Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén Kinoautomat v kontextu interaktivní kinematografie
Bašková, Aneta ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce pojednává o fenoménu Kinoautomat: Člověk a jeho dům, zabývá se zasazením díla do kontextu kinematografie a dalších interaktivních médií, interaktivitou jako pojmem a samostatným žánrem. Zkoumá, jaké jsou mezi uvedenými díly souvislosti, snaží se popsat interaktivní umění co nejkomplexněji. Text přibližuje různé teorie, pomocí kterých se pokouší definovat interaktivitu, v rámci další literatury zkoumá děj a principy samotného Kinoautomatu: Člověk a jeho dům. Detailněji se zabývá i systémem hlasování a potenciálně skrytými významy v díle. Dále se snaží Kinoautomat zasadit do stručného historického kontextu interaktivního umění, které tomuto dílu předcházelo. Zároveň stručně řeší i současný kontext interaktivní kinematografie. Díla uvedená v kontextu interaktivních děl jsou zároveň porovnána s Kinoautomatem. Práce využívá zejména literárních a online zdrojů, zásadním zdrojem informací je i rozhovor s Alenou Činčerovou, který proběhl přímo pro účely této práce pomocí kvalitativního polostrukturovaného rozhovoru. Přepis audiozáznamu je v příloze této práce. V práci byl utvořen stručný kontext interaktivní kinematografie se zmínkou dalšího interaktivního umění, který byl propojen s principy Kinoautomatu. Rozhovor s Alenou Činčerovou je přínosný i na poli filmových věd, přináší důvěrné a osobní...
Interaktivní film a jeho stavební prvky
Matoušek, Petr ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Interaktivní film je dosud poměrně neprobádanou oblastí filmu, potažmo nových médií. Tato práce shrnuje doposud vytvořené teorie a modely, které se týkají problematiky interaktivity, interaktivního narativu a filmu, a stanovuje základní stavební prvky, z kterých se interaktivní audiovizuální tvorba skládá. Ukotvuje tuto oblast v kontextu nových médií a jejich vlastností jako jsou interaktivita a konvergence. Dále se stručně zabývá interaktivními filmy z pohledu jejich historie. Práce vysvětluje základní metody narativní a obrazové analýzy, obzvláště pak v kontextu analýzy interaktivních filmů. Tyto poznatky jsou pak využity při analýze tří filmů s nelineární narativní strukturou využívající prvky divácké interakce. Tyto filmy jsou zasazeny do modelů a teorií, které byly představeny v prvních částech práce. Na závěr jsou filmy porovnány a konfrontovány s autorovou hypotézou, která vychází z historicky poměrně negativního přijetí interaktivních filmů veřejností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.