Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace systému Aruba Meridian v knihovně Vysoké školy ekonomické v Praze
Strnad, Pavel ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Matějka, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací systému pro navigaci uvnitř budov Aruba Me-ridian v prostředí knihovny Vysoké školy ekonomické v Praze. Cílem bylo vytvořit pilotní projekt, který je schopen analyzovat funkcionalitu systému Aruba Meridian v reálném prostředí. V rámci tohoto projektu bylo nutné se blíže seznámit s pojmy jako je Location intelligence a Geoinformatika pro zajištění dostatečné teoretické základny současně jako vytvoření přehledu v technologiích, které se v současnosti nejčastěji pro navigaci uvnitř budov používají. Důležitým cílem bylo také porozumět nárokům na implementaci navigace uvnitř budov a stanovit postup práce, který tvořil základ pro praktickou část. V rámci praktické části byl systém Aruba Meridian naimplementován do prostředí knihovny Vysoké školy ekonomické v Praze, kde následně proběhlo i testování jeho vlastností. K dosažení těchto cílů bylo postupováno po částech. Nejprve se práce věnuje krátkému úvodu do problematiky a hlubšímu rozvoji vlastností jednotlivých cílů, následuje kritická rešerše informačních zdrojů, které se vztahují k této práci. Další část se věnuje definici téma Location intelligence a základním pojmům v této oblasti. Na tuto část navazuje úvod do technologií používaných pro lokalizaci uvnitř budov a následně také definice pravidel pro implementaci bluetooth technologií. Poslední část je praktická, kde je nejprve představen nástroj Aruba Meridian a jeho vlastnosti, následně je implementován, testován a zhod-nocen. Hlavním přínosem této práce je otestování systému Aruba Meridian v reálném prostředí a zhodnocení jeho funkcionality jako jednoho ze systémů pro navigaci uvnitř budov, kterých stále přibývá, nejsou však zejména v Čechách velmi používané.
Využití geolokace v oblasti autopojištění
Černá, Kristýna ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce je orientována do prostředí geolokace, pojišťovnictví a marketingu. Cílem je vytvořit definici produktu autopojištění pro Českou republiku, který bude využívat lokalizační data pro úpravu výše pojistného poplatku. Dílčím cílem práce je navrhnout prvky vhodné marketingové komunikační strategie pro prezentaci tohoto produktu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje principy geolokace, poskytuje základní informace o pojistných produktech dostupných na českém trhu a seznamuje s problematikou marketingu, marketingové komunikace a výzkumu. Praktická část se zabývá návrhem nového produktu autopojištění, včetně definice cílových skupin zákazníků a návrhem prvků marketingové komunikace pro představení nového produktu. Hlavním výstupem této práce je definice produktu autopojištění, který v současnosti není na českém trhu k dispozici. Tato specifikace by mohla být využita produktovými specialisty pojišťoven jako základ k definici nového pojistného produktu autopojištění pro český trh.
Návrh a využití modelů pro podporu geomarketingu v komerční sféře
Klika, Pavel ; Jašek, Pavel (vedoucí práce) ; Šperková, Lucie (oponent)
Práce se zabývá moderním způsobem segmentace trhu, konkrétně tvorbou a implementací modelů využívajících statistické metody, interní data a veřejně dostupné informace. Modely by měly sloužit komerčnímu využití ve vztahu Business to Customer. Výstupem práce je analýza datových zdrojů, stavba logiky a aplikace modelů pro podporu rozhodování a segmentaci trhu ve společnosti nabízející internetové připojení. Cílem práce je ověření, zda jsou takovéto modely vhodným nástrojem pro podporu rozhodování, získání konkurenční výhody a indikaci rizikových aktivit z různých pohledů.
Analýza BI dat pomocí geografického systému.
Jurečka, Jan ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Vacek, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce je prezentace dat Business Intelligence na mapových podkladech. Propojením BI a geografických informačních systémů vzniká nová disciplína -- Location Intelligence. Hlavním cílem této diplomové práce je přiblížit a analyzovat reportovací možnosti BI nástrojů nad mapovými podklady. V teoretické části práce jsou popsána všechna východiska a principy potřebná pro pochopení problematiky se zaměřením na geografické systémy a jejich průnik s BI, tedy Location Intelligence. V rámci praktické části jsou srovnány IBM Cognos a Oracle BI na základě kritérií z oblasti implementace mapových podkladů, vizualizace, externích zdrojů a výkonnosti. Hodnotící kritéria jsou na začátku praktické části popsána a je definována metoda jejich vyhodnocení. Pro splnění cíle teoretické části bylo využito metod pro sběr a analýzu odborných pramenů v elektronické i tištěné podobě a to jak českého tak i zahraničního původu. V praktické části bylo čerpáno především z mých odborných znalostí v oblasti Business Intelligence a zkušeností s implementací mapových podkladů jako nadstavby BI. Pro vyhodnocení srovnávacích kritérií budou použity statistické metody. Přínosem práce bude zejména vytvoření jasného multikriteriálního srovnání implementace mapových podkladů v BI nástrojích a možností reportigu, resp. vizualizace dat BI nad nimi. Součástí tohoto srovnání bude také stanovení postupu (rámce) pro zavedení mapových podkladů do těchto vybraných nástrojů.
