Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol
Vavrušková, Lucie ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl definovat základní pojmy související s tématem finanční gramotnost - objastnit, jak finanční vzdělávání hraje významnou a neoddělitelnou součást finanční gramotnosti a v neposlední řadě změřit aktuální úroveň finanční gramotnosti u studentů veřejných středních a vysokých škol. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na různá pojetí definic finanční gramotnosti, na význam finančního vzdělávání v České republice a s tím i související Národní strategii finančního vzdělávání. Dále na současný stav finanční gramotnosti a také na roli subjektů zainteresovaných ve zvyšování úrovně finanční gramotnosti. Praktická část obsahuje výzkumné šetření formou dotazníkového průzkumu prováděného na veřejných středních a vysokých školách. Poté zahrnuje vyhodnocení a srovnání dotazníkového průzkumu s průzkumem Ministerstva financí z minulých let. Průzkumná část poukazuje na relativně nižší úroveň finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol a potřebu vzdělávat se v oboru financí.
Analýza finanční gramotnosti studentů středních škol
Houžvicová, Aneta ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu finanční gramotnosti u studentů středních škol. V úvodních kapitolách jsou nejprve definovány pojmy nezbytné ke zpracování daného tématu, je zde zkoumán význam finanční gramotnosti a ochrany spotřebitele (v kontextu s tématem finanční gramotnosti). Další část práce se zabývá otázkou začlenění výuky o financích do vzdělávacích programů závazných pro tvorbu výukových osnov na úrovni základního a středního vzdělávání. Stěžejní částí práce je vlastní průzkum finanční gramotnosti mezi studenty středních škol formou dotazníku a srovnání úrovně finanční gramotnosti mezi zúčastněnými školami.
Strategie finančního vzdělávání v ČR a její implementace
Kuncová, Tereza ; Derner, Tomáš (vedoucí práce) ; Coufal, Libor (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti v České republice, přináší komplexní přehled o stavu finančního vzdělávání v ČR a objasňuje význam tohoto vzdělávání pro celou společnost. Velká část práce je věnována vládou schváleným stěžejním dokumentům. Jejich hlavním cílem je zvyšovat úroveň finanční gramotnosti obyvatel ČR a přesně definovat pojem finanční gramotnost. Práce rovněž poukazuje na výzkumy, které byly v souvislosti s finanční gramotností uskutečněny a je doplněna o vlastní výzkum, který se týká rozvoje finanční gramotnosti žáků během studia na gymnáziu. Jedním z hlavních cílů práce je zmapovat možnosti finančního vzdělávání jak pro žáky a jejich učitele, tak i v rámci celoživotního vzdělávání. S tím souvisí přehled publikací a ostatních studijních materiálů, které jsou k této problematice dostupné na českém trhu.
Finanční gramotnost
Vébrová, Lucie ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje vládou schválené stěžejní dokumenty, které slouží jako platforma ke zvyšování úrovně finanční gramotnosti v České republice, a analyzuje stávající finanční vzdělanost mezi českými občany, a to na základě subjektivního i objektivního hodnocení. Práce se zabývá také rozborem finanční gramotnosti žáků na základních školách a hodnotí dostupnou literaturu z oblasti finančního vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.