Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza učiva v učebnici českého jazyka pro 8. ročník základní školy z hlediska kognitivních nároků na žáka
Milčáková, Jitka ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
česky Cílem této práce je zjištění kognitivní náročnosti jednoho tematického okruhu v nejvíce užívané učebnici českého jazyka pro 8. ročník základních škol, konkrétně okruhu Tvarosloví v učebnici od nakladatelství Fraus. K posouzení kognitivní náročnosti úkolů prezentovaných v učebnici byla zvolena čtyři kritéria, dvě teoretická (Bloomova taxonomie kognitivních cílů a verbální subtesty vybraných testů inteligence) a dvě empirická (výsledky žáků v námi sestaveném testu a názor paní učitelky). Výsledná zjištění mohou být podnětem pro další analýzy a být přínosem pro autory učebnic.
Analýza učiva v učebnici českého jazyka pro 8. ročník základní školy z hlediska kognitivních nároků na žáka
Milčáková, Jitka ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
česky Cílem této práce je zjištění kognitivní náročnosti jednoho tematického okruhu v nejvíce užívané učebnici českého jazyka pro 8. ročník základních škol, konkrétně okruhu Tvarosloví v učebnici od nakladatelství Fraus. K posouzení kognitivní náročnosti úkolů prezentovaných v učebnici byla zvolena čtyři kritéria, dvě teoretická (Bloomova taxonomie kognitivních cílů a verbální subtesty vybraných testů inteligence) a dvě empirická (výsledky žáků v námi sestaveném testu a názor paní učitelky). Výsledná zjištění mohou být podnětem pro další analýzy a být přínosem pro autory učebnic.
Bochumský maticový test u nadprůměrně inteligentních
KOLDOVÁ, Barbora
Předložená práce se zabývá jevem, ke kterému dochází při vyhodnocování inteligenčního testu BOMAT- advanced. Tímto jevem je snižující se výkon v testu s přibývajícím věkem probandů, ačkoliv by měl měřit typ inteligence na věku nezávislé. Teoretická část vysvětluje pojem inteligence a shrnuje teorie inteligence dle přístupů různých autorů. Pojednává také o charakteristice inteligence v dospělosti a pohledech na její proměnu. Dále je součástí kapitola o měření inteligence, inteligenčních testech se zaměřením na testy jednodimenzionální. V neposlední řadě informuje o konkrétních testech, které jsou použity ve výzkumu. Empirická část zkoumá, na základě kvantitativního výzkumu u vybraných zaměstnanců, zda-li výkon v testu BOMAT- advanced je závislý na věku probanda či nikoli. K tomuto ověření byly použity výsledky testu Ravenovy progresivní matice pro pokročilé a Vídeňského maticového testu. Součástí empirické části je i srovnání mého vzorku probandů a normotvornou skupinou testu BOMAT- advanced.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.