Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ
Zemanová, Marie ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Autorský abstrakt Diplomová práce je zaměřena na rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ. Cílem je projít různá slohová období a na vybraných skladbách u pokročilých žáků prohlubovat kvalitu reprodukčních prostředků, rozvíjet základní principy interpretačního umění a dále kreativně zpracovat nácvik jednotlivých skladeb. Práce je zaměřena spíše prakticky a může se stát pomůckou houslovým pedagogům i vyspělejším žákům. Problematika houslové hry je tu nazírána z interpretačního úhlu pohledu. Učební proces je veden na cestě od představy k realizaci, přičemž technika je prostředkem pro realizaci představy a zároveň výsledná realizace je velmi ovlivněna technickou úrovní hry. Zabýváme se zde možnostmi, jak hudební představivost rozvíjet a podpořit úspěšné provedení výše uvedeného procesu. Ústředním tématem je rozvoj interpretace houslové hry a s tím úzce související teoretická i praktická problematika. Je zde stanoven model cvičebního postupu, přičemž na konkrétních příkladech vybraných skladeb z období baroka, klasicismu a romantismu je ukázáno, jakým způsobem je možné dané schéma aplikovat v praxi. Velká pozornost je dále věnována využití nonartificiální hudby a zejména improvizace při výuce houslové hry.
Rozvoj hudební představivosti dětí předškolního věku při jejich hudebních činnostech
Příbramská, Štěpánka ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Teoretická východiska diplomové práce se zaměřují na soudobé koncepce rozvoje osobnostních, a hudebních hodnot dětí v předškolním věku. Přibližuje psychické a fyziologické mechanizmy propojení hudebnosti s osobnostními strukturami a dynamikou v ontogenetickém vývoji dítěte před jeho vstupem do základní školy. Z oblasti hudebnosti míří do podstaty hudební představivosti a utváření asociačních představ. V praktické části je provedena částečná dedukce teoretických východisek do roviny metodicko-didaktické a pojednává o rozrušování synkretického vnímání v souvislostech s proměnami abstrakce od názorných konkrét (např. postavičky, barvy) k nenázorným konkrétům (noty, grafické náznaky rytmického členění a pohybu melodie). V tomto smyslu se dotýká současných vědeckých trendů o konstituování transdidaktiky jako vědní disciplíny. Klíčová slova Hudební představivost, projekt, dítě předškolního věku, schopnosti a dovednosti
Rozvoj hudební představivosti dětí předškolního věku při jejich hudebních činnostech
Příbramská, Štěpánka ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Teoretická východiska diplomové práce se zaměřují na soudobé koncepce rozvoje osobnostních, a hudebních hodnot dětí v předškolním věku. Přibližuje psychické a fyziologické mechanizmy propojení hudebnosti s osobnostními strukturami a dynamikou v ontogenetickém vývoji dítěte před jeho vstupem do základní školy. Z oblasti hudebnosti míří do podstaty hudební představivosti a utváření asociačních představ. V praktické části je provedena částečná dedukce teoretických východisek do roviny metodicko-didaktické a pojednává o rozrušování synkretického vnímání v souvislostech s proměnami abstrakce od názorných konkrét (např. postavičky, barvy) k nenázorným konkrétům (noty, grafické náznaky rytmického členění a pohybu melodie). V tomto smyslu se dotýká současných vědeckých trendů o konstituování transdidaktiky jako vědní disciplíny. Klíčová slova Hudební představivost, projekt, dítě předškolního věku, schopnosti a dovednosti
Rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ
Zemanová, Marie ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Autorský abstrakt Diplomová práce je zaměřena na rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ. Cílem je projít různá slohová období a na vybraných skladbách u pokročilých žáků prohlubovat kvalitu reprodukčních prostředků, rozvíjet základní principy interpretačního umění a dále kreativně zpracovat nácvik jednotlivých skladeb. Práce je zaměřena spíše prakticky a může se stát pomůckou houslovým pedagogům i vyspělejším žákům. Problematika houslové hry je tu nazírána z interpretačního úhlu pohledu. Učební proces je veden na cestě od představy k realizaci, přičemž technika je prostředkem pro realizaci představy a zároveň výsledná realizace je velmi ovlivněna technickou úrovní hry. Zabýváme se zde možnostmi, jak hudební představivost rozvíjet a podpořit úspěšné provedení výše uvedeného procesu. Ústředním tématem je rozvoj interpretace houslové hry a s tím úzce související teoretická i praktická problematika. Je zde stanoven model cvičebního postupu, přičemž na konkrétních příkladech vybraných skladeb z období baroka, klasicismu a romantismu je ukázáno, jakým způsobem je možné dané schéma aplikovat v praxi. Velká pozornost je dále věnována využití nonartificiální hudby a zejména improvizace při výuce houslové hry.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.