Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 343 záznamů.  začátekpředchozí334 - 343  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Náboženský rozměr v předškolním vzdělávání
MAŇÁKOVÁ, Zdeňka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou církevních mateřských škol v České republice jako jednou z alternativ současného předškolního vzdělávání. Teoretická část hovoří o náboženském rozměru člověka, poukazuje na význam hodnot v naší společnosti, z nichž mnohé vycházejí z hodnot náboženských. Hodnoty mají své místo i v předškolním vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části představuje pedagogiku Franze Ketta. Tento pedagogický směr nabízí možnost, jak rozvíjet osobnost dítěte celistvě včetně náboženské dimenze plně v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Praktická část práce mapuje síť církevních mateřských škol v České republice a přibližuje jejich situaci, vzdělávací metody a formy práce, vzájemné vztahy i aktuální problémy, se kterými se tyto školy potýkají. Pokouší se odpovědět na otázku, co mohou tyto školy nabídnout naší společnosti.
Postoje romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže - domu dětí a mládeže České Budějovice
KOLÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá zjištění postojů romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže-domu dětí a mládeže České Budějovice. Teoretická část charakterizuje Romy, jejich etnicitu a kulturní odlišnosti a vztah ke vzdělávání. Dále popisuje Salesiány, Salesiánské středisko mládeže-dům dětí a mládeže České Budějovice, jeho vznik a programy, se zaměřením na program Předškoláci. Věnuje se předškolnímu vzdělávání v České republice. Praktická část obsahuje metodiku výzkumu a zdůvodnění jejího použití, popis výzkumného souboru a vyhodnocení odpovědí. V závěru je uvedena diskuze nad zjištěnými postoji rodičů ke vzdělávání s literaturou a doporučení pro úpravu a zlepšení programu Předškoláci, který je sice nastaven dobře, ale přesto z výzkumu vzešli podněty, které by mohli vést ke zvýšení návštěvnosti programu.
Koncept volného času ve vztahu k životu předškolního dítěte
FÁROVÁ, Kateřina
Diplomová práce zkoumá, zda lze pojem volný čas aplikovat na životní situaci dětí předškolního věku, případně v jakém smyslu. Analýzou, jaký význam má volný čas v předškolním věku. Objevením způsobu využití volného času v předškolním věku, tak aby byly co nejvhodnější vzhledem k vývojovým zvláštnostem předškolního věku. Nalezením způsobů propojení pedagogiky volného času a preprimární pedagogiky, kde autorka spatřuje možnosti spolupráce vzhledem k obrovskému rozvoji volnočasových aktivit, růstu populace předškolních dětí a rozvojem poznatků vývojové psychologie.
Filozofický příběh v předškolním vzdělávání
TOMANDLOVÁ, Pavla
Ve své bakalářské práci se zabývám filozofickým příběhem a nejvhodnějším způsobem jak s předškolními dětmi příběh realizovat. V teoretické části představuji Filozofii pro děti jako pedagogickou disciplínu a vymezuji klíčově pojmy: filozofický příběh, myšlení, komunikace, morální vědomí a prosociální cítění. V praktické části popisuji realizaci příběhu Nemocnice pro panenky dvěma metodami, zabývám se experimentem, kterým jsem zkoumala, zda má filozofický příběh vliv na rozvoj tvořivého myšlení předškolních dětí a rozhovorem, který měl ověřit, zda práce s filozofickým příběhem podporuje u těchto dětí i prosociální cítění a morální vědomí.
LIDOVÁ PÍSEŇ V MATEŘSKÉ ŠKOLE
PITROVÁ, Alice
Bakalářská práce v teoretické části je věnována pěveckým činnostem a jejich místu v současném předškolním vzdělávání. Další část se zabývá lidovou písní jako součásti české kultury , její charakteristikou, historií i současností. Obsahem praktické části jsou možnosti využití lidové písně v mateřské škole a jejího přiblížení dnešním dětem. Dále zahrnuje program s těmito záměry pro předškolní děti, který následně ověřuje a vyhodnocuje. Část jeho realizace je zaznamenána na DVD. Tato nahrávka je součástí praktické části. Cílem práce je popsat a ověřit možnosti využití lidové písně jako prostředku ke komplexnímu naplňování cílů předškolního vzdělávání.
