Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - trup
Růžička, Miroslav ; Pešák, Miroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem celokovové konstrukce trupu repliky letounu L-40 Meta Sokol dle předpisu CS-VLA. Pro tento letoun je stanoveno zatížení ocasních ploch, podvozku a motorového lože, dále je navržena konstrukce trupu, záďového podvozku, včetně systému jeho zatahování, závěsů křídlo-trup, motorového lože a základní návrh uspořádání kabiny. V závěru je pojednáno o technologii výroby trupu.
Multifunkční sportovní hala
Škatula, Václav ; Pilgr,, Milan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a posouzením nosné ocelové konstrukce multifunkční haly obdélníkového půdorysu. Objekt se nachází v městské zástavbě v Ostravě. Projekt je vypracován ve dvou variantách. První variantu tvoří deset příčných vazeb po pěti metrech. Druhou variantu tvoří šest příčných vazeb po devíti metrech. Práce je zaměřena na zatížení konstrukce ocelové haly, přičemž je kladen důraz na jednotlivé konstrukční prvky a montážní dílce. Výpočty jsou zpracovány podle platných normativů ČSN EN.
Návrh konstrukce křídla a podvozku kluzáku TST 14 MC
Štěpánek, Jan ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Modifikace kluzáku TST-14 MC, výpočet V-n obálky zatížení, rozložení vztlaku po křídle, výpočet případů zatížení křídla, pevnostní kontrola vybraných konstrukčních uzlů, návrh mechanismu zatahování podvozku, stanovení zatížení podvozku dle ULKM, pevnostní kontrola podvozku
Diagnosis of Pneumatic Cylinders Using Acoustic Emission Methods
Mahmoud, Houssam ; Baran,, Ireneusz (oponent) ; Santos, Serge Dos (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
This work demonstrates the development of a new efficient diagnostic procedure for checking the function of pneumatic cylinders using acoustic emission. The aim of this work is to suggest and determine the diagnostic criteria that evaluate the quality of the pneumatic cylinder. The first step is to find the typical acoustic emission signal associated with a particular type of damage in the cylinder by the frequency spectrum. This parameter was replaced later by the parameter RMS during the monitoring of changes in the test results. The relationship between Acoustic Emission (AE) and different types of defects in pneumatic cylinders was discussed, shedding light on a new approach to determining these types of defects and distinguishing between them through Acoustic Emission. The second step is to compare undamaged and damaged cylinders to find distinctive differences that determine whether the cylinder is damaged or undamaged. Several undamaged cylinders were tested by acoustic emission before artificial defects were created in each one. The signals from the progress and retreat strokes were recorded and analysed into many parameters. The RMS was normalized, and the different responses between damaged and undamaged pneumatic cylinders were recognized by the time delay of the strokes. The differences were identified by the ratio of the max RMS from the sensor that fixed in the head cap of the cylinder and the max RMS from the sensor that fixed in the rear cap of the cylinder for one cycle in the retreat stroke. The damaged and undamaged cylinders were distinguished using the difference in energy values which present in the signals from the two sensors in the retreat stroke. The final evaluation of the cylinder was determined by the calculation of the total value of RMS. In the third step in the experiment, the cylinders were loaded gradually by different weights in a vertical direction. The signals of the acoustic emission were recorded from the progress and retreat strokes and then analysed. The time delay is calculated between the digital input and the initiation of movement. The energy and root mean square of the acoustic emission compare between the different responses in damaged and undamaged pneumatic cylinders, with and without loading. The results of the test showed a linear relationship between the RMS curve and loading. The defect affects the relationship between the applied load and the recorded signal of the sensors.
Optimalization Power Parameter of Small Induction Motors
Chincocolo, Joao Pepino Ndembe ; Grmela, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
This thesis "Optimalization Power Parameter of Small Induction Motors "describes the test methods needed to determine losses and efficiency of electric machines, with a focus on induction machines. The author discusses the losses in iron circuits, additional losses, mechanical losses measurement of short-circuit, open circuit, electric machines. Definitions of those tests are written with respect to current standards. The measurement information contained in the above sections follow to practical tool for automatic processing of the original report. It is an electronical form. Entry data of the form are measured values. The output is a report of measurement, indicating results of calculations and graphs of characteristics. For purposes of this work the form was pre-filled with measured results of the specific induction machine. Related calculations determining the machine parameters are given.
