Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 585 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spracovanie geodát prostredníctvom rozšírenej reality
Kyselica, Ján
Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro zpracování geodat. Úvodní část obsahuje přehled projektů rozšířené reality zaměřených hlavně na práci s geodaty. Obsahuje také rešerši knihoven pro zpracování obrazu. V části metodika je uveden popis jednotlivých prvků projektu. Následující část rozebírá podrobný návrh a implemetaci aplikace na zpracování geodat. Navrhovaná implementace je ověřena pomocí jednoduché tahové hry.
Rozpoznávaní šachových figurek v partii
Sekanina, Lukáš
SEKANINA, Lukáš. Rozpoznávání šachových figurek v partii. Bakalářská práce. Brno, 2013. Vedoucí práce Ing. Jan Kolomazník. Tato bakalářská práce se zabývá návrhem, implementací a testování programu na rozpoznávání šachové partie. Součástí práce jsou i nezdařilé pokusy o implementaci. Implementace programu nerozpoznávání figurek pomocí nástroje Matlab.
Optimalizace algoritmů pro opakované vyhledání objektu
Juránek, Luboš
Cílem této práce je vytvořit metodu pro opakované vyhledání objektů v obraze. Tato metoda využívá posloupnosti snímků, čímž dosahuje vyšší rychlosti detekce objektu, než obdobné metody pracující pouze s jedním obrazem. Zvolený problém je vyřešen vytvořením demonstrační metody pro rozpoznávání objektů robotem K4, který byl vytvořen robotickým týmem PEF MENDELU AiStorm. Tato demonstrační metoda je následně vylepšena o zpracování následujících snímků z posloupnosti. Tímto vylepšením se podařilo dosáhnout zrychlení o 43 %. Hlavními přínosy práce jsou návrh možností zpracování obrazu pro detekci objektů, ukázka využití posloupnosti snímků k získání stejných výsledků rychleji, a také možné řešení počítačového vidění demonstračního systému, robota K4 určeného k soutěži Ketchup House.
Detekce polohy objektů pomocí zpracování obrazu
Koláček, Ladislav
Tato práce se zaměřuje na vývoj dvou metod zprostředkujících počítačové vidění pro robota. První metoda je založena na Houghově transformaci a druhá na strojovém učení. Jednotlivé kapitoly práce popisují základní metody zpracování obrazu a detekce objektů v obraze, které jsou úzce spjaty s vývojem výše zmíněných metod. Součástí práce je i srovnání doby zpracování a úspěšnosti detekce implementovaných metod. Testy prokázaly, že lepších výsledků bylo dosaženo při použití metody založené na Houghově transformaci.
Řešení vybraných úloh počítačového vidění
Valach, Jiří
Diplomová práce se zaměřuje na řešení vybraných úloh strojového vidění pomocí vývojového prostředí LabVIEW a jeho knihovny Vision. V teoretické části jsou popsány vybrané metody a algoritmy z oblasti strojového vidění, dále používané vybavení nutné pro přípravu scén. Zejména se jedná o různé typy průmyslových kamer, objektivů, filtrů a osvětlovačů. Dále autor popisuje vybranou funkcionalitu knihovny Vision s důrazem na funkce využité v praktické části. Těžiště práce představuje řešení čtyř vybraných úloh strojového vidění z oblasti průmyslové praxe. Konkrétně se jedná o detekci a kontrolu kvality výrobku, určení výskytu objektů, zpracování obrazu pořízeného pomocí řádkové kamery a kontrolu kvality průhledných materiálů. Řešení zahrnuje nejen návrh a implementaci software řešení, ale rovněž výběr vhodného hardware vybavení a přípravu scény.
Mobile application for detection of skin changes
Awuni, Lawrence Abdullah
Awuni, L.A., mobilní aplikace pro detekování změn na kůži. Diplomová práce. Brno: Mendelova Univerzita, 2021. Diplomová práce se zabývá designem a implementací mobilní aplikace pro systém Android, která dokáže rozpoznat změny na kůži pomocí počítačového vidění a vyhodnotit rozdíl mezi obrázky. Aplikace se zaměřuje na rozlišování změn ve vzhledu mateřských znamének, pigmentových skvrn a jiných objektů vyskytujících se na kůži. Tato práce nastínila požadavek pro vytvořenou aplikaci od návrhu, implementace až po nasazení
Koncept chytré budovy: monitorování aktivity studentů
Jeřábek, Jiří
Diplomová práce pojednává o systému pro detekci osob, obličejů a aktivit studentů Mendelovy univerzity. Shromážděná data slouží jako nástroj zpětné vazby pro učitele a následně mohou být využita k optimalizaci energetických nákladů budov nebo jako nástroj pro efektivní využití prostoru.
Optimal Crop For Photographing Individuals During Sports Activities
Lebedenko, Anastasiia ; Tesařová, Alena (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to develop a solution for processing footage featuring human subjects to generate videos of optimal dimensions, focused on the individual, and eliminating redundant background. Utilizing computer vision models, the program identifies and tracks human positions in the input videos, then applies a specialized cropping algorithm to generate output frames. The solution offers customization options for aspect ratio and crop mode in the output video. Thus, it eliminates the necessity for capturing multiple videos to meet varied technical or aesthetic requirements, allowing the creation of diverse outputs from a single high-resolution video using predefined cropping parameters.
Detekce typu a bodového ohodnocení kartiček ve hře Hobiti
Hlinský, Martin ; Kohút, Jan (oponent) ; Vaško, Marek (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit detektor karet, který s využitím umělé generace datové sady dokáže natrénovat model, jenž umožňuje zjistit bodové ohodnocení karty a její typ. K samotnému trénování je využit model YOLOv8. Prvním krokem je nafocení karet, které se následně zpracovávají tak, aby neobsahovaly pozadí a byly zarovnány. Tyto předzpracované fotky karet se v kombinaci s obrázky z jiných datových sad spojí v generátoru, který karty náhodně rozmisťuje, otáčí a simuluje fotky reálných případů. Výstupem tohoto generátoru je v případě hry Hobiti ideálně zhruba 50 000 obrázků, avšak v rámci experimentů jsou porovnávány různé velikosti datasetu a předtrénovaných váh. Poslední generace natrénovaných detektorů byla validována na reálné datové sadě za účelem nezaujatého testování a nejpřesnější model trénovaný na čistě syntetických datasetech dosáhl přesnosti až 81,5 % podle metriky 50. Na finálním detektoru je pak možné implementovat například počítadlo bodů, jehož prototyp je v této práci rovněž popsán.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 585 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.