|
Výpočtový nástroj pro modelování toku plynů přes pístní skupinu
Vitteková, Zuzana ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Hlavním tématem této bakalářské práce je vytvoření grafického uživatelského rozhraní v programu Matlab usnadňujícího zadávání vstupních parametrů pro výpočet toku plynů přes pístní skupinu a jeho vyhodnocení. První část je věnována teorii o pístních kroužcích, následuje krátké vpravení do problematiky profuku plynů. Druhá část se týká postupu při vytváření výše zmíněného grafického rozhraní.
|
| |
|
Experimental Stand for Determination of Turbocharger Lubricant Consumption
Kuhajdik, Matej ; Doman, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
This work solves the problem of lubricant consumption in the turbocharger and air blow–by from the compressor part of the turbocharger into the bearing housing. The chosen problem is solved by the design of the test mechanism that will be used in the technical experiment. The experiment provides analysis options for the GT35 turbocharger rotor seal. Part of the work is a complete drawing documentation of the test equipment, installation procedure and instructions for operating the equipment.
|
|
Úcpávky turbodmychadel
Holík, Petr ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tématem ucpávek turbodmychadel. Cílem práce je porovnání typů ucpávek používaných v turbodmychadlech společnosti PBS Turbo s.r.o a popsání způsobů jejich měření. První část popisuje princip přeplňování spalovacích motorů a základní typy turbodmychadel. Dále se věnuje dostupným provedením kontaktních a bezkontaktních ucpávek. Hlavní část práce popisuje způsoby a důvody měření ucpávek. Dále pak obsahuje porovnání labyrintních a pístních kroužků, srovnání ucpávek vývojových řad PBS Turbo s.r.o a posuzuje vliv natočení turbodmychadla na těsnost ucpávek.
|
|
Pístní kroužky soudobých zážehových motorů
Cupák, Václav ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou pístních kroužků moderních spalovacích zážehových motorů. První část je zaměřena na popis funkcí a požadavků kladených na pístní kroužky, další pak na tvary pístních kroužků. Materiály ze kterých jsou vyráběny, jsou obsahem následující kapitoly. Pro správnou funkci pístních kroužků je důležitá i jejich povrchová úprava, která je obsahem poslední kapitoly práce.
|
|
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 108kW
Burýšek, Karel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtovým a konstrukčním návrhem pístu čtyřdobého zážehového motoru pro osobní automobil se zaměřením na hlavní rozměry pístu tak, aby byl schopen pracovat v podmínkách ke kterým je určen, po celou dobu jeho životnosti. Pro tento návrh potřebujeme stanovit pevnostní výpočty které jsou neodmyslitelnou součástí postupu návrhu.
|
|
Povrchové úpravy pístních kroužků spalovacích motorů
Hora, Otakar ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá povrchovými úpravami pístních kroužků. První část práce je zaměřena obecně na pístní kroužky a jejich provozní stavy. Druhá část práce je zaměřena na materiály a na technologie, charakteristiku a vlastnosti povrchových úprav pracovních ploch pístních kroužků. Závěrečná část obsahuje porovnání v současnosti používaných povrchových úprav pístních kroužků.
|
|
Píst čtyřdobého zážehového motoru
Coufal, Jiří ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pístu konkrétního čtyřdobého zážehového motoru, který je použit ve vozech Honda CRX 1,6 16v. Je zaměřena na hlavní rozměry pístu, pro které je proveden kontrolní pevnostní výpočet. Výsledky tohoto výpočtu jsou porovnány s rozměry reálného pístu.
|
| |
|
Úprava pístu pro vznětový motor BMW 2,5 TDS
Rada, Lubomír ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
V této bakalářské práci řeším úpravu a návrh pístu čtyřdobého vznětového motoru s přímým vstřikováním nafty o výkonu 130 kW, který se používá ve vozidlech značky BMW. Při volbě hlavních rozměrů vycházím z rozměrů původního pístu, používaného ve vznětovém motoru s nepřímým vstřikováním do vírové komůrky o výkonu 105 kW. Po návrhu hlavních rozměrů pístu následuje pevnostní výpočet kritických míst pístu.
|