Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Ideologie v jazyce médií: Způsoby uchopování zpravodajských témat v českém tisku
Kárníková, Lydie ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Lydie Kárníková Ideologie v jazyce médií Diplomová práce 2011 Anotace (abstrakt) Práce rozebírá způsoby, jakým tři české celostátní deníky zpracovávají totožná zpravodajská témata. Na třech vybraných tematických diskurzech demonstruje rozdílnost v nahlížení a prezentování skutečnosti. Zaměřuje se na argumentační a jazykové aspekty mediálních textů s cílem vyhledat implicitní odkazy na soubory hodnot a přesvědčení, které vypovídají o perspektivě média i o celkovém hodnotovém nastavení společnosti. Implicitní soubory hodnot vetkané do mediálních obsahů představují ideologii svého druhu. Tyto ideologické představy se ale mohou napříč společností lišit vzhledem k množství názorových skupin, které vedle sebe v rámci společenského celku existují. V moderních demokratických společnostech s právně zajištěnou názorovou pluralitou se tak na mediálním trhu setkávají různé ideologické představy. Z povahy zpravodajského žánru ale jednotlivé texty nemohou obsahovat explicitně vyřčené soudy a názory: Svá přesvědčení a postoje tak zpravodajská média kódují do struktur jazyka. Základní hypotézou práce je schopnost jazyka utvářet významy. Prostřednictvím metodologie kombinující argumentační rozbor s analýzou syntaktických a lexikálních prostředků se snaží dostat do jazykových struktur, najít skryté tendence a definovat...
Ideologie v jazyce médií: Způsoby uchopování zpravodajských témat v českém tisku
Kárníková, Lydie ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Lydie Kárníková Ideologie v jazyce médií Diplomová práce 2011 Anotace (abstrakt) Práce rozebírá způsoby, jakým tři české celostátní deníky zpracovávají totožná zpravodajská témata. Na třech vybraných tematických diskurzech demonstruje rozdílnost v nahlížení a prezentování skutečnosti. Zaměřuje se na argumentační a jazykové aspekty mediálních textů s cílem vyhledat implicitní odkazy na soubory hodnot a přesvědčení, které vypovídají o perspektivě média i o celkovém hodnotovém nastavení společnosti. Implicitní soubory hodnot vetkané do mediálních obsahů představují ideologii svého druhu. Tyto ideologické představy se ale mohou napříč společností lišit vzhledem k množství názorových skupin, které vedle sebe v rámci společenského celku existují. V moderních demokratických společnostech s právně zajištěnou názorovou pluralitou se tak na mediálním trhu setkávají různé ideologické představy. Z povahy zpravodajského žánru ale jednotlivé texty nemohou obsahovat explicitně vyřčené soudy a názory: Svá přesvědčení a postoje tak zpravodajská média kódují do struktur jazyka. Základní hypotézou práce je schopnost jazyka utvářet významy. Prostřednictvím metodologie kombinující argumentační rozbor s analýzou syntaktických a lexikálních prostředků se snaží dostat do jazykových struktur, najít skryté tendence a definovat...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.