Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Echoing political ideologies? A Critical Discourse Analysis of the 'Os Pingos nos Is' Coverage during the 2022 Brazilian Elections
Campolina Rebello Guerrero, Daniela ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Vliv ideologie a politického diskurzu na chování voličů v demokratických společnostech se stal jednou z ústředních témat politologického výzkumu. V souvislosti s chováním voličů hraje žurnalistika zásadní roli, a to konkrétně její vliv na šíření informací o volbách, na ideologické postoje, a na formování veřejného mínění. Vzhledem k polarizačním tendencím v zemích, jako je Brazílie, které podkopávají legitimitu volebního procesu, je role žurnalistiky v demokratických společnostech stále více zpochybňována. Zejména během politických voleb, kdy se lidé spoléhají na informace, aby se mohli informovaně rozhodovat, má diskurzivní síla novinářského obsahu potenciál ovlivnit volební rozhodnutí lidí. Tato práce si proto klade za cíl prozkoumat ideologické postoje sdělované v pořadu Jovem Pan 'Os Pingos nos Is' během kampaně před druhým kolem prezidentských voleb v Brazílii v roce 2022. Výzkum využívá kvalitativní přístup a pomocí kritické diskurzní analýzy (CDA) analyzuje pět vybraných videí z pořadu na YouTube se zaměřením na dominantní diskurzy a témata. Studie odhaluje, že pořad zaujímal pro-Bolsonarovský postoj a vykazoval silnou ideologickou polarizaci. Diskurz obsahoval přesvědčení o volebních podvodech a snažil se podkopat legitimitu volebního procesu verbálním napadáním bazilišských institucí a...
Politika, média, manipulace. Politické zpravodajství, publicistika a pragmatická lingvistika.
Zicháčková, Adéla ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce Politika, média, manipulace. Politické zpravodajství, publicistika a pragmatická lingvistika zkoumá současnou českou medializovanou politickou komunikaci pomocí pragmatické analýzy. Zaměřuje se na témata moci, ideologie a sebeprezentace politických aktérů v médiích. Zabývá se rámováním jejich komunikace médii a komunikačními strategiemi, které oni i mediální pracovníci používají. Výzkum je realizován pomocí kvalitativní pragmatické analýzy, každý vzorek je zkoumán z mnoha různých úhlů. V práci jsou zkoumány pragmatické fenomény, jako jsou intertextualita, funkce výpovědí a používání řečových aktů, konverzační maximy, používání a porušování řečové etikety, presupozice, konverzační implikatury, deixe a reference. Prostor je věnován také sémiotické analýze a analýze kontextu, ve kterém daný text vznikl. Jako vzorek byly vybrány zpravodajské a publicistické texty z různých typů českých médií z období kampaně k první přímé prezidentské volbě v ČR (tedy za období září 2012 až leden 2013). Cílem práce je navrhnout komplexní pragmatickou analýzu a popsat používané komunikační strategie aktérů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.