Název:
Nekonečná jeskyně
Překlad názvu:
Endless Cave
Autoři:
Pospíšil, Petr ; Pečiva, Jan (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této práce bylo implementovat aplikaci, které bude zobrazovat nekonečnou jeskyni. Základ této jeskyně tvoří šumová funkce Simplex noise. Šum získaný touto funkcí je následně prahován a na získanou mřížku bodů je poté aplikován algoritmus Marching tetrahedrons. Ten vstupní volumetrická data převádí do hraniční reprezentace. V aplikaci byl také použit Phongův osvětlovací model a dále Bump mapping pro zvýšení vizuální kvality. Aplikace je založena na knihovně OpenGL. V první polovině technické zprávy byly uvedené metody teoreticky popsány, druhá polovina pak obsahuje popis samotné implementace.
The goal of this thesis is to implement an application showing an endless cave. The basis of this cave is simplex noise method. On the noise produced by this function is afterwards applied thresholding. Produced grid of points is used like input for marching tetrahedrons algorithm. This algorithm converts volumetric data to boundary representation. Phong reflection model and Bump mapping were used in the application, too, in order to improve the visual quality. The application is based on OpenGL library. The first part of the technical report contains theoretical description of mentioned methods, the second part contains description of implementation.
Klíčová slova:
3D grafika; Marching tetrahedra.; Nekonečná jeskyně; OpenGL; Perlinův šum; procedurální modelování; volumetrická data; 3D graphic; Endless cave; Marching tetrahedra.; OpenGL; Perlin noise; procedural modeling; volumetric data
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/53070