Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Realizace zvukového efektu Waveshaper
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je realizace nelineárního zvukového efektu typu waveshaper. Ten se skládá z těchto základních bloků: uživatelem editovatelná převodní charakteristika, různé typy kmitočtové filtrace a několik stupňů převzorkování. Prototyp tohoto efektu byl nejprve realizován pomocí softwaru Matlab v kombinaci s jeho rozšířením Audio Toolbox. Z důvodu určitých omezení tohoto prototypu způsobených použitým prostředím byl následně celý efekt od základu přepsán do jazyka C++. Pro tuto implementaci byl využit framework JUCE, který je převážně používaný pro tvorbu aplikací určených ke zpracování zvukového signálu. Přechod na toto prostředí umožnil především editaci převodní charakteristiky v reálném čase a převedení efektu do formátu VST3. Kromě stručného představení použitých typů systémů, motivace pro převzorkování a popisu implementace obou prototypů jsou v práci obsaženy i grafické ukázky demonstrující jejich správnou funkčnost. Zvukové soubory související s těmito ukázkami jsou součástí elektronické přílohy.
Syntéza hudebního signálu pomocí přímého generování vyšších harmonických složek
Ježek, Štěpán ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice syntézy hudebního signálu, konkrétně tzv. aditivní (součtové) metodě. Hlavním cílem je implementace softwarového hudebního nástroje ve formátu zásuvného modulu VST3 v C++ aplikačním frameworku JUCE. Výsledný program umožňuje editaci harmonických složek modulového kmitočtového spektra a vytvoření časové závislosti složek pomocí tzv. morphingu mezi více, uživatelem nastavenými, stavy spektra. Úvod práce shrnuje obecně nejrozšířenější metody syntézy zvuku a porovnává je s metodou součtové syntézy. Následně je pojednáno o možných přístupech k implementaci tohoto typu syntézy, jejich přednostech, případně nedostatcích. Další sekce se zabývají technologiemi využitými k realizaci zásuvného modulu VST3 a rozborem hlavních částí tvořících výsledný program. Tento rozbor se zaměřuje především na část určenou pro zpracování signálu, uveden je ale také stručný popis jednotek tvořících grafické rozhraní.
Vytváření zvuků z obrazových dat
Zavřel, Petr ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvářením zvuků z obrazových dat. Před řešením převodu je zařazena úvaha o souvztažnosti mezi daty obrazovými a zvukovými. Jsou zde rozebírány barevné modely obrazu, ze kterých se extrahují obrazová data vhodná pro převod na zvuk. Následně jsou představeny metody pro vytváření zvuku a změnu jeho základních parametrů. Pro vhodnou reprezentaci zvuku jsou zde vysvětleny základy hudební nauky a metody zvukových syntéz. První část práce nabízí dvě plnohodnotná řešení pomocí samostatných aplikací vytvořených v prostředí MATLAB, kde základním principem je rozdělení obrazu na řádky a~využití granulární syntézy. Ve druhé části práce je popsáno řešení třetí aplikace vytvořené v jazyce C++, kde je kladen důraz na dodržování zásad hudební kompozice.
Softwarový zvukoměr
Menšík, Václav ; Sysel, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zařízeními na měření hluku, návrhem a realizací softwarového zvukoměru. Jsou v ní popsány vybrané akustické veličiny a podmínky kladené na zvukoměry standardem IEC 61672. Cílem této práce je implementace programu SoundMeter, jeho uživatelského rozhraní a funkcí pro zpracování signálu.
Aplikace pro měření impulsových odezev prostorů
Vrbík, Matouš ; Balík, Miroslav (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zkoumá problematiku měření impulsní odezvy prostoru. Jsou zde rozebírány signály vhodné k jejímu měření, důraz je kladen na signály s přelaďovaným kmitočtem (sweep) a MLS signály. Představeny jsou metody, pomocí kterých lze impulsní odezvu danými signály měřit. Dalším parametrem charakterizujícím akustické prostory je doba dozvuku. Jsou zde popsány teoretické i praktické metody určování tohoto parametru. První část práce nabízí řešení v prostředí MATLAB. Byly vytvořeny funkce pro generování měřicích signálů a pro následné zpracování naměřených dat. V druhé části práce jsou vybrané metody implementovány v jazyce C++ a byl vytvořen samostatný program využívající technologii ASIO.
Granular Synthesis in Music Production
Pečinka, Pavel ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
The focus of this thesis is on designing and creating a granular synthesis application for music production. The application is implemented as a VST3 plugin with the use of JUCE framework and C++ programming language and is capable of interfacing with Digital Audio Workstations, or DAWs for short, which are programs that serve as a central point for music producers, where they can create new sounds, mix songs and create audio recordings among many other things. The plugin is designed as a sampler, able to load a sample file containing audio data and use this data for further processing and playback. Evaluation of user tests indicates, that the application can be successfully used for music production as a granular synthesis instrument.
Software pro digitální mixážní pult
Zoň, Robin ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací softwaru pro digitální mixážní pult postaveného na platformě Windows. Tento software umožňuje vícekanálové zpracování zvukového signálu v reálném čase, připojení několika vstupních a výstupních jednotek, směřování signálu mezi těmito jednotkami a vkládání a správu VST plug-in modulů. Software využívá zvuková rozhraní připojená pomocí technologie ASIO. Práce je rozdělena na několik aplikací. Hlavní aplikace provádějící výpočty zvukových vzorků a vkládání a správu plug-in modulů je naprogramována v jazyce C++ s využitím technologie JUCE. Tu lze ovládat skrze své vlastní lokální rozhraní nebo webové ovládací rozhraní naprogramované v jazyce TypeScript, které využívá technologii React. Webové rozhraní umožňuje řízení VST plug-in modulů díky své vlastní implementaci řízení.
VST plug-in modul pro řízení dynamiky zvukového signálu
Zoň, Robin ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je realizace efektů pro úpravu dynamiky signálu. Práce zahrnuje čtyři základní dynamické efekty – kompresor, expander, limiter a šumovou bránu. První část práce zahrnuje vypracování efektů v softwarovém prostředí Matlab. Toto řešení nabízí napojení řídící větve na jiný zdroj signálu, zobrazení průběhů jednotlivých bloků řídící větve, nahrávání výstupního signálu a umožňuje ukládání výstupních charakteristik. Ve druhé části práce byl efekt realizován pomocí technologie VST, což nabízí možnosti úpravy parametrů v reálném čase a zobrazení a nahrání signálu v jednotlivých bodech řídící větve signálu. Vypracování zahrnuje i krátké pojednání o využití takových dynamických efektů v praxi a sbírku vzorových příkladů pro demonstraci použití takovýchto efektů.
Experimental Software Musical Instrument, Combining Step Sequencer and Sampler
Dobrocký, Filip ; Jirásek, Ondřej (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to design an experimental software musical instrument combining a step sequencer and a sampler. The distinctive qualities of said instrument lie in the ability to produce complicated polyrhythms and make use of microtonality. The theoretical part of the thesis explores concepts such as polyrhythms, musical intonation systems, microtuning of electronic musical instruments, and explains the fundamentals of step sequencing and sampling. The practical part of the thesis features the design and implementation of the instrument, which takes form of a VST plug-in module implemented using the JUCE framework.
Program na generování dvourozměrného Erlichova ladění
Dvořáková, Anna ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
V rámci práce byl vytvořen program na generování dvourozměrného Erlichova ladění. Podle parametrů zadaných uživatelem je vypočítána frekvence jednotlivých stupňů v tónovém terénu. Temperament je možno ihned použít ke hře. Aplikace funguje samostatně i v rámci DAW.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.