Využití zatěžovacích zkoušek při návrhu a případné realizaci sanací betonových konstrukcí
Regent, David ; Láník, Jaromír (oponent) ; Žítt, Petr (vedoucí práce)
ABSTRAKT Bakalářská práce v rešeršní části popisuje základní informace o diagnostice a zatěžovacích zkouškách konstrukcí a mostů. Předkládá obecné postupy provádění zatěžování konstrukcí, včetně jejich měření. Uvádí se zde i popis měřících přístrojů k měření potřebných veličin. Dále jsou zde uvedeny typy zatěžovacích zkoušek, obecná zatěžovací zkouška vybrané konstrukce, zatěžovací zkoušky v průběhu sanačních prací a zatěžovací zkouška po provedení sanačních prací.
Koncepce pracoviště pro měření lineárních motorů
Knobloch, Jan ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o měření na lineárních motorech. Jedná se o sestavu dvou lineárních strojů na jedné dráze. Jeden je motorem a druhý zátěží. Práce se věnuje jejich matematickému popisu, řízení a měření. Je provedeno měření zatěžovací charakteristiky lineárního motoru. Další měření se týká ztrát v měniči. Je vytipován měřící přístroj vhodný pro měření během pracovního cyklu. Během pracovního cyklu se má určovat účinnost pohonu jako celku.
Analýza a programování trochoidních interpolací na CNC stroji
Jílková, Ingrid ; Ohnišťová, Petra (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a programováním trochoidního frézování, ověřeného pomocí interpolací na CNC stroji. Teoretická část se zabývá rešerší o dynamickém frézování, zejména o trochoidním. Je zaměřena na jeho matematický popis, tvorbu algoritmů a typy trajektorií. Vysvětluje řezné podmínky jako je průřez třísky, silové zatížení a také predikci kvality opracovaných ploch. Dále objasňuje výhody a důvody použití trochoidního frézování. Praktická část se zabývá analýzou a experimentálním ověřením parametrického programu pro zvolenou aplikaci. Nejdříve je vysvětleno, jakým způsobem bylo jak trochoidní, tak lineární frézování naprogramováno. Dále popisuje programování trochoidních interpolací a jejich analýzu s ohledem na průřez třísky, silové zatížení a kvalitu opracování frézovaných ploch v závislosti na vstupním parametru – posuvové rychlosti. Uvádí porovnání metod trochoidního a lineárního frézování a jejich vyhodnocení také s ohledem na průřez třísky, silové zatížení a kvalitu opracovaných ploch. Navrhuje doporučení pro praxi v závislosti na výsledcích a také obsahuje technicko-ekonomické zhodnocení.
Hangár
Škatula, Václav ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením nosné ocelové konstrukce hangáru pro opravy a údržbu letadel obdélníkového půdorysu 60,0x120,0m s pojízdným podvěsným kladkostrojem o nosnosti 5,0t. Objekt se nachází v přilehlém areálu letiště v Ostravě Mošnově. Projekt je vypracován ve dvou variantách. První variantu tvoří jedenáct příčných vazeb po dvanácti metrech. Druhou variantu tvoří třináct příčných vazeb po desíti metrech. Práce je zaměřena na zatížení konstrukce ocelové haly, přičemž je kladen důraz na jednotlivé konstrukční prvky a montážní dílce. Výpočty jsou zpracovány podle platných normativů ČSN EN.
Přistávací zařízení ultralehkých letounů a jejich zatížení
Talanda, Tomáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technickým řešením a zatížením přistávacích zařízení ultralehkých letounů. Jsou v ní vyloženy požadavky kladené na přistávací zařízení, základní uspořádání a konstrukční řešení přistávacích zařízení. Dále je uveden postup výpočtu zatížení přistávacího zařízení a jeho následná aplikace pro letoun P92 ECHO. Obsahem poslední částí této práce je experimentální ověření vypočteného zatížení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.