Lokační data se zaměřením na oblast retailu
Kalus, Vilém ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaobírá teorií a praktickým pohledem na oblast Location Intelligence. Konkrétně pojednává o určitých částech při vývoji aplikace Geolitica, zaměřenou na analýzu zákaznického chování pro majitele retailových objektů (maloobchodních prodejen) specializovaných na koncového zákazníka. Představuje tak novou možnost pro výzkum spotřebitelského chování. Téma lokačních dat proto, že předmětem zkoumání je pohyb zákazníků po určité obchodní ploše. Aplikace slouží jako nástroj pro majitele obchodních ploch (nebo marketéry) pro podporu lepšího zacílení na zákazníky. Aplikaci celkem vyvíjeli čtyři řešitelé - tři diplomanti (Martin Matějka, Tomáš Rosenberger a Vilém Kalus) a Ondřej Funiok. Mezi hlavní cíle diplomové práce bylo popsat aplikaci z pohledu businessu a vytvořit návrh uživatelského rozhraní. Pomocí business modelu jsme schopni pochopit, jak aplikaci uvést do komerčního světa. Cílů bylo dosaženo prvotně pomocí rešerše tématiky Location Intelligence, stanovení teoretických základů k informatice a geo-informatice. Stanovení pojmů a teorií k Business Intelligence, Location Intelligence a vybraným business modelům. Praktická část se věnovala aplikaci daného business modelu na vyvíjený produkt. Diplomová práce pokračuje soupisem poskytovaných funkcí. Z popisu vychází předpoklady pro řešení uživatelského rozhraní. Praktickou část završí případ užití aplikace v prostředí Vysoké školy ekonomické v Praze. Přínos diplomové práce se skrývá v řešení projektu aplikace, jež má vizi uvedení do praxe. Další přínosy jsou v teoretickém příspěvku do oblasti Location Intelligence, kde nacházíme poměrně málo teoretických zdrojů, a analytický postup pro návrh uživatelského rozhraní aplikace.
Implementace nástroje pro analýzu dat o pohybu osob
Matějka, Martin ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá teoretickými a praktickými aspekty analytického nástroje vyvíjeného Ondřejem Funiokem, Vilémem Kalusem, Tomášem Rosenbergerem a Martinem Matějkou na Vysoké škole ekonomické v Praze. Cílem bylo vyvinout nástroj, který by umožnil analýzu pohybu osob v rámci daného prostoru (např. plochy maloobchodní prodejny) a který by dokázal využít tradiční zákaznické údaje jako je věk, pohlaví nebo profese za účelem obohacení výstupů prováděné analýzy. Nástroj má zároveň za účel poskytnout novou segmentaci těchto zákazníků na základě jejich pohybu. Díky poskytovaným informacím by např. mohli marketéři přesněji cílit své kampaně a využívat dostupný prostor efektivněji. Práce obsahuje krátký úvod do problematiky Location Intelligence, do které vyvíjený nástroj spadá. Na tento úvod navazuje rešerše existujících akademických prací, článků apod., stejně jako i obdobných produktů existujících na trhu. Jelikož se dokumentace aplikačního rozhraní (webových služeb) v průběhu vývoje ukázala být důležitým nástrojem, obsahuje práce rešerši a srovnání podpůrných řešení. Čtvrtá a pátá kapitola jsou již orientovány praktickým směrem -- první z nich se zabývá celkovým návrhem a architekturou vytvářeného nástroje, zatímco pátá kapitola detailně popisuje využívané aplikační rozhraní a jeho dokumentaci spolu s nejdůležitějšími aspekty backendové komponenty -- takzvaného ,,GA-Serveru``.
Implementace BI v oblasti geolokačních dat
Rosenberger, Tomáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Práce se zabývá teoretickými a praktickými aspekty implementace Business Intelligence v oblasti geolokačních dat s důrazem na návrh a implementaci datové architektury a tvorbu dynamických dashboardů. Celá problematika je popsána na vývoji nástroje pro analýzu geolokačních dat, na němž se autor podílel spolu s dalšími členy kompetenčního centra Retail Analytics - Ondřejem Funiokem, Vilémem Kalusem a Martinem Matějkou. V úvodu práce jsou popsána obecná teoretická východiska Business a Location Intelligence, na která navazuje popis základních úloh práce s geolokačními daty - uchování dat v relačních databázích, zpracování dat mapovými servery a prezentace dat. Jednotlivé úlohy jsou popsány na praktických příkladech a využívají softwarové nástroje určené pro podporu těchto úloh. V další části práce je představen projekt vývoje nástroje pro analýzu geolokačních dat, který je vytvářen v kompetenčním centru Retail Analytics na Vysoké škole ekonomické v Praze. V druhé polovině práce je popsán návrh a implementace datové architektury vyvíjeného nástroje, na který navazuje popis implementace frontendové části tohoto nástroje spočívající v tvorbě knihovny pro tvorbu dynamických dashbordů prezentující geolokační data.
Využití mapových podkladů při řešení reportingu
Huňa, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je popsat práci s prostorovými daty a jejich využití v reportech. Autor se zaměřuje hlavně na platformu MS SQL Serveru 2008 R2. První část práce se zabývá teoretickými základy. Definuje pojem Location Intelligence, popisuje jeho historii až po současnost. Zaměřuje se také na využití přínosů Location Intelligence v různých odvětvích a na vztah s Business Intelligence. Dále teoretická část pokračuje popisem prostorových dat jak na obecné úrovni, tak na úrovni MS SQL Serveru 2008 R2. Kromě toho je zmíněno použití Shapefile souborů od ESRI a práce s těmito soubory. Od popisu prostorových dat autor přechází k jejich použití v reportingových nástrojích společnosti Microsoft -- SQL Server Reporting Services a Report Builder. Možné formy vizualizace pomocí map a detailní popis možností nastavení jsou na konci teoretické části. Druhá část je zaměřena na řešení praktických úloh. Nástroje, které jsou popsány v teoretické části, jsou zde použity k tvorbě ukázek reportů, které si autor na začátku této části dal za cíl vytvořit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.