Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Každodennost v socialismu na Podblanicku
Lapáčková, Jana ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Téma práce se týká každodenního života za socialismu na Podblanicku. Jedná se o lokální výzkum, který se snaží předložit vzpomínky převážně venkovských lidí na dobu normalizace, vymezenou 70. a 80. léty 20. století, z hlediska stravování, odívání a bydlení. Výzkum se zabývá strategiemi, improvizacemi a taktikami obyvatel tohoto regionu v období socialismu, mimo jiné zaměřenými na nedostatek požadovaného zboží v obchodech, špatné zásobování, shánění nepříliš kvalitního stavebního materiálu či módního oblečení. Kromě individuálních projevů se věnuje komunitnímu stylu, který k venkovskému obyvatelstvu neodmyslitelně patří. Éra socialismu se výrazně zapsala do mysli všech lidí, kteří v této době žili. Z mnohých pramenů je patrné, že lidé na venkově před rokem 1989 nežili jen bezvýznamné životy, poznamenané a vyprázdněné totalitním režimem, ale v mnoha případech se snažili režim opomíjet nebo se o něj prostě nezajímali. Ve svém každodenním životě si vytvářeli hodnoty, které pro ně byly mnohem důležitější. Ty však mohli realizovat většinou jen částečně. Důležitá tu byla jejich vynalézavost, strategie a taktika, aby mohli dosáhnout toho, co považovali za důležité. Nespornou výhodou byl život ve venkovské komunitě, jenž spočíval v příbuzenských a sousedských vztazích. Vlastní terénní výzkum se snaží...
Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku
Bušková, Iveta ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Autorka navazuje na svoji bakalářskou práci na téma "Odkaz Jana Dismase Zelenky pro současnost v regionu Podblanicko" diplomovou prací s názvem "Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku". Dále se tak věnuje osobnosti Jana Dismase Zelenky, jeho odkazu a připomínání jeho života a díla, ke kterému dochází především díky festivalu Podblanický hudební podzim, který se v podblanickém kraji koná každý rok. Autorka se ve své práci zaměřuje na současný školský systém, v kterém došlo v posledních letech ke značným změnám. Pedagogická reforma, a s ní zavedení rámcových vzdělávacích programů, nabyla na základních školách platnosti v září 2007. Programy zdůrazňují rozvíjení šesti klíčových kompetencí, kterými se utváří i celková osobnost žáka, zavádějí průřezová témata a vzdělávací oblasti, v kterých jsou zařazeny jednotlivé vzdělávací obory. Podrobněji se pak autorka zabývá vzdělávací oblastí Umění a kultura a věnuje se především předmětu Hudební výchova a jeho uplatnění v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V další části autorka srovnává předchozí vzdělávací programy Obecná škola, Národní škola a Základní škola s již zmíněným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Dále se zabývá tvorbou a nezbytnými náležitostmi, které musí obsahovat...
Každodennost v socialismu na Podblanicku
Lapáčková, Jana ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Téma práce se týká každodenního života za socialismu na Podblanicku. Jedná se o lokální výzkum, který se snaží předložit vzpomínky převážně venkovských lidí na dobu normalizace, vymezenou 70. a 80. léty 20. století, z hlediska stravování, odívání a bydlení. Výzkum se zabývá strategiemi, improvizacemi a taktikami obyvatel tohoto regionu v období socialismu, mimo jiné zaměřenými na nedostatek požadovaného zboží v obchodech, špatné zásobování, shánění nepříliš kvalitního stavebního materiálu či módního oblečení. Kromě individuálních projevů se věnuje komunitnímu stylu, který k venkovskému obyvatelstvu neodmyslitelně patří. Éra socialismu se výrazně zapsala do mysli všech lidí, kteří v této době žili. Z mnohých pramenů je patrné, že lidé na venkově před rokem 1989 nežili jen bezvýznamné životy, poznamenané a vyprázdněné totalitním režimem, ale v mnoha případech se snažili režim opomíjet nebo se o něj prostě nezajímali. Ve svém každodenním životě si vytvářeli hodnoty, které pro ně byly mnohem důležitější. Ty však mohli realizovat většinou jen částečně. Důležitá tu byla jejich vynalézavost, strategie a taktika, aby mohli dosáhnout toho, co považovali za důležité. Nespornou výhodou byl život ve venkovské komunitě, jenž spočíval v příbuzenských a sousedských vztazích. Vlastní terénní výzkum se snaží...
Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku
Bušková, Iveta ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Autorka navazuje na svoji bakalářskou práci na téma "Odkaz Jana Dismase Zelenky pro současnost v regionu Podblanicko" diplomovou prací s názvem "Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku". Dále se tak věnuje osobnosti Jana Dismase Zelenky, jeho odkazu a připomínání jeho života a díla, ke kterému dochází především díky festivalu Podblanický hudební podzim, který se v podblanickém kraji koná každý rok. Autorka se ve své práci zaměřuje na současný školský systém, v kterém došlo v posledních letech ke značným změnám. Pedagogická reforma, a s ní zavedení rámcových vzdělávacích programů, nabyla na základních školách platnosti v září 2007. Programy zdůrazňují rozvíjení šesti klíčových kompetencí, kterými se utváří i celková osobnost žáka, zavádějí průřezová témata a vzdělávací oblasti, v kterých jsou zařazeny jednotlivé vzdělávací obory. Podrobněji se pak autorka zabývá vzdělávací oblastí Umění a kultura a věnuje se především předmětu Hudební výchova a jeho uplatnění v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V další části autorka srovnává předchozí vzdělávací programy Obecná škola, Národní škola a Základní škola s již zmíněným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Dále se zabývá tvorbou a nezbytnými náležitostmi, které musí obsahovat...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.