Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
BOHUSLAV MARTINŮ: ETUDY A POLKY
Kloučková, Julie ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá skladatelem Bohuslavem Martinů a jeho drobnými skladbami vydanými pod souborným názvem Etudy a polky (1945). Pro práci bylo vytyčeno několik stěžejních cílů: I. představení Bohuslava Martinů jako význačné české skladatelské osobnosti, II. přiblížení forem etudy a polky skrze jejich historický vývoj a charakteristické rysy, které přispějí k lepšímu uchopení etud a polek 20. století, III. příprava materiálu pro klavírní pedagogy, jehož úkolem je usnadnit orientaci ve všech šestnácti skladbách, IV. poskytnutí přehledného souhrnu různých technických a jiných jevů prostřednictvím didaktické analýzy díla, se kterými se žák základní umělecké školy v etudách a polkách setká, V. postihnutí různých způsobů interpretace a vlastních zkušeností s nácvikem některých skladeb. Práce nabízí především historické a didaktické aspekty vzájemně na sebe odkazující. Nechybí ani hledisko formy a hudební analýzy, kterému je však věnován menší prostor v porovnání s prvními dvěma zmíněnými oblastmi. KLÍČOVÁ SLOVA Etudy, polky, Bohuslav Martinů, klavírní vyučování, hudba 20. století, Kniha I, Kniha II, Kniha III
Specifika pedagogického přístupu k počátku klavírního vyučování u žáků různých věkových kategorií
Mihulková, Šárka ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou pedagogického přístupu ke klavírnímu vyučování začátečníků různých věkových kategorií. Snaží se podat co možná nejkomplexnější pohled na různé aspekty počátečního klavírního vyučování. Práce je rozdělena do několika kapitol, z nichž některé čerpají z dostupné psychologické a metodické literatury, některé z klavírních škol a některé jsou podloženy vlastním dotazníkovým šetřením. První kapitola popisuje začínající žáky klavírní hry jakožto subjekty, které se nacházejí v určitém stádiu psychologického vývoje. Dívá se na ně z pohledu obecných, ale i hudebně specifických vývojových charakteristik a uvádí tyto charakteristiky do souvztažnosti s klavírní hrou. Dále se věnuje motivačním tendencím, charakteristickým pro daná období, a faktorům, které mohou výrazně ovlivňovat učení žáků, ale které prozatím nejsou v souvislosti s klavírním vyučováním příliš diskutovány, byť informovanost pedagoga o této problematice může usnadnit řešení určitých situací, s nimiž je možno se v počátečním klavírním vyučování setkat. Jedná se především o učební a výukové styly, bloky v učení a specifické poruchy učení. Druhá kapitola je věnována metodickým specifikům práce se začínajícími žáky různého věku. Třetí kapitola pak doplňuje tuto problematiku o srovnání metodických postupů, užívaných v...
Metodika klavírního vyučování začátečníků s návrhem optimálního řešení výběru a uspořádání notových materiálů
Lorenc, Eva ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent) ; Krajný, Boris (oponent)
Počátky výuky hry na klavír u dětí hrají významnou roli v položení kvalitních pianistických základů, které jsou klíčové pro jejich další pianistický rozvoj i pro budování jejich vztahu k nástroji a hudbě jako takové. Tato dizertační práce je věnována zkoumání problematiky elementárního klavírního vyučování dětí ve věku 5-7 let. Cílem práce je zmapování současného stavu klavírní pedagogiky v Čechách a navržení optimálních metodických postupů a řešení v počátečním klavírním vyučování založených na moderních pedagogických přístupech a potřebách současné klavírní pedagogiky. V pěti kapitolách práce bylo tohoto cíle dosaženo zkoumáním historického pozadí klavírních škol v Čechách v průběhu staletí dodnes, sestavením teoretických a praktických východisek pro zkoumanou problematiku a konečně samotným výzkumem. V rámci praktických východisek, která sloužila jako podklad pro následný výzkum, byl navržen optimální metodický postup výuky v počátečním stádiu hry na klavír u dětí ve věku 5-7 let odpovídající nejmodernějším požadavkům oboru. Byl též navržen optimální výběr a uspořádání notových materiálů pro danou oblast pedagogiky se zaměřením na české i zahraniční klavírní školy a instruktivní klavírní literaturu 20. a 21. století. Samotný výzkum pak probíhal prostřednictvím dotazníku, v němž byli osloveni...
Metodika klavírního vyučování začátečníků s návrhem optimálního řešení výběru a uspořádání notových materiálů
Lorenc, Eva ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent) ; Krajný, Boris (oponent)
Počátky výuky hry na klavír u dětí hrají významnou roli v položení kvalitních pianistických základů, které jsou klíčové pro jejich další pianistický rozvoj i pro budování jejich vztahu k nástroji a hudbě jako takové. Tato dizertační práce je věnována zkoumání problematiky elementárního klavírního vyučování dětí ve věku 5-7 let. Cílem práce je zmapování současného stavu klavírní pedagogiky v Čechách a navržení optimálních metodických postupů a řešení v počátečním klavírním vyučování založených na moderních pedagogických přístupech a potřebách současné klavírní pedagogiky. V pěti kapitolách práce bylo tohoto cíle dosaženo zkoumáním historického pozadí klavírních škol v Čechách v průběhu staletí dodnes, sestavením teoretických a praktických východisek pro zkoumanou problematiku a konečně samotným výzkumem. V rámci praktických východisek, která sloužila jako podklad pro následný výzkum, byl navržen optimální metodický postup výuky v počátečním stádiu hry na klavír u dětí ve věku 5-7 let odpovídající nejmodernějším požadavkům oboru. Byl též navržen optimální výběr a uspořádání notových materiálů pro danou oblast pedagogiky se zaměřením na české i zahraniční klavírní školy a instruktivní klavírní literaturu 20. a 21. století. Samotný výzkum pak probíhal prostřednictvím dotazníku, v němž byli osloveni...
Specifika pedagogického přístupu k počátku klavírního vyučování u žáků různých věkových kategorií
Mihulková, Šárka ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou pedagogického přístupu ke klavírnímu vyučování začátečníků různých věkových kategorií. Snaží se podat co možná nejkomplexnější pohled na různé aspekty počátečního klavírního vyučování. Práce je rozdělena do několika kapitol, z nichž některé čerpají z dostupné psychologické a metodické literatury, některé z klavírních škol a některé jsou podloženy vlastním dotazníkovým šetřením. První kapitola popisuje začínající žáky klavírní hry jakožto subjekty, které se nacházejí v určitém stádiu psychologického vývoje. Dívá se na ně z pohledu obecných, ale i hudebně specifických vývojových charakteristik a uvádí tyto charakteristiky do souvztažnosti s klavírní hrou. Dále se věnuje motivačním tendencím, charakteristickým pro daná období, a faktorům, které mohou výrazně ovlivňovat učení žáků, ale které prozatím nejsou v souvislosti s klavírním vyučováním příliš diskutovány, byť informovanost pedagoga o této problematice může usnadnit řešení určitých situací, s nimiž je možno se v počátečním klavírním vyučování setkat. Jedná se především o učební a výukové styly, bloky v učení a specifické poruchy učení. Druhá kapitola je věnována metodickým specifikům práce se začínajícími žáky různého věku. Třetí kapitola pak doplňuje tuto problematiku o srovnání metodických postupů, užívaných v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.