Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Design, realization and simulation of network protocols in NS2
Zvolenský, Daniel ; Šimek, Milan (oponent) ; Koutný, Martin (vedoucí práce)
The aim of this work is to become familiar with simulation environment Network Simulator 2, study the problems of sensor networks and their support in the simulator and implement the selected protocol and verify its funcitonality in a practical simulation.
Technologie pro "webcast"
Švehlák, Milan ; Číka, Petr (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o technologiích pro tvorbu webcastu a možných metodách pro jeho uskutečnění. Na úvod jsou zde rozepsány teoretické poznatky o přenosu multimédií po internetu. Poté následuje výčet základních metod pro webcast. V dalších částech práce jsou jednotlivé metody blíže popsány, uvedeny jejich výhody a nevýhody a porovnány. Tato práce také pojednává o hardwarových a softwarových nástrojích, nutných k realizaci webcastu. Dále je uveden návrh nejvhodnější metody pro uskutečnění webcastu vzhledem ke stanoveným požadavkům a následně je provedena jeho realizace.
Využití spolehlivého multicastu pro přenos řídících informací IPTV
Sobotka, David ; Novotný, Vít (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá částí síťové komunikace v systému IPTV za použití protokolu pro přenos multimediálních dat RTP, konkrétně jeho řídící části RTCP a jeho možné využití pro přenos hlasovacích výsledků. Dále zhodnocuje typy a možnosti použití spolehlivého multicastu a specifického multicastu (SSM). Součástí práce je také vytvoření programu pro simulaci přenosu hlasovacích výsledků v programovacím jazyce C++ na platformě MS Windows. Výsledkem je tedy program na straně klienta, který přijímá anketu od serveru a odpovídá na ni aplikačním paketem protokolu RTCP. Na druhé straně server daný paket zachytí a zpracuje. Aplikace pracují v konzolovém módu, tedy bez grafického rozhraní. Uživatel v serverové aplikaci může tvořit anketu a zasílat ji klientovi a případně si prohlédnout výsledky hlasování. V klientské aplikaci provádí volbu hlasováním a případné zaslání dalších voleb jako simulaci připojení více klientů k serveru.
Simulační úlohy v NS2 ověřující znalosti protokolů BGP a multicastu
Sobotka, David ; Komosný, Dan (oponent) ; Jeřábek, Jan (vedoucí práce)
Síťové simulace mohou být přínosným nástrojem nejen v oblasti řešení problémů při nasazování nových standardů či doporučení, ale také především pomůckou k pochopení a ověření znalosti chování komunikačních protokolů. Cílem této práce je vytvoření názorných úloh v simulačním prostředí Network Simulator 2 (NS-2), které mají za úkol ověřit chování protokolu BGP a multicastu. Vytvořené úlohy se věnují především protokolu BGP, který je v oblasti směrování informací základním pilířem konglomerátu všech IP sítí, Internetu. První dvě úlohy vytvořené pro protokol BGP využívají implementace ns-BGP a zbývající jsou postavené na implementaci BGP++. Úlohy ověřují jednak funkci základních atributů protokolu, ovlivňující proces rozhodování při směrování informací (AS_PATH, MED, LOCAL_PREF, WEIGHT) a dále metody či parametry ovlivňující efektivitu procesu směrování a redukci nadměrného provozu v síti (BGP konfederace, filtrování, agregace, MRAI). Poslední úloha je věnována multicastu a to konkrétně typu DM (Dense Mode), který je skupinou tzv. hustého režimu. Úloha znázorňuje přihlašování/odhlašování do skupin a šíření zpráv typu GRAF a PRUNE v rámci konstantního datového toku
Technologie pro "webcast"
Švehlák, Milan ; Číka, Petr (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o technologiích pro tvorbu webcastu a možných metodách pro jeho uskutečnění. Na úvod jsou zde rozepsány teoretické poznatky o přenosu multimédií po internetu. Poté následuje výčet základních metod pro webcast. V dalších částech práce jsou jednotlivé metody blíže popsány, uvedeny jejich výhody a nevýhody a porovnány. Tato práce také pojednává o hardwarových a softwarových nástrojích, nutných k realizaci webcastu. Dále je uveden návrh nejvhodnější metody pro uskutečnění webcastu vzhledem ke stanoveným požadavkům a následně je provedena jeho realizace.
Simulační úlohy v NS2 ověřující znalosti protokolů BGP a multicastu
Sobotka, David ; Komosný, Dan (oponent) ; Jeřábek, Jan (vedoucí práce)
Síťové simulace mohou být přínosným nástrojem nejen v oblasti řešení problémů při nasazování nových standardů či doporučení, ale také především pomůckou k pochopení a ověření znalosti chování komunikačních protokolů. Cílem této práce je vytvoření názorných úloh v simulačním prostředí Network Simulator 2 (NS-2), které mají za úkol ověřit chování protokolu BGP a multicastu. Vytvořené úlohy se věnují především protokolu BGP, který je v oblasti směrování informací základním pilířem konglomerátu všech IP sítí, Internetu. První dvě úlohy vytvořené pro protokol BGP využívají implementace ns-BGP a zbývající jsou postavené na implementaci BGP++. Úlohy ověřují jednak funkci základních atributů protokolu, ovlivňující proces rozhodování při směrování informací (AS_PATH, MED, LOCAL_PREF, WEIGHT) a dále metody či parametry ovlivňující efektivitu procesu směrování a redukci nadměrného provozu v síti (BGP konfederace, filtrování, agregace, MRAI). Poslední úloha je věnována multicastu a to konkrétně typu DM (Dense Mode), který je skupinou tzv. hustého režimu. Úloha znázorňuje přihlašování/odhlašování do skupin a šíření zpráv typu GRAF a PRUNE v rámci konstantního datového toku
Design, realization and simulation of network protocols in NS2
Zvolenský, Daniel ; Šimek, Milan (oponent) ; Koutný, Martin (vedoucí práce)
The aim of this work is to become familiar with simulation environment Network Simulator 2, study the problems of sensor networks and their support in the simulator and implement the selected protocol and verify its funcitonality in a practical simulation.
Využití spolehlivého multicastu pro přenos řídících informací IPTV
Sobotka, David ; Novotný, Vít (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá částí síťové komunikace v systému IPTV za použití protokolu pro přenos multimediálních dat RTP, konkrétně jeho řídící části RTCP a jeho možné využití pro přenos hlasovacích výsledků. Dále zhodnocuje typy a možnosti použití spolehlivého multicastu a specifického multicastu (SSM). Součástí práce je také vytvoření programu pro simulaci přenosu hlasovacích výsledků v programovacím jazyce C++ na platformě MS Windows. Výsledkem je tedy program na straně klienta, který přijímá anketu od serveru a odpovídá na ni aplikačním paketem protokolu RTCP. Na druhé straně server daný paket zachytí a zpracuje. Aplikace pracují v konzolovém módu, tedy bez grafického rozhraní. Uživatel v serverové aplikaci může tvořit anketu a zasílat ji klientovi a případně si prohlédnout výsledky hlasování. V klientské aplikaci provádí volbu hlasováním a případné zaslání dalších voleb jako simulaci připojení více klientů k serveru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.