Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvarování přijímací charakteristiky mikrofonních polí
Bartoň, Zdeněk ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Míča, Ivan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je shromáždění teoretických informací o~metodách tvarování přijímacích charakteristik mikrofonních polí a ověření jejich funkčnosti. Nejdříve jsou v~práci odsimulovány různé varianty lineárních uniformních i neuniformních mikrofonních polí a kruhových mikrofonních polí. Výsledky jsou následně ověřeny praktickým měřením v~ideálním prostředí. Následně je také provedena praktická implementace tvarovačů směrových frekvenčních charakteristik DAS(Delay And Sum), SAB(Sub Array Beamforming), CDB(Constant Directivity Beamforming), CDB-CA(CDB-Circular Arrays) a praktické i teoretické ověření jejich funkčnosti rovněž v~ideálních podmínkách. Jednotlivé tvarovací algoritmy jsou v závěrečné části práce mezi sebou porovnány na základě parametrů SNR(signal to Noise Ratio) a směrovosti.
Modelování inerciálních snímačů
Trličík, Jakub ; Klusáček, Stanislav (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením a modelováním MEMS inerciálních snímačů. V této práci jsou uvedeny základní principy inerciálních snímačů spolu s jejich nejčastěji se vyskytujícími chybami. Dále je proveden průzkum trhu, pomocí kterého byly vybrány snímače pro měření. Následují dvě kapitoly uvádějící metody testování a modelování inerciálních snímačů. Nejrozsáhlejší částí práce je prezentace naměřených výsledků, kdy byly provedeny statické měření Allanovy odchylky, zemské rotace, teplotní závislosti nuly snímačů a dynamické testy citlivosti gyroskopu v závislosti na teplotě. V poslední části práce je prezentován návrh chybového modelu snímače pomocí autokorelačních funkcí a Allanovy odchylky se zhodnocením dosaţených výsledků.
Propedeutika kartézské souřadnicové soustavy a rozvoj funkčního myšlení žáků 1. stupně ZŠ
Ročák, Štěpán
Tato diplomová práce didakticky mapuje a popisuje nové didaktické matematické prostředí a možnosti jeho aplikace ve vyučování na 1. stupni ZŠ. V práci popisuji průběh experimentu s žáky 1. - 5. ročníku, se kterými jsem sérii úloh nového prostředí vyzkoušel a ověřil. Na základě reflexe tohoto experimentu a analýzy žákovských řešení jsem formuloval finální podobu série úloh. Průběh celého experimentu jsem vedl v souladu s konstruktivistickým edukačním stylem. V teoretické části práce uvádím důležité pojmy matematiky a její didaktiky, které jsou pro potřeby této práce podstatné a které opírám o příslušnou odbornou literaturu. Práce také obsahuje dílčí analýzu vybraných učebnicových řad s ohledem na téma práce. Součástí práce je finální ucelená série úloh využitelná ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy, zejména pokud chce učitel s žáky cíleně rozvíjet porozumění pojmům a vztahům z matematických oblastí analytické geometrie, funkcí a posloupností.
Propedeutika kartézské souřadnicové soustavy a rozvoj funkčního myšlení žáků 1. stupně ZŠ
Ročák, Štěpán
Tato diplomová práce didakticky mapuje a popisuje nové didaktické matematické prostředí a možnosti jeho aplikace ve vyučování na 1. stupni ZŠ. V práci popisuji průběh experimentu s žáky 1. - 5. ročníku, se kterými jsem sérii úloh nového prostředí vyzkoušel a ověřil. Na základě reflexe tohoto experimentu a analýzy žákovských řešení jsem formuloval finální podobu série úloh. Průběh celého experimentu jsem vedl v souladu s konstruktivistickým edukačním stylem. V teoretické části práce uvádím důležité pojmy matematiky a její didaktiky, které jsou pro potřeby této práce podstatné a které opírám o příslušnou odbornou literaturu. Práce také obsahuje dílčí analýzu vybraných učebnicových řad s ohledem na téma práce. Součástí práce je finální ucelená série úloh využitelná ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy, zejména pokud chce učitel s žáky cíleně rozvíjet porozumění pojmům a vztahům z matematických oblastí analytické geometrie, funkcí a posloupností.
