelko,, Ján (oponent) ; Šachl,, Jindřich (oponent) ; Vojtěšek, Antonín (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bezpečnost silničního provozu je komplexní problém. Ovlivňuje ji především řidič, vozidlo a povrch vozovky. Tato disertační práce se zaměřila na povrchové vlastnosti vozovek a to zejména protismykové vlastnosti povrchu vozovek, které přímo ovlivňují brzdnou dráhu vozidel a vedení vozidla ve směrových obloucích a tím i dopravní nehodovost. Práce se zabývá trvanlivostí protismykových vlastností povrchu vozovek, druhem použitých vrstev a ohladitelností kameniva použitého v obrusné vrstvě. Cílem této práce bylo vyvinout metodiku pro zlepšení trvanlivosti protismykových vlastností povrchů vozovek a zavedení funkční zkoušky pro jejich posuzování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.