Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etické principy mentoringu mladistvých jako sociální opory mládeže
Walters, Ester ; Červenková, Denisa (vedoucí práce) ; Zimmermannová, Marie (oponent)
Mentor je v mentoringu pozitivním vzorem a poskytuje vedení, podporu a povzbuzení mladému člověku, který může z mnoha příčin zažívat sociální vyloučení. Vztah mezi mentorem a jeho svěřencem (mentee) trvá minimálně jeden rok a zahrnuje pravidelná setkání nebo aktivity mezi mentorem a svěřencem. Cílem mentoringu mládeže je pomoci mladým lidem rozvíjet dovednosti, sebevědomí a odolnost, které potřebují k překonání překážek, výzev a dosažení resilience a svého plného potenciálu. Tato diplomová práce zkoumá etiku formálního mentoringu. Hlavní cíl práce se soustředí na etické aspekty mentoringu jako formy sociální opory mládeže, která čelí sociálnímu vyloučení. Poukazuje na benefity mentoringu s ohledem na potenciální etická rizika, jakými jsou zejména zneužívání autority a porušování vztahových hranic.
Vliv resilience a sociální opory v mentoringových vztazích u školních dětí
Novotná, Petra ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá střednědobými vlivy partnerských mentoringových programů z hlediska resilience a sociální opory na příjemce péče, tedy dítě či dospívajícího z rizikového prostředí či rizikovým faktorům vystavené. Data této studie vycházejí z Mezinárodního srovnávacího výzkumu mentoringu v mentoringovém programu Big Brothers Big Sisters- Pět P v České republice, který je výjimečný hloubkovým a longitudinálním zachycením 7 mentoringových dvojic dobrovolníků a jejich svěřenců. Tato práce je sekundární analýzou dat představené studie, v jejímž rámci se zabývá specifiky mentoringových programů dětí a dospívajících, koncepty resilience a sociální opory v kontextu těchto komunitních intervencí, souvisejících aspektů a shrnuje pozorovatelné vlivy z hlediska přínosů na klienty programu v rámci časového horizontu ročního působení. Klíčová slova: mentoring, mentoringové programy, dobrovolnictví, resilience, sociální opora, sítě, sociální kapitál, attachement Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv resilience a sociální opory v mentoringových vztazích u školních dětí
Novotná, Petra ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá střednědobými vlivy partnerských mentoringových programů z hlediska resilience a sociální opory na příjemce péče, tedy dítě či dospívajícího z rizikového prostředí či rizikovým faktorům vystavené. Data této studie vycházejí z Mezinárodního srovnávacího výzkumu mentoringu v mentoringovém programu Big Brothers Big Sisters- Pět P v České republice, který je výjimečný hloubkovým a longitudinálním zachycením 7 mentoringových dvojic dobrovolníků a jejich svěřenců. Tato práce je sekundární analýzou dat představené studie, v jejímž rámci se zabývá specifiky mentoringových programů dětí a dospívajících, koncepty resilience a sociální opory v kontextu těchto komunitních intervencí, souvisejících aspektů a shrnuje pozorovatelné vlivy z hlediska přínosů na klienty programu v rámci časového horizontu ročního působení. Klíčová slova: mentoring, mentoringové programy, dobrovolnictví, resilience, sociální opora, sítě, sociální kapitál, attachement Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pozorované přínosy mentoringových vztahů z hlediska občanské angažovanosti a sociálního kapitálu
Šedinová, Petra ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent)
Diplomová práce zkoumá vliv partnerského setkávání dvojic dobrovolníka a dítěte či dospívajícího v rámci komunitních mentoringových programů pro mládež z hlediska občanské angažovanosti a sociálního kapitálu na příjemce péče, tedy děti či dospívající vystavené rizikovým faktorům či rizikovému prostředí. Tato práce je sekundární analýzou dat Mezinárodního srovnávacího výzkumu mentoringu v mentoringovém programu Big Brothers Big Sisters- Pět P v České republice, hloubkové a déletrvající studie, která je v tomto ohledu výjimečným zdrojem. V kontextu zkoumaných záměrů je sledováno 7 mentoringových dvojic na svém počátku a po cca ročním odstupu, a hodnoceno toto působení v souvislosti s přítomností atributů podílejících se na zvyšování občanské angažovanosti a sociálního kapitálu, které jsou v kontextu této diplomové práce blíže představeny. Klíčová slova Mentoring, mentoringové programy, občanství, občanská angažovanost, sociální kapitál, sítě, dobrovolnictví, volný čas, komunitní intervence

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.