Propedeutika kartézské souřadnicové soustavy a rozvoj funkčního myšlení žáků 1. stupně ZŠ
Ročák, Štěpán ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Tato diplomová práce didakticky mapuje a popisuje nové didaktické matematické prostředí a možnosti jeho aplikace ve vyučování na 1. stupni ZŠ. V práci popisuji průběh experimentu s žáky 1. - 5. ročníku, se kterými jsem sérii úloh nového prostředí vyzkoušel a ověřil. Na základě reflexe tohoto experimentu a analýzy žákovských řešení jsem formuloval finální podobu série úloh. Průběh celého experimentu jsem vedl v souladu s konstruktivistickým edukačním stylem. V teoretické části práce uvádím důležité pojmy matematiky a její didaktiky, které jsou pro potřeby této práce podstatné a které opírám o příslušnou odbornou literaturu. Práce také obsahuje dílčí analýzu vybraných učebnicových řad s ohledem na téma práce. Součástí práce je finální ucelená série úloh využitelná ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy, zejména pokud chce učitel s žáky cíleně rozvíjet porozumění pojmům a vztahům z matematických oblastí analytické geometrie, funkcí a posloupností.
Církev tajemství - tajemství církve
Orel, Miroslav Metoděj ; Bouma, David (vedoucí práce) ; Červenková, Denisa (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá tématem tajemství, jak je samo o sobě a jak je ve vztahu k církvi. Její hlavní otázkou je, zda je to církev, která tajemství vytváří, či zda církev je vytvářena tajemstvím. Dále se práce snaží zkoumat věrohodnost výroků II. vatikánského koncilu, které označují církev za svátost, tedy za tajemství. Práce zkoumá hlavní přístupy k tajemství a jazyk, kterým se o něj mluví. Zatímco přístup k tajemství, který má gnostický charakter a je dobře charakterizován a pojmově definován, tak lze vidět, že pro označení anit-gnostického tajemství chybí jednoduchý termín. Práce tak nabízí využití pojmu exoterní, který je v protikladu k esoternímu a dále práce poukazuje na typický charakter a zabarvení tohoto tajemství. Práce se také vyrovnává s tajemstvím jakožto objektivním vědeckým fenoménem a zkoumá, zda v jiných vědách (matematiky či astronomie) se lze setkat s exoterním a objektivním tajemstvím. Vyzkoumané poznatky jsou nakonec aplikovány na pojednání o církvi, kde se ukazuje, že pokud by církev nebyla definována jako tajemství, tak by byla redukována na pouhé lidské společenství a naopak, pokud by církev byla redukována pouze jako společenství zasvěcených tajemství, tak by byla jen další gnostickou sektou.
Modelování inerciálních snímačů
Trličík, Jakub ; Klusáček, Stanislav (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením a modelováním MEMS inerciálních snímačů. V této práci jsou uvedeny základní principy inerciálních snímačů spolu s jejich nejčastěji se vyskytujícími chybami. Dále je proveden průzkum trhu, pomocí kterého byly vybrány snímače pro měření. Následují dvě kapitoly uvádějící metody testování a modelování inerciálních snímačů. Nejrozsáhlejší částí práce je prezentace naměřených výsledků, kdy byly provedeny statické měření Allanovy odchylky, zemské rotace, teplotní závislosti nuly snímačů a dynamické testy citlivosti gyroskopu v závislosti na teplotě. V poslední části práce je prezentován návrh chybového modelu snímače pomocí autokorelačních funkcí a Allanovy odchylky se zhodnocením dosaţených výsledků.
Tvarování přijímací charakteristiky mikrofonních polí
Bartoň, Zdeněk ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Míča, Ivan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je shromáždění teoretických informací o~metodách tvarování přijímacích charakteristik mikrofonních polí a ověření jejich funkčnosti. Nejdříve jsou v~práci odsimulovány různé varianty lineárních uniformních i neuniformních mikrofonních polí a kruhových mikrofonních polí. Výsledky jsou následně ověřeny praktickým měřením v~ideálním prostředí. Následně je také provedena praktická implementace tvarovačů směrových frekvenčních charakteristik DAS(Delay And Sum), SAB(Sub Array Beamforming), CDB(Constant Directivity Beamforming), CDB-CA(CDB-Circular Arrays) a praktické i teoretické ověření jejich funkčnosti rovněž v~ideálních podmínkách. Jednotlivé tvarovací algoritmy jsou v závěrečné části práce mezi sebou porovnány na základě parametrů SNR(signal to Noise Ratio) a směrovosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.