|
MOOC - Massive Open Online Course - pro FIT
Peška, Michal ; Kapinus, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje relativně nový trend ve vzdělávání - Massive open online course. Věnuje se jeho celkovému vývoji a zhodnocuje jej. Jsou představeny webové platformy, které tyto kurzy zprostředkovávají. Tyto platformy jsou blíže specifikovány a jsouo nich zjištěny poznatky pro pozdější využití v této práci. Další části práce se pak zabývají návrhem a realizací nástroje pro společné studium v reálném čase. Jedná se o experiment, který má mimo jiné určit, zda je tento koncept výuky možný a jaké prostředky je vhodné použít.
|
|
Možnosti vzdělávacích MOOC kurzů
Kocháň, Matouš ; Hudák, Igor (oponent) ; Lošák, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat prostředí online kurzů MOOC a jejich využití pro účely normy ČSN EN 1591-4.V úvodní části práce jsou zmapovány české a zahraniční platformy poskytující kurzy MOOC. Celosvětově je využívá až dvě stě dvacet milionu uživatelů. Následuje vytvoření náplně online kurzu pro normu ČSN EN 1591-4. Ta definuje, co musí mechanik šroubových spojů znát, aby byl zajištěn bezpečný provoz tlakových zařízení v kritických aplikacích. V rámci experimentu je vyzdvižena důležitost aplikace maziva ve šroubovém spoji a důsledky jeho nepoužití. Výstupem práce je deset dvou a půl minutových videí v češtině a angličtině, která pokrývají náplň kurzu včetně experimentu. Autor zahájil diskuzi o spolupráci s holandskou platformou Engineering Trainer, která projevila zájem o realizaci kurzu. V závěru práce jsou porovnány možnosti komercializace, poplatky a výnosy na relevantních platformách. Vyplynulo, že existuje možnost zveřejnění na řadě platforem. Kurz však nemůže být zveřejněn na dvou platformách zároveň.
|
|
Youtubering ve výuce
KOUBA, Tomáš
Tato práce se zabývá problematikou videí ve výuce. Konkrétně výuková videa na serveru YouTube a jejich využití přímo ve výuce nebo doplněk k výuce. Hlavním cílem této práce je vytvoření několika vzdělávacích videí zaměřených na vizuální programovací jazyk Scratch. Cílovou skupinou pro tyto videa jsou žáci základních škol a výsledná videa jim tedy byla přizpůsobena. Zaměřil jsem se na nastudovaní literatury a analýzu již vytvořených audio-vizuálních materiálů, které jsou spjaty s touto problematikou, a dle toho bude postupováno při vytváření obsahu. V rámci práce bude k vytvořeným videím zjištěna zpětná vazba pomocí dotazníku a následně proběhne jejich analýza.
|
|
Možnosti vzdělávacích MOOC kurzů
Kocháň, Matouš ; Hudák, Igor (oponent) ; Lošák, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat prostředí online kurzů MOOC a jejich využití pro účely normy ČSN EN 1591-4.V úvodní části práce jsou zmapovány české a zahraniční platformy poskytující kurzy MOOC. Celosvětově je využívá až dvě stě dvacet milionu uživatelů. Následuje vytvoření náplně online kurzu pro normu ČSN EN 1591-4. Ta definuje, co musí mechanik šroubových spojů znát, aby byl zajištěn bezpečný provoz tlakových zařízení v kritických aplikacích. V rámci experimentu je vyzdvižena důležitost aplikace maziva ve šroubovém spoji a důsledky jeho nepoužití. Výstupem práce je deset dvou a půl minutových videí v češtině a angličtině, která pokrývají náplň kurzu včetně experimentu. Autor zahájil diskuzi o spolupráci s holandskou platformou Engineering Trainer, která projevila zájem o realizaci kurzu. V závěru práce jsou porovnány možnosti komercializace, poplatky a výnosy na relevantních platformách. Vyplynulo, že existuje možnost zveřejnění na řadě platforem. Kurz však nemůže být zveřejněn na dvou platformách zároveň.
|
| |
|
MOOC - Massive Open Online Course - pro FIT
Peška, Michal ; Kapinus, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje relativně nový trend ve vzdělávání - Massive open online course. Věnuje se jeho celkovému vývoji a zhodnocuje jej. Jsou představeny webové platformy, které tyto kurzy zprostředkovávají. Tyto platformy jsou blíže specifikovány a jsouo nich zjištěny poznatky pro pozdější využití v této práci. Další části práce se pak zabývají návrhem a realizací nástroje pro společné studium v reálném čase. Jedná se o experiment, který má mimo jiné určit, zda je tento koncept výuky možný a jaké prostředky je vhodné použít.
|
|
Využití MOOC pro vzdělávání zaměstnanců
Rolf, Lukáš ; Topolová, Ivana (vedoucí práce) ; Kubálková, Markéta (oponent)
Předložená bakalářská práce Využití MOOC pro vzdělávání zaměstnanců pojednává o možnostech e-learnigového vzdělávání, konkrétně o tzv. MOOC programu ve čtyřech vybraných společnostech. Cílem práce je na základě rozhovorů se zástupci společností sesbírat data a zkušenosti z oblasti firemního vzdělávání a na základě těchto poznatků navrhnout vhodnou aplikaci MOOC konceptu v jednotlivých společnostech. V teoretické části této práce jsou přiblíženy přístupy ke vzdělávání zaměstnanců, zejména v e-learningové formě, a představen MOOC koncept. V praktické části bakalářské práce je proveden vlastní výzkum, na jehož základě je doporučena konkrétní aplikace MOOC.
|
| |
|
Aspekty virtualizace terciárního vzdělávání a jeho srovnání v ČR a USA
Dlauhá, Dominika ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tématem práce je online distanční vzdělávání na vysokých školách, od jeho počátků až po aktuální využití v ČR a USA. Zaměřuje se také na problematiku MOOC. Důležitou součástí je popis aspektů virtualizace vzdělávání od technologických přes pedagogické a didaktické až po legislativní a finanční. Výstupem práce je průzkum zájmu o online kurzy na Vysoké škole ekonomické v Praze a zkušeností s osobním online vzděláváním, spolu s nastíněním budoucího vývoje v této oblasti.
|
|
Ekonomické aspekty MOOC
Nováčková, Vendula
Ekonomické aspekty MOOC. Bakalářská práce. Brno: Mende-lova univerzita v Brně, 2015. Bakalářská práce se zabývá zkoumáním světového fenoménu v online vzdělávání posledních let. Tzv. Massive Open Online Courses (MOOCs), neboli Hromadné otevřené online kurzy a Small Private Online Courses (SPOCs), neboli Malé sou-kromé online kurzy a strategie zavedení těchto kurzů na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy univerzity v Brně, s přihlédnutím na ekonomické aspekty. Prá-ce je rozdělena na literární rešerši a vlastní práci. Literární rešerše se zaměřuje na vymezení pojmů MOOC a SPOC a zahrnuje i další informace o těchto kurzech. Ve vlastní práci jsou navrženy a rozebrány strategie zapojení Provozně ekonomické fakulty do MOOC a SPOC.
|