Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Divadlo Na zábradlí v období od odchodu Jana Grossmana do příchodu Evalda Schorma
Fialová, Daniela ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Divadlem Na zábradlí v období od odchodu režiséra Jana Grossmana v roce 1968 do příchodu režiséra Evalda Schorma v roce 1976. Práce nejprve shrnuje společenskou a politickou situaci po vpádu vojsk Varšavské smlouvy v srpnu 1968 a dává ji do kontextu se situací v kultuře. Následně je shrnuto prvních deset let existence Divadla Na zábradlí a popsány příčiny odchodu uměleckého šéfa Jana Grossmana. Hlavní část práce se věnuje dramaturgii divadla v letech 1968-1976 a osobnostem, které v té době v divadle působily. Jednalo se zejména o Jaroslava Gillara, Jaroslava Chundelu a filmové režiséry Jiřího Menzela, Juraje Herze, Jiřího Krejčíka, Jaromila Jireše a Evalda Schorma. Prostřednictvím dobových kritik je vytvářen obraz této pražské scény v nelehkém období českých dějin. Léta 1976-1978 (doba do emigrace Jaroslava Chundely) jsou pak popsána téměř telegraficky pro úplné zdokumentování tohoto období.
Komparace literárního a filmového vyprávění (Ladislav Fuks: Spalovač mrtvol)
Kapitolová, Zuzana ; Činátlová, Blanka (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Tématem této bakalářské práce byla analýza literárního textu a jeho filmové adaptace a následné porovnání obou děl. Materiálem pro konkrétní komparace byla novela Ladislava Fukse Spalovač mrtvol a její stejnojmenný filmový přepis režírovaný Jurajem Herzem. Roz-bor Fuksovy knihy proběhl na základě monografie Seymoura Chatmana Příběh a diskurs, filmovou adaptaci jsme se pak pokoušeli rozčlenit na podobné roviny, jaké jsme vydělili u literárního textu, a ty jsme dále popisovali. V závěrečné kapitole jsme nastínili některé problémy, které se při adaptování literárního textu mohou vyskytnout, a nakonec jsme provedli srovnání obou děl. Na základě komparace literární a filmové podoby Spalovače mrtvol jsme dospěli k zá-věru, že Herzův snímek je jednou z nejzdařilejších českých adaptací a jedním z našich nejlépe hodnocených filmů vůbec.
Divadlo Na zábradlí v období od odchodu Jana Grossmana do příchodu Evalda Schorma
Fialová, Daniela ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Divadlem Na zábradlí v období od odchodu režiséra Jana Grossmana v roce 1968 do příchodu režiséra Evalda Schorma v roce 1976. Práce nejprve shrnuje společenskou a politickou situaci po vpádu vojsk Varšavské smlouvy v srpnu 1968 a dává ji do kontextu se situací v kultuře. Následně je shrnuto prvních deset let existence Divadla Na zábradlí a popsány příčiny odchodu uměleckého šéfa Jana Grossmana. Hlavní část práce se věnuje dramaturgii divadla v letech 1968-1976 a osobnostem, které v té době v divadle působily. Jednalo se zejména o Jaroslava Gillara, Jaroslava Chundelu a filmové režiséry Jiřího Menzela, Juraje Herze, Jiřího Krejčíka, Jaromila Jireše a Evalda Schorma. Prostřednictvím dobových kritik je vytvářen obraz této pražské scény v nelehkém období českých dějin. Léta 1976-1978 (doba do emigrace Jaroslava Chundely) jsou pak popsána téměř telegraficky pro úplné zdokumentování tohoto období.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.