Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kritická místa v řešení konstrukčních úloh u žáků-uprchlíků z Ukrajiny
Kukhtenko, Anna ; Zamboj, Michal (vedoucí práce) ; Janda, David (oponent)
i i Kritická místa v řešení konstrukčních úloh u žáků-uprchlíků z UkUDMiny Bc. AnnD .ukKtenko .DtedUD PDtePDtiky D didDktiky PDtePDtiky t p i MgU. MicKDl ZDPboM, PK.D. V N Konstrukční úlohy jsou považovány za jedny z nejobtížnějších úloh ve výuce matematiky, jelikož jsou propojením prostoru geometrických objektů a vztahů (teoretického) D pUostoUu grafických entit (reprezentačníKo). Pro žáky-uprchlíky z Ukrajiny, kteří v důsledku vilky na Ukrajině v roce 2022 prošli traumatizujícím zážitkem emigrace a přizpůsobování se novému prostředí, mohou tyto úlohy představovat další specifické výzvy. V UiPci pUice Me provedena analýza českých a ukrajinských učebnic, zkoumány odlišnosti postupů a metod řešení, individuální zkušenosti a připravenost žáků-uprchlíků, kteří se chystají na české školy. Metodologie je založena na kvalitativním výzkumu, který zahrnuje práci se skupinou žáků z UkUDMiny s pracovním listem a rozhovory se samotnými žáky pro objektivnější zhodnocení výsledků. Na základě těchto poznatků mohou být dále navrženy a propracovány vKodnp pedagogické strategie a přístupy, které lépe podporují úspěšnost a adaptaci těchto žáků v prostředí školního vzdělávání. Klíčová slova .onstrukční úlohy, žáci-uprchlíci, žáci s odlišným mateřským jazykem, kUiticki PtstD PDtePDtiky
Využití programu GeoGebra v konstrukčních úlohách na druhém stupni ZŠ
Krejčíčková, Klára ; Holíková, Marie (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím programu GeoGebra ve výuce ma- tematiky, konkrétně v tématu konstrukce trojúhelník·. Cílem práce bylo na- vrhnout přípravu na hodiny výuky konstrukce trojúhelník· s využitím pro- gramu GeoGebra a následně ověřit, zda využití softwaru dynamické geometrie mělo vliv na zvládnutí nového učiva. Teoretická část obsahuje použité pojmy z planimetrie. V dalších dvou kapitolách se čtenář seznámí s programem GeoGebra a GeoTest a některými výzkumy, které jsou zaměřené na použití program· dynamické geometrie ve výuce matematiky. Následuje kapitola se- znamující s úlohami, které jsou v experimentu využity, a popisuje přípravu jednotlivých hodin. Poslední část je věnovaná pr·běhu experimentu, srovnání výsledk· žák· pomocí test· s kontrolní třídou. Získaná data jsou zpracována na základě pozorování a test·. Výsledky pozorování a analýzy potvrzují, že GeoGebra je vhodným doplňkem výuky konstrukce trojúhelník·. 1
Pravoúhlá axonometrie pro střední školy
Janišová, Lenka ; Moravcová, Vlasta (vedoucí práce) ; Surynková, Petra (oponent)
Práce určená žákům a vyučujícím na středních školách je věnována výkladu pra- voúhlé axonometrie. Výklad je proložen úlohami, z nichž některé jsou krokované v prezentacích na přiloženém CD. K prvním úlohám jsou doplněny šablony k mo- delům, které si žáci mohou sami sestavit pro pochopení principu zobrazení. Text dále obsahuje vývoj pravoúhlé axonometrie a analýzu současného stavu výuky pravoúhlé axonometrie v České republice, která vychází z dotazníkového šetření a rozboru učebnic. Teoretická část práce byla připravena k publikování na inter- netové stránce. 1
Středoškolské kapitoly z pravoúhlé axonometrie
Janišová, Lenka ; Moravcová, Vlasta (vedoucí práce) ; Štěpánová, Martina (oponent)
Název práce: Středoškolské kapitoly z pravoúhlé axonometrie Autor: Lenka Janišová Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí seminární práce: RNDr. Vlasta Moravcová, Katedra didaktiky matema- tiky Abstrakt: Práce popisuje postup zobrazení situace v pravoúhlé axonometrii od zís- kání zkreslených jednotek na osách přes konstrukce základních objektů až po te- oretické řešení řezů těles a zobrazení složitějších těles. Součástí jsou úlohy k pro- cvičení, z nichž některé jsou krokované v prezentacích upravených k promítání dataprojektorem. K prvním úlohám, řešícím problém se zkreslenými jednotkami na osách soustavy souřadnic, jsou zhotoveny pomocné modely umožňující ná- zornou vizualizaci této problematiky. Práce je určena žákům středních škol jako materiál k samostudiu, prezentace a modely lze využít i při výuce ve škole. Klíčová slova: pravoúhlá axonometrie, pravoúhlé promítání, zobrazení, zářezová metoda, konstrukční úlohy 1
Využití programu GeoGebra v konstrukčních úlohách na druhém stupni ZŠ
Krejčíčková, Klára ; Holíková, Marie (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím programu GeoGebra ve výuce ma- tematiky, konkrétně v tématu konstrukce trojúhelník·. Cílem práce bylo na- vrhnout přípravu na hodiny výuky konstrukce trojúhelník· s využitím pro- gramu GeoGebra a následně ověřit, zda využití softwaru dynamické geometrie mělo vliv na zvládnutí nového učiva. Teoretická část obsahuje použité pojmy z planimetrie. V dalších dvou kapitolách se čtenář seznámí s programem GeoGebra a GeoTest a některými výzkumy, které jsou zaměřené na použití program· dynamické geometrie ve výuce matematiky. Následuje kapitola se- znamující s úlohami, které jsou v experimentu využity, a popisuje přípravu jednotlivých hodin. Poslední část je věnovaná pr·běhu experimentu, srovnání výsledk· žák· pomocí test· s kontrolní třídou. Získaná data jsou zpracována na základě pozorování a test·. Výsledky pozorování a analýzy potvrzují, že GeoGebra je vhodným doplňkem výuky konstrukce trojúhelník·. 1
Stejnolehlost s podporou Cabri ve středoškolské geometrii
JANÁČEK, Petr
Práce se zabývá výukou tématu stejnolehlosti s podporou CABRI II Plus. Obsahuje jednak interaktivní soubory v příloze na CD, jednak metodický návod k jejich užití. Je i vhodnou pomůckou k samostatnému studiu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.