Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fonematické uvědomování u dětí s Downovým syndromem
Santolíková, Anna ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Foneticko-fonologická schopnost je jedna ze složek, která je při logopedické intervenci cíleně rozvíjena. Tato schopnost je velmi důležitá pro rozvoj čtení a psaní v raných stadiích osvojování gramotnosti. Zejména je pak kladen důraz na fonematické uvědomování, které souvisí s vnímáním fonémové struktury slov, hláskovou analýzou a syntézou atp. Pro cílený rozvoj fonematického uvědomování vznikla strukturovaná metodika Trénink jazykových schopností dle D. B. Elkonina. Diplomová práce zkoumá možnost rozvoje fonematického uvědomování u dětí s Downovým syndromem v případě užití Tréninku jazykových schopností dle D. B. Elkonina. V prakticky koncipované části jsou uvedeny výsledky z kvalitativního výzkumného šetření. Metodou sběru dat bylo zúčastněné pozorování a pro zhodnocení úrovně fonematického uvědomování byl využit nestandardizovaný předem vytvořený test fonematického uvědomování vycházející z testu autorek metodiky Elkonin a Diagnostiky předškolních dovedností od Bednářové a Šmardové (2015). Výzkumné šetření bylo provedeno akčním výzkumem. Do akčního výzkumu bylo zahrnuto 6 probandů v předškolním a mladším školním věku s Downovým syndromem. Na základě analýzy dostupných dat byly předem definovány změny v jednotlivých lekcích a obecné návrhy k úpravě metodiky, tak aby více vyhovovala výzkumnému...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.