Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetence lídra změny ve vzdělávání na příkladu Hejného metody výuky matematiky
Mátlová, Markéta ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Název práce: Kompetence lídra změny ve vzdělávání na příkladu Hejného metody výuky matematiky Autor: Bc. & Bc. Markéta Mátlová Vedoucí práce: doc. PhDr. Jana Marie Šafránková, CSc. Diplomová práce se zabývá problematikou změn ve vzdělávání z pohledu jedné konkrétní systémové změny v oblasti výuky matematiky na základní škole. Cílem této práce je analýza kompetencí lídra změny ve vzdělávání na základě poznatků z konkrétního případu zavádění Hejného metody výuky matematiky do základních škol s důrazem na osobnost prof. Milana Hejného. Teoretická část práce sumarizuje poznatky z odborné literatury zaměřené na proces vedení změn, determinanty úspěchu změn a reakce lidí na změny. Dále se zabývá osobou lídra jako nositele změn, jeho charakteristikou, kompetenčními modely lídra a jeho rolí v procesu změn. Praktická část práce staví na poznatcích teoretické části a přináší seznam dvaceti znaků lídra, které jsou rozděleny do pěti oblastí. Na základě kvalitativní obsahové analýzy rozhovorů s Hejným a jeho dvěma spolupracovnicemi bylo možné rozhodnout, zda Hejný splňuje znaky lídra změny ve vzdělávání a sestavit doporučení pro další zájemce o zavádění změn do výuky i jiných předmětů. Práce přináší konkrétní příklady lídrovských kvalit prof. Milana Hejného během zavádění Hejného metody výuky matematiky do...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.