Osvojování anglického jazyka u dětí předškolního věku v bilingvní třídě mateřské školy
ZIKMUNDOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá možnostmi cizojazyčného předškolního vzdělávání (konkrétně v anglickém jazyce) v bilingvní třídě české mateřské školy. Teoretická část popisuje problematiku bilingvismu, osvojování anglického jazyka a podmínek, které jsou předpokladem pro úspěšné cizojazyčné vzdělávání předškolních dětí. Ty jsou dánydo souvislosti s cíly předškolního vzdělávání z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Praktická část popisuje výzkumné šetření zaměřené na proces osvojování anglického jazyka a jeho výsledky v bilingvní třídě Delfínků v MŠ Mateřídouška v Brně. Součástí bakalářské práce jsou i používané materiály a videa, která dokumentují přístup pedagogů a metody v dané bilingvní třídě.
Primární prevence sociálně patologických jevů u dětí v předškolním věku
SEMERÁDOVÁ, Dagmar
Práce se věnuje problematice primární prevence sociálně patologických jevů v souvislosti s rozvojem osobnosti dítěte předškolního věku. V teoretické části se zabývá vymezením pojmu primární prevence sociálně patologických jevů a přibližuje význam vhodných činností a výchovných postupů u předškoláků, jak v mateřské škole, tak i v rodině. V praktické části jsou pak zkoumány postoje rodičů dětí do šesti let věku k primární prevenci sociálně patologických jevů a rizikové faktory, které v současnosti charakterizují rodinné zázemí předškoláka.
Canisterapie v prostředí mateřské školy
HOŘEJŠÍ, Zuzana
Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu.
Možnosti využití pedagogiky Marie Montessori pro děti v předškolním období
NOVOTNÁ, Petra
Práce se zabývá alternativním pedagogickým směrem Marie Montessori a jejím pohledem na výchovu předškolních dětí. Cílem je představit montessori metody, přínos montessoriovského materiálu a jeho využití v předškolních zařízeních. Teoretická část představuje alternativní pedagogiku, alternativní školy a jejich typy, z nichž jsem se zaměřila na pedagogiku M. Montessori a teoreticky jsem ji vysvětlila. Praktická část představuje Mateřskou školu v Olešníku, kde jsou v jedné třídě uplatňovány principy pedagogiky M. Montessori. Je zde pracováno s originálními montessoriovskými materiály a také s materiálem, který si učitelky samy vyrobily. Užívají se zde i hračky. I když se toto zařízení ortodoxně nedrží podle M. Montessori, shodují se společně v základní myšlence: dát dítěti svobodu a prostor v jeho vlastním rozvoji.
Mateřská škola jako životní prostor a dítě předškolního věku v pohledu Marie Montessori
RODOVÁ, Marcela
Práce se zabývá předškolním věkem a pohledem na výchovu očima M. Montessori. Cílem je poukázat na přínos montessoriovských materiálů a jejich využití v předškoních zařízeních. Teoretická část popisuje historický vývoj předškolního vzdělávání, psychologický, sociologický vývoj dítěte předškolního věku, hru a alternativní programy. Zaměrila jsem se především na pedagogiku M. Montessori, kterou jsem teoreticky vysvětlila. Praktická část obsahuje srovnání tří zvolených zařízeních: MŠ Vokovická Praha 6, třída podle Montessori při ZŠ Meteorologická Praha a třída podle Montessori v Táboře. Ve všech těchto zařízeních jsou uplatňovány principy montessoriovské pedagogiky. Je pracováno nejenom s originálními montessoriovskými materiály, ale také s dalšími, které splňují určité normy a některé si učitelky vyrobily samy. V MŠ Vokovická se užívají i běžné hračky. I přes některé rozdíly se všechna zařízení shodují v základní myšlence: kladou do popředí dítě, tak jak to dělala M. Montessori.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 343 záznamů.   začátekpředchozí334 - 343  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.