Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
L systémy a jejich aplikace
Koutný, Jiří ; Goldefus, Filip (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá deterministickými bezkontextovými L-systémy, zasazuje je do oblasti procedurálního modelování a staví je do souvislosti s fraktální geometrií. Zabývá se technikou přepisování a jejím využitím pro modelování rostlinám podobných struktur. Dále popisuje složitější typy L-systémů, zejména jejich kontextové a parametrické varianty. Ukazuje oblasti využití L-systémů zejména v oblasti počítačové grafiky a zaměřuje se na jejich využití pro procedurální modelování architektury. V závěru nastiňuje další možnosti využití procedurálního modelování pomocí L-systémů a představuje některá další rozšíření přepisovacích pravidel, která budou předmětem dalšího vývoje práce.
Nekonečná jeskyně
Pospíšil, Petr ; Pečiva, Jan (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo implementovat aplikaci, které bude zobrazovat nekonečnou jeskyni. Základ této jeskyně tvoří šumová funkce Simplex noise. Šum získaný touto funkcí je následně prahován a na získanou mřížku bodů je poté aplikován algoritmus Marching tetrahedrons. Ten vstupní volumetrická data převádí do hraniční reprezentace. V aplikaci byl také použit Phongův osvětlovací model a dále Bump mapping pro zvýšení vizuální kvality. Aplikace je založena na knihovně OpenGL. V první polovině technické zprávy byly uvedené metody teoreticky popsány, druhá polovina pak obsahuje popis samotné implementace.
Částicový modul pro GPUEngine
Sobol, Jan ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementovat částicový modul, který bude rozšiřovat grafický toolkit GPUEngine. Částicový modul je rozhraní určené k tvorbě částicových systémů. Modul je navržen jako soubor rozšiřitelných tříd, do kterých uživatel doplňuje vlastní implementaci. V práci jsou rozebrány techniky realizace částicových systémů. Do toho spadá způsob uložení dat, ze kterých jsou implementovány techniky Array of Structures a Structure of Arrays. Práce se zabývá rozdíly mezi simulací částicových systémů na CPU a GPU, poskytuje nástroje k jejímu provedení. Výsledkem práce je znovupoužitelná knihovna umožňující tvorbu částicových systémů, určených jak pro typické vizuální použití známé z počítačových her, tak pro účely simulace a procedurálního modelování. Součástí je také demonstrační aplikace s předpřipravenými ukázkami částicových systémů.
Synthesis of digital landscape surface data
Šebesta, Michal ; Kahoun, Martin (vedoucí práce) ; Křivánek, Jaroslav (oponent)
Procerurální modelování využívající reálných dat často naráží na nedostatek, kdy je potřeba jemnějších reálných dat, než jsou aktuálně k dispozici. Představujeme metodu, která hrubá data zjemní na lepší rozlišení, k čemuž používá pomocných zdrojů již v cílovém rozlišení. Tato data použijeme na konstrukci statistických modelů predikující jemnější rozlišení vstupních dat. Konkrétně konstruujeme modely vážené lokální lineární regrese, přičemž využíváme TSVD. Naše metoda je snadno modifikovatelná. Díky tomu ji lze prakticky využít například při vývoji simulátorů či jiných aplikací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití procedurálního jazyka v procesu modelování bloků městské zástavby
Koucká, Lucie ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
Tématem této diplomové práce je dělení bloků do parcel za použití procedurálního modelování. Hlavním cílem je vylepšení stávající metody OBB-based Subdivision, která využívá k dělení bloků pomocné obálky ve tvaru obdélníku. Zároveň je požadováno přizpůsobení metody českým podmínkám. První část práce se věnuje rozboru odborné literatury, která ukazuje vývoj a současný stav problematik řešených v rámci procedurálního modelování. Následuje návrh metodiky, která testuje změnu tvaru obálky na lichoběžník, respektive na čtyřúhelník. Na závěr jsou navrhované algoritmy testovány nad reálnými daty v CityEngine, který nabídl možnost využití procedurálního přístupu k automatickému generování 3D parcel. Celý proces byl regulován omezeními územních plánů vybraných obcí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Částicový modul pro GPUEngine
Sobol, Jan ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementovat částicový modul, který bude rozšiřovat grafický toolkit GPUEngine. Částicový modul je rozhraní určené k tvorbě částicových systémů. Modul je navržen jako soubor rozšiřitelných tříd, do kterých uživatel doplňuje vlastní implementaci. V práci jsou rozebrány techniky realizace částicových systémů. Do toho spadá způsob uložení dat, ze kterých jsou implementovány techniky Array of Structures a Structure of Arrays. Práce se zabývá rozdíly mezi simulací částicových systémů na CPU a GPU, poskytuje nástroje k jejímu provedení. Výsledkem práce je znovupoužitelná knihovna umožňující tvorbu částicových systémů, určených jak pro typické vizuální použití známé z počítačových her, tak pro účely simulace a procedurálního modelování. Součástí je také demonstrační aplikace s předpřipravenými ukázkami částicových systémů.
