| |
|
Technologie pro "webcast"
Švehlák, Milan ; Číka, Petr (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o technologiích pro tvorbu webcastu a možných metodách pro jeho uskutečnění. Na úvod jsou zde rozepsány teoretické poznatky o přenosu multimédií po internetu. Poté následuje výčet základních metod pro webcast. V dalších částech práce jsou jednotlivé metody blíže popsány, uvedeny jejich výhody a nevýhody a porovnány. Tato práce také pojednává o hardwarových a softwarových nástrojích, nutných k realizaci webcastu. Dále je uveden návrh nejvhodnější metody pro uskutečnění webcastu vzhledem ke stanoveným požadavkům a následně je provedena jeho realizace.
|
|
Využití spolehlivého multicastu pro přenos řídících informací IPTV
Sobotka, David ; Novotný, Vít (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá částí síťové komunikace v systému IPTV za použití protokolu pro přenos multimediálních dat RTP, konkrétně jeho řídící části RTCP a jeho možné využití pro přenos hlasovacích výsledků. Dále zhodnocuje typy a možnosti použití spolehlivého multicastu a specifického multicastu (SSM). Součástí práce je také vytvoření programu pro simulaci přenosu hlasovacích výsledků v programovacím jazyce C++ na platformě MS Windows. Výsledkem je tedy program na straně klienta, který přijímá anketu od serveru a odpovídá na ni aplikačním paketem protokolu RTCP. Na druhé straně server daný paket zachytí a zpracuje. Aplikace pracují v konzolovém módu, tedy bez grafického rozhraní. Uživatel v serverové aplikaci může tvořit anketu a zasílat ji klientovi a případně si prohlédnout výsledky hlasování. V klientské aplikaci provádí volbu hlasováním a případné zaslání dalších voleb jako simulaci připojení více klientů k serveru.
|
|
Simulační úlohy v NS2 ověřující znalosti protokolů BGP a multicastu
Sobotka, David ; Komosný, Dan (oponent) ; Jeřábek, Jan (vedoucí práce)
Síťové simulace mohou být přínosným nástrojem nejen v oblasti řešení problémů při nasazování nových standardů či doporučení, ale také především pomůckou k pochopení a ověření znalosti chování komunikačních protokolů. Cílem této práce je vytvoření názorných úloh v simulačním prostředí Network Simulator 2 (NS-2), které mají za úkol ověřit chování protokolu BGP a multicastu. Vytvořené úlohy se věnují především protokolu BGP, který je v oblasti směrování informací základním pilířem konglomerátu všech IP sítí, Internetu. První dvě úlohy vytvořené pro protokol BGP využívají implementace ns-BGP a zbývající jsou postavené na implementaci BGP++. Úlohy ověřují jednak funkci základních atributů protokolu, ovlivňující proces rozhodování při směrování informací (AS_PATH, MED, LOCAL_PREF, WEIGHT) a dále metody či parametry ovlivňující efektivitu procesu směrování a redukci nadměrného provozu v síti (BGP konfederace, filtrování, agregace, MRAI). Poslední úloha je věnována multicastu a to konkrétně typu DM (Dense Mode), který je skupinou tzv. hustého režimu. Úloha znázorňuje přihlašování/odhlašování do skupin a šíření zpráv typu GRAF a PRUNE v rámci konstantního datového toku
|
|
Technologie pro "webcast"
Švehlák, Milan ; Číka, Petr (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o technologiích pro tvorbu webcastu a možných metodách pro jeho uskutečnění. Na úvod jsou zde rozepsány teoretické poznatky o přenosu multimédií po internetu. Poté následuje výčet základních metod pro webcast. V dalších částech práce jsou jednotlivé metody blíže popsány, uvedeny jejich výhody a nevýhody a porovnány. Tato práce také pojednává o hardwarových a softwarových nástrojích, nutných k realizaci webcastu. Dále je uveden návrh nejvhodnější metody pro uskutečnění webcastu vzhledem ke stanoveným požadavkům a následně je provedena jeho realizace.
|
|
Simulační úlohy v NS2 ověřující znalosti protokolů BGP a multicastu
Sobotka, David ; Komosný, Dan (oponent) ; Jeřábek, Jan (vedoucí práce)
Síťové simulace mohou být přínosným nástrojem nejen v oblasti řešení problémů při nasazování nových standardů či doporučení, ale také především pomůckou k pochopení a ověření znalosti chování komunikačních protokolů. Cílem této práce je vytvoření názorných úloh v simulačním prostředí Network Simulator 2 (NS-2), které mají za úkol ověřit chování protokolu BGP a multicastu. Vytvořené úlohy se věnují především protokolu BGP, který je v oblasti směrování informací základním pilířem konglomerátu všech IP sítí, Internetu. První dvě úlohy vytvořené pro protokol BGP využívají implementace ns-BGP a zbývající jsou postavené na implementaci BGP++. Úlohy ověřují jednak funkci základních atributů protokolu, ovlivňující proces rozhodování při směrování informací (AS_PATH, MED, LOCAL_PREF, WEIGHT) a dále metody či parametry ovlivňující efektivitu procesu směrování a redukci nadměrného provozu v síti (BGP konfederace, filtrování, agregace, MRAI). Poslední úloha je věnována multicastu a to konkrétně typu DM (Dense Mode), který je skupinou tzv. hustého režimu. Úloha znázorňuje přihlašování/odhlašování do skupin a šíření zpráv typu GRAF a PRUNE v rámci konstantního datového toku
|
| |
|
Využití spolehlivého multicastu pro přenos řídících informací IPTV
Sobotka, David ; Novotný, Vít (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá částí síťové komunikace v systému IPTV za použití protokolu pro přenos multimediálních dat RTP, konkrétně jeho řídící části RTCP a jeho možné využití pro přenos hlasovacích výsledků. Dále