Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ochrana spotřebitele v cestovním ruchu
Doležalová, Petra ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Samková, Milena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku ochrany spotřebitele a cestovních kanceláří a cestovních agentur. Základním cílem je analýza podvědomí spotřebitele o jeho právech a povinnostech, jež vyplývají z cestovní smlouvy a z všeobecných smluvních podmínek. Dílčím cílem práce je zjistit vnímání ITQ Kodexu (International Travel Quality) jak ze strany spotřebitele, tak ze strany cestovní kanceláře. K analýze problematiky bylo vybráno dotazníkové šetření. Výsledek šetření poukázal na skutečnost, že spotřebitelé se nespokojují s nedodržováním smluvních závazků a jsou odhodláni domáhat se svých zákonných práv. Na druhé straně se mnozí neseznamují ani s podmínkami smlouvy. Otázky, zaměřené na ITQ Kodex, jež přesně specifikuje reklamační řád a systém náhrad, odhalily, že spotřebitelé by takovýto produkt uvítali a na základě něho zohlednili i výběr cestovní kanceláře, avšak více než polovina respondentů o tomto Kodexu doposud neslyšela.
Ochrana spotřebitele velkých českých cestovních kanceláří na trhu cestovního ruchu
PAVLOVÁ, Eva
V diplomové práci se zaměřím na zhodnocení současné situace v oblasti ochrany spotřebitele ve velkých cestovních kancelářích a na základě analýzy trhu cestovního ruchu a průzkumu u zákazníků zhodnotím současné trendy ochrany spotřebitele a navrhnu vhodná opatření. Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit současnou ochranu spotřebitele z hlediska velkých cestovních kanceláří. Jestli jsou cestovní kanceláře jako poskytovatelé služeb cestovního ruchu také poskytovatelé ochrany pro spotřebitele. Zda postupují ve všech krocích nabídky a prodeje zájezdu v souladu se zákonnou úpravou této problematiky. Nedílnou součástí je analýza trhu cestovního ruchu a průzkumu u zákazníků a zhodnocení současných trendů ochrany spotřebitele a navrhnutí vhodných opatření v této oblasti. Jedním z cílů je také zhodnocení zavedení ITQ Kodexu v praxi a jeho zhodnocení po roce fungování na českém trhu a s tím i související uplatňování reklamací v CK FISCHER.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.