Procedural building reconstruction from building outlines
Kužel, Vojtěch ; Kahoun, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Jan (oponent)
V této práci je prezentována metoda, která rychle procedurálně vytváří přesvědčivě vypadající budovy ze zadaných obrysů. Podobných metod již několik existuje a liší se v rychlosti vydávání výsledků a v množství detailů na těchto výsledcích. Každá z těchto metod vyhovuje jiným potřebám. Uživatel může potřebovat rychlost spíše než komplexnost výsledků nebo dávat přednost lépe vypadajícím výsledkům před robustností metody vůči jakýmkoliv vstupům. Metoda, která je přednesena v této práci, prioritizuje rychlost a poloautomatický přístup. Na vstupu přijímá půdorysy budov a také některé další parametry, jako například výšku, a poté zrekonstruuje budovu s valbovou střechou a syntetizuje uvěřitelné textury. Výstupy algoritmu mohou být pak využity mimo jiné v leteckých simulátorech jako rychlá rekonstrukce rozsáhlých městských oblastí z dat dostupných například z Open Street Maps.
Procedural terrain modeling using polygonal sketching
Knotek, Jaroslav ; Kahoun, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá metodou skicování virtuálního terénu pomocí polygonů, kde každý polygon představuje charakteristiku terénu. Každá charakteristika je generována na vrstvu a výsledný terén je pak získán spojením těchto vrstev. Mezivýsledek může být dále upraven konvolučními štětci, erodován nebo mít vygenerované povodí řek. Konečný výsledek lze zobrazit ve 3D. Implementace umožňuje uživateli ukládat a načítat projekt stejně jako exportovat konečnou výškovou mapu.
Využití procedurálního jazyka v procesu modelování bloků městské zástavby
Koucká, Lucie ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
Tématem této diplomové práce je dělení bloků do parcel za použití procedurálního modelování. Hlavním cílem je vylepšení stávající metody OBB-based Subdivision, která využívá k dělení bloků pomocné obálky ve tvaru obdélníku. Zároveň je požadováno přizpůsobení metody českým podmínkám. První část práce se věnuje rozboru odborné literatury, která ukazuje vývoj a současný stav problematik řešených v rámci procedurálního modelování. Následuje návrh metodiky, která testuje změnu tvaru obálky na lichoběžník, respektive na čtyřúhelník. Na závěr jsou navrhované algoritmy testovány nad reálnými daty v CityEngine, který nabídl možnost využití procedurálního přístupu k automatickému generování 3D parcel. Celý proces byl regulován omezeními územních plánů vybraných obcí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Synthesis of digital landscape surface data
Šebesta, Michal ; Kahoun, Martin (vedoucí práce) ; Křivánek, Jaroslav (oponent)
Procerurální modelování využívající reálných dat často naráží na nedostatek, kdy je potřeba jemnějších reálných dat, než jsou aktuálně k dispozici. Představujeme metodu, která hrubá data zjemní na lepší rozlišení, k čemuž používá pomocných zdrojů již v cílovém rozlišení. Tato data použijeme na konstrukci statistických modelů predikující jemnější rozlišení vstupních dat. Konkrétně konstruujeme modely vážené lokální lineární regrese, přičemž využíváme TSVD. Naše metoda je snadno modifikovatelná. Díky tomu ji lze prakticky využít například při vývoji simulátorů či jiných aplikací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.