Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inteligentní řízení světelné signalizace
Skoták, Miloš ; Samek, Jan (oponent) ; Malačka, Ondřej (vedoucí práce)
V této práci rozebereme multiagentním systémem pro ovládání světelné signalizace. Pro vytvoření reálných situací byl implementován simulátor dopravní situace v jazyce Java, který je založen na celulárním automatu. V multiagentní systému nedochází pouze ke komunikaci mezi agentem a prostředím, ale také i mezi agenty. K implementaci pravidel byl použit rozšířený AgentSpeak s interpretem Jason. Experimenty byly provedeny na reálném silničním úseku ve městě Brně.
Modelování sociální sítě pomocí multi-agentních systémů
Lelkes, Gábor ; Král, Jiří (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Práce poskytuje čitateli úvod do témat sociálních sítí a multi-agentních systémů. Jejím cílem je popsat návrh a implementaci funkčního modelu sociální sítě jakožto multi-agentního systému postaveného na frameworku Jason a na závěr zhodnotit tuto snahu.
Letecký simulátor vytvořený v multi-agentním systému Jason
Punčochářová, Pavlína ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření 2D leteckého simulátoru s využitím multi-agentního systému Jason a jazyka AgentSpeak. V tomto simulátoru budou letadla reprezentována agenty a jejich chování bude popsáno plány v jazyce AgentSpeak. Pomocí těchto plánů budou agenti demonstrovat různé typy chování jako je detekce a vyhnutí se kolizi, zaujmutí pozice nebo pronásledování. Výsledná aplikace se skládá ze dvou částí - simulačního modulu a uživatelského rozhraní. Simulační modul je jádrem simulátoru a je vytvořen v systému Jason. Uživatelské rozhraní poskytuje možnost řízení simulace a vytváření uživatelských simulačních modelů.
Modelování umělého života
Žák, Jakub ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací umělého života pomocí umělých BDI agentů. Pro účely práce je vytvořen virtuální svět, do kterého jsou agenti umístěni. V systému figuruje 5 různých druhů agentů. Agent otec, který systém řídí a synchronizuje. Dále pak agenti výrobce, prodavač, policista a zloděj. Model systému je vytvořen pomocí návrhové metodologie Prometheus. Systém je naprogramován v jazyce Jason, který je implementací jazyka AgentSpeak.
Kooperativní hra v multi-agentním prostředí Jason
Husa, Jakub ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou hry založené na multi-agentním systému. Práce začíná seznámením se s teorií multi-agentních systémů, strategických počítačových her, jazyka AgentSpeak a jeho nástavby Jason použitých při implementaci. Dále je navržena tahová strategická hra Útěk z vězení, která proti sobě staví dva asymetrické týmy inteligentních agentů s rozdílnými cíli. Pro oba týmy jsou navrženy tři režimy inteligentního chování, lišící se svojí komplexností a mírou spolupráce agentů. Jeden z týmů může být ovládán hráčem, nebo oba ovládány počítačem. Hra je podrobena analýze na množině testovacích map. Práce srovnává jednotlivé režimy inteligence a hodnotí jejich schopnost uspět proti různým typům soupeřů a rychlost uvažování.
Strategická hra v multi-agentním prostředí Jason
Vais, Roman ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá umělou inteligencí využívanou v~oblasti počítačových her, zejména pak tzv. strategií v~reálném čase, a implementuje rozšíření pro jednu z~těchto her. Analyzuje možnosti využití přístupu multi-agentních systémů právě pro účely umělé inteligence v~počítačových hrách. Zabývá se konceptem swarm inteligece (inteligence roje), jako vhodné, ale nevyužívané, varianty umělé inteligence nejen pro strategické hry. Mimo jiné se tato práce pokouší o~volbu vhodné reprezentace vjemů jednotlivých smyslů pro softwarové agenty a poukazuje na náročnost tohoto problému.
Strategic Game in Multi-Agent System Jason
Leško, Matej ; Samek, Jan (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
This thesis describes challenges in design and development of a multi-agent turn-based strategy game. It discusses the necessary theoretical background of turn-based strategy games and agent based systems. These results were considerated into game concept. The resulting game implements, apart from concepts and game control which are in common use in nowadays turn-based strategy games, two difeerent levels of cooperation of artificial intelligence, as moderate as complex too. In this application an agent commands each of its unit as a player. In addition, the game is designed in such way that it can be easily extended with new artificial intelligences or game units. Final part of this thesis compares these levels of cooperation and how efeective artificial intelligence and application is. A number of automated tests were performed with this purpose.
Interpretace agentního systému řízeného záměrem v jazyce PROLOG
Němec, Ladislav ; Vídeňský, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato páce se zabývá realizací interpretu agentního systému řízeného záměrem implementovaného v jazyce PROLOG. Jako vzor byl využit interpret Jason implementovaný v jazyce Java, který interpretuje jazyk AgentSpeak(L). Byl vytvořen interpret a program na zpracování agentních systémů v jazyce AgentSpeak(L). Tento interpret dokáže pracovat s více agenty, dokáže realizovat systém s prostředím a při interpretaci využívat systému FRAg. Byli navrženy příklady agentních systémů v jazyce AgentSpeak(L) pro popis funkčnosti interpreta a následně byli popsány výhody a nevýhody systému FRAg.
Vizualizace činnosti multi-agentního systému pomocí enginu Unity
Prokop, Jaroslav ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat základní vlastnosti multi-agentního systému Jason a herního enginu Unity3D. Následně se práce zabývá vytvořením vizualizační aplikace, s kterou bude přes síťovou komunikaci navazovat spojení aplikace napsaná ve frameworku Jason pro modelování multi-agentního prostředí. Ta bude zasílat požadavky na vizualizaci agentů a jejich prostředí na straně vizualizační aplikace.
Inteligentní autopilot založený na agentně orientovaném programování
Burda, Radek ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou leteckých soubojů stíhacích letounů. Cílem práce je vytvoření chytrého autopilota s využitím agentního systému, který bude inteligentně provádět bojové manévry a taktiky v běžící simulaci. V první části práce bude představen teoretický základ leteckých soubojů - tedy zbraňové systémy, manévrování a taktiky letounů v leteckých soubojích 1 na 1, při přesile či oslabení 2 na 1, a nakonec souboje hromadné. Bude představeno agentní programování, vytvoření pravidel a jejich transformace do jazyka agentů. V druhé části bude vytvořeno grafické simulační prostředí, které bude postaveno na herním enginu JMonkey. Dále bude vytvořen agentní systém zastupující jednotlivá letadla v rámci simulace a dokumentován vlastní protokol pro síťovou komunikaci inteligentního chování s vytvořeným simulačním modelem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.