Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interní audit a jeho význam v podniku
Vašíčková, Kristýna ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Kala, Václav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit potřebnost a význam interního auditu v konkrétní organizaci, která je zaměřena na informační a komunikační technologie. V první části práce jsou vymezena teoretická východiska získaná studiem a komparací odborné literatury a internetových zdrojů. Je zde popsána historie interního auditu, jeho význam a vývoj, průběh interního auditu, závěrečná zpráva, typy interních auditů a rozdíl mezi interním a externím auditem. V druhé části je nejprve charakterizován vybraný podnik a popsáno Samostatné oddělení interního auditu a kontroly, které bylo pozorováno po určitý časový interval. Dále jsou v práci uvedeny typy interních auditů, které se v podniku vykonávají, analýza samotného průběhu auditu, nedostatky zjištěné z provedených auditů a spolupráce mezi interním a externím auditem. V závěru práce je porovnána praxe s teorií a tím zhodnocena situace a fungování interního auditu v podniku. Je vyhodnoceno, že interní audit v tomto konkrétním podniku má své opodstatněné místo. Svůj přínos má především v ušetřených nákladech a v odhalení chyb v pracovních postupech. Byla doporučena pouze dvě možná zlepšení pro efektivnější fungování tohoto útvaru: zřídit výbor pro audit, z důvodu větší nezávislosti útvaru interního auditu; druhé doporučení vyplynulo z rozhovorů s auditory na téma jejich vzdělávání, kde je velký potenciál pro zlepšení a podnik by měl zvážit investici do této oblasti.
Efektivní podnikové řízení v době ekonomické nejistoty
Kaválek, Pavel ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Oškrdal, Václav (oponent)
Tato práce řeší využití strategického konceptu Balanced Scorecard pro podnikové řízení a IT Balanced Scorecard pro řízení podnikové informatiky. Oba koncepty jsou aplikovány pro období ekonomické prosperity i krize. Výstup práce je zpracován pomocí konceptu Balanced Scorecard pro období ekonomické prosperity a krize. V návaznosti na aplikaci tohoto konceptu jsou v práci vytvořeny strategické mapy, které znázorňují vztahy mezi cíli jednotlivých perspektiv Balanced Scorecard. Pro obě období je představena i derivace klasického Balanced Scorecard -- IT Balanced Scorecard. Řešení poskytuje pohled na řízení podniku pro obě sledované období. Je zde viditelná návaznost jednotlivých cílů na primární cíl společnosti. V modelu jsou zahrnuty vlivy ICT na podnikové řízení. Z modelů je patrné, že pomocí aplikace konceptu Balanced Scorecard v období krize probíhá ve společnosti zefektivnění řízení díky vysoké míře úspor. Výsledkem této práce je porovnání rozdílů ve stanovených cílech, u nichž je použita metoda SMART, jak v době prosperity, tak i v době krize. Je navíc aplikována u klasické Balanced Scorecard a zároveň i u její derivace IT Balanced Scorecard. Za vědecké metody lze v práci označit jednak komparaci obou sledovaných období a dále pak i sestavení modelu dvou strategických map.
Možnost využití sociálních sítí v prostředí firmy
Shchapiotkina, Hanna ; Jon, Jakub (vedoucí práce) ; Vacek, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se věnována možnostem využití sociálních sítí v prostředí firmy. V současnosti jsou korporátní sociální sítě velmi důležitým nástrojem pro komunikaci a usnadnění práce uvnitř firem. Proto je užitečné vědět, k čemu slouží firemní sociální sítě a jaké jsou klady a zápory využití těchto nástrojů. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a praktické. První část podává přehled o hlavních sociálních sítích, jak o všeobecných tak i o oborových. Druhá část představuje praktickou realizaci firemní sociální sítě. Případová studie ukazuje výběr a implementaci sociální sítě uvnitř společnosti. Navíc jsou analyzovány potenciální výhody a nevýhody této implementace. Mezi hlavní cíle dané práce patří blíže seznámit čtenáře s fenoménem firemních sociálních sítí, navrhnout řešení ohledně výběru vhodné firemní sociální sítě pro vybranou společnost, následně zjistit a stanovit užitečnost tohoto nástroje pro firemní rozvoj, představit a prozkoumat moderní komunikační technologie na firemní úrovni. Tyto technologie jsou považovány za sociální sítě a jsou určeny ke zlepšení komunikace uvnitř a mezi podniky.
Úloha plánů a rozpočtů v podnikovém řízení
Škodová, Martina ; Král, Bohumil (vedoucí práce) ; Těšínský, Ondřej (oponent) ; Těšínský, Ondřej (oponent)
Práce se věnuje tématice plánování a rozpočtování a jejich úloze v podnikovém řízení. Ve své teoretické části definuje teoretická východiska včetně progresivních přístupů. Zabývá se také konkrétními funkcemi, které mohou plány a rozpočty v podniku plnit. Na základě teoretických poznatků vyvrací hlavní kritické argumenty, které zpochybňují roli plánů a rozpočtů v podnikovém řízení. V praktické části, která není z důvodu citlivosti dat publikována, rozvíjí téma práce na příkladu konkrétní společnosti. V závěrečném vyhodnocení (také nepublikovaném) analyzuje podnikovou praxi a konfrontuje ji s teoretickými vymezeními. Na základě zjištěných skutečností jsou navrženy doporučení na zkvalitnění podnikového systému plánů a rozpočtů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.