Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Visual Design Aspects of Advanced Digital Multimedia Learning Materials: Effects on Learning and Information Behavior in Case of Primary School Children
Javora, Ondřej ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) ; Betrancourt, Mireille (oponent)
Tato disertační práce zkoumá dopad vybraných aspektů visuálního designu reprezentace informací v pokročilých digitálních multimediálních výukových materiálech na vzdělávací výsledky a informační chování u dětí prvního vzdělávacího stupně (8-11 let). Skládá se ze tří experimentálních studií v laboratorních podmínkách. Každá ze studií se zaměřuje na jinou problematiku, které se týkají: celkového visuálního vzhledu (VV; N=53), visuální dynamičnosti (VD; N=134), a visuální přizpůsobitelnosti (VP; N=143). Obecný teoretický rámec je stavěn na poznatcích z pedagogické psychologie, kognitivní psychologie a informační vědy. Výsledky studií ukazují, že zkoumané visuální aspekty nemají zjistitelný dopad na vnímané potěšení z učení a vzdělávací výsledky (tj. znalostní testy, transferové testy). Výsledky však rovněž ukazují, že děti v tomto věku jsou citlivé na zkoumané aspekty visuálního designu, které jsou obecně schopny u dětí ovlivňovat evaluaci atraktivity (dVV=0.86; dVD=1.11), motivaci k další interakci s výukovými materiály (x2 VA [2] = 21.269, p < .001; x2 VD [1] = 87.04, p < .001) a související informační chování. Teoretické i praktické implikace jsou diskutovány. Zkoumané aspekty visuálního designu sice selhaly v podpoře vzdělávacích výsledků, nicméně zároveň ani nebyly příčinou vlivů negativních....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.