Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza a modelování sensorů a aktuátorů stavebnice LEGO Mindstorm
Hanuš, Pavel ; Sova, Václav (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá podrobnou analýzou a modelováním vybraných sensorů a aktuátorů programovatelné robotické stavebnice LEGO Mindstorms NXT 2.0. Aktuátory jsou zastoupeny servomotory a mezi vybrané sensory patří barevný a ultrazvukový sensor, oba dostupné v základní verzi stavebnice, a také sensor gyroskopický od firmy HiTechnic. Obsahem práce je realizace a vyhodnocení experimentů pro jednotlivé prvky a výsledkem jsou grafická znázornění vlastností sensorů, modely v prostředí Simulink reprezentující dané prvky a přehledy parametrů a vlastností jednotlivých sensorů a aktuátorů. Detailní analýza sensorů a servomotorů stavebnice poskytuje přehled o možnostech, ale i omezeních jednotlivých prvků. Tyto znalosti mohou být poté využity pro široké spektrum možných aplikací stavebnice.
RTEMS Support for Lego NXT
Kačmarik, František ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce) ; Děcký, Martin (oponent)
RTEMS je voľne šíriteľný operačný systém reálneho času, používaný v mnohých vstavaných zariadeniach zahrňujúci rôzne procesorové architektúry. Lego Mindstorms NXT je programovateľná robotická sada spoločnosti Lego, ktorá môže byť použitá ako výukový nástroj pre výstavbu modelov vstavaných systémov s počítačom riadenými mechanickými časťami. Cieľom diplomovej práce je umožniť vývoj RTEMS aplikácií pre Lego Mindstorms NXT, výsledkom práce je výuková platforma použiteľná v predmete Vestavěné systémy a systémy reálneho času. Práca preto identifikuje vhodný spôsob portovania RTEMS na Lego NXT, poskytuje behové prostredie a uvádza spôsob nahrávania a ladenia RTEMS aplikácií na platforme Lego Mindstorms NXT. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Didaktické využití stavebnice LEGO Mindstorms ve výuce matematiky se zaměřením na fraktály
Čadek, Jan ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
NÁZEV: Didaktické využití stavebnice LEGO Mindstorms ve výuce matematiky se zaměřením na fraktály ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je zjistit, zda má výuka fraktální geometrie podpořená počítačem a robotickou stavebnicí LEGO Mindstorms NXT své místo ve vzdělávání žáků základních a středních škol v České republice. Teoretická část práce se věnuje klíčovým tématům a osobnostem, které s touto problematikou úzce souvisí, obsahuje též stručný historický přehled vývoje fraktální geometrie a její možnosti využití ve výuce matematiky (s odkazem na turecké kurikulární dokumenty), a popis stavebnice LEGO Mindstorms NXT, který může dobře posloužit i jako manuál pro učitele či žáky. Praktická část obsahuje kromě návodu na stavbu robotické želvy také návrh výukového bloku, jehož cílem je u žáků podpořit algoritmické a geometrické myšlení, včetně klíčových kompetencí. Součástí experimentu je kromě kvantitativní komparace výsledků testu převzatého z turecké studie také zhodnocení projektu jak autorem, tak samotnými žáky. KLÍČOVÁ SLOVA: LEGO Mindstorms NXT, fraktál, programování, Logo, learning by doing, želva, Papert, L-systém, mikrosvěty
RTEMS Support for Lego NXT
Kačmarik, František ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce) ; Děcký, Martin (oponent)
RTEMS je voľne šíriteľný operačný systém reálneho času, používaný v mnohých vstavaných zariadeniach zahrňujúci rôzne procesorové architektúry. Lego Mindstorms NXT je programovateľná robotická sada spoločnosti Lego, ktorá môže byť použitá ako výukový nástroj pre výstavbu modelov vstavaných systémov s počítačom riadenými mechanickými časťami. Cieľom diplomovej práce je umožniť vývoj RTEMS aplikácií pre Lego Mindstorms NXT, výsledkom práce je výuková platforma použiteľná v predmete Vestavěné systémy a systémy reálneho času. Práca preto identifikuje vhodný spôsob portovania RTEMS na Lego NXT, poskytuje behové prostredie a uvádza spôsob nahrávania a ladenia RTEMS aplikácií na platforme Lego Mindstorms NXT. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza a modelování sensorů a aktuátorů stavebnice LEGO Mindstorm
Hanuš, Pavel ; Sova, Václav (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá podrobnou analýzou a modelováním vybraných sensorů a aktuátorů programovatelné robotické stavebnice LEGO Mindstorms NXT 2.0. Aktuátory jsou zastoupeny servomotory a mezi vybrané sensory patří barevný a ultrazvukový sensor, oba dostupné v základní verzi stavebnice, a také sensor gyroskopický od firmy HiTechnic. Obsahem práce je realizace a vyhodnocení experimentů pro jednotlivé prvky a výsledkem jsou grafická znázornění vlastností sensorů, modely v prostředí Simulink reprezentující dané prvky a přehledy parametrů a vlastností jednotlivých sensorů a aktuátorů. Detailní analýza sensorů a servomotorů stavebnice poskytuje přehled o možnostech, ale i omezeních jednotlivých prvků. Tyto znalosti mohou být poté využity pro široké spektrum možných aplikací stavebnice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.