Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uchazeč o studium v placených programech jako cílová skupina online persvaze FSV UK
Čuprová, Michaela ; Gartnerová, Eva (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na proces online persvaze uchazečů o studium v placených bakalářských a navazujících magisterských studijních programech na Fakultě sociálních věd, Univerzity Karlovy. Specifikem nabízených placených studijních programů je jejich multioborovost, cena a specifická cílová skupina, tím se propagace těchto programů vymezuje vůči propagaci českých studijních programů na FSV UK. Diplomová práce vychází z teorie, že nejúčinnějším nástrojem posledních let je online marketingová persvaze adresáta. Cílem práce je analyzovat postoje hlavních zúčastněných aktérů onlinové persvaze FSV UK. V práci jsou realizovány dva výzkumy (kvantitativní prostřednictvím dotazníkového šetření a kvalitativní prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s uchazeči a studenty) a analýza SWOT opírající se o teoretický rámec informací z prostředí vysokých škol, marketingu vysokých škol, marketingového mixu vysokých škol a persvazivních principů a nástrojů využívaných k přesvědčování uchazeče k podání přihlášky ke studiu na FSV UK. Práci uzavírá shrnutí zjištěných výsledků v návrhu optimalizace marketingové strategie pro Oddělení vnějších vztahů FSV UK.
Komparativní analýza komunikace vybraných českých veřejných univerzit prostřednictvím sociální sítě Facebook
Fikejzová, Michaela ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá obsahovou analýzou oficiálních stránek vybraných českých veřejných univerzit na Facebooku za období prosinec 2018 - březen 2019. Mezi vybrané subjekty patří Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Ostravská univerzita, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Západočeská univerzita v Plzni a Univerzita Hradec Králové. Cílem práce je zjistit, jaký obsah univerzity na Facebooku publikují a v jaké míře se jim daří podnítit své sledující k aktivitě. V teoretické části se práce zabývá charakteristikou sociálních médií a jejími komunikačními specifiky, dále je zde představena sociální síť Facebook a její působení v českém prostředí. Další část teoretické kapitoly se věnuje přijetí marketingového přístupu a jeho specifikům v oblasti terciárního vzdělávání. Poté je věnována podkapitola přímo komunikaci univerzit na sociálních sítích. V metodologické části je charakterizována výzkumná metoda, kvantitativní obsahová analýza, a její parametry užité v empirické části této bakalářské práce. Empirická část je věnována analýze dat získaných z oficiálních stránek univerzit na Facebooku. Nejprve jsou analyzovány univerzity jako samostatné subjekty, dále je provedena shrnující analýza všech získaných dat.
Role sociálních sítí v univerzitním vzdělávání
Filipová, Ludmila ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent)
Internacionalizace vysokého školství vytváří konkurenční prostředí mezi univerzitami. Mnoho univerzit proto implementuje marketingové techniky ve svém řízení a využívá sociálních sítí k oslovení potenciálních studentů i studentů stávajících. Sociální sítě jsou totiž komunikačním kanálem obousměrné komunikace a jsou efektivním nástrojem vztahového marketingu, který je vhodný pro budování komunit, podporování loajality zákazníků i rozvíjení pozitivního chování. Cílem práce je prozkoumat využívání sociální sítě Facebook univerzitami, analyzovat komunikovaná témata, způsob jejich prezentace a vyvolanou odezvu od studentů. Celkem bylo analyzováno 510 příspěvků z 19 univerzitních profilů. Autorka využila metodu obsahové analýzy pro identifikaci komunikovaných témat a formátů příspěvků. Výsledky ukázaly, že univerzity se svou komunikací zaměřují na budování komunity stávajících studentů. Největšího zájmu sledujících se dostává tématu historických událostí a zpráv a novinek. Jako nejefektivnější formát příspěvku se ukázal být obrázek, nejméně efektivní jsou externí odkazy. Následná rozptylová analýza ukázala, že existuje významný rozdíl mezi jednotlivými univerzitními profily a engagementem - velikost instituce má vliv na míru engagementu. Pro větší instituce nejsou sociální sítě vhodné, jsou-li vedeny za...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.