|
Business opportunities on the fair trade market in France
Ducruix, Charles-Andre ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Collin, Paul Marc (oponent)
Cílem práce je nalézt různé podnikatelské příležitosti na francouzském trhu "fair trade". Fair trade, který vznikl v polovině 20. století, je zaměřen na zlepšení obchodních relací výrobců. Od začátku 90. let, fair trade ve Francii silně vzrostl a obchodníci se o něj začali zajímat. Nyní lze identifikovat tři základní součásti tohoto růstu: uvedení nových produktů fair trade na trh, rozvoj nové distribuční sítě a rozšíření cílových skupin (velký potenciál mají skupiny "mladí lidé" a "podniky"). Nicméně je nutno kriticky analyzovat některé faktory tohoto úspěchu -- například je nezbytné zaměřit se na komunikaci nebo maximalizovat to, jak je výrobek "vidět" na prodejně.
|
|
Podnikatelský plán
Nedorost, Milan ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Schönfeld, Jaroslav (oponent)
Hlavním záměrem této práce je přiblížit proces sestavování podnikatelského plánu. V teoretické části je na základě znalostí nabytých z odborné literatury sestaven výčet a detailní popis náležitostí, které by v žádném podnikatelském záměru neměli chybět. S využitím této teoretické "příručky" je v praktické části sestaven konkrétní podnikatelský plán zaměřený na rozšíření nabídky již existující poradenské společnosti o služby energetické optimalizace budov. Realizací plánu postupně zjistíme, zda je naše počáteční vidina podnikatelské příležitosti založená na využité mezery v nově se rozvíjejícím trhu opravdu životaschopná nebo zda projekt nemá šanci na přežití.
|
|
Podnikatelské, ekonomické a kulturní zvláštnosti Aljašky
Šimková, Romana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem této práce je přiblížit, definovat, analyzovat a popsat kulturní, ekonomické a podnikatelské prostředí Aljašky. Práce se ve třech kapitolách postupně věnuje všem těmto prostředím. V první kapitole se věnuji kulturnímu prostředí Aljašky. Ve druhé kapitole blíže definuji a popisuji ekonomické prostředí Aljašky. Popisuji zde hlouběji ekonomické prostředí Aljašky a v druhé části této kapitoly se věnuji dvěma nejvýznamějším průmyslům na Aljašce. Ve třetí kapitole se zabývám podnikatelským prostředím na Aljašce. Na konci této kapitoly přibližuji podnikatelské příležitosti na Aljašce.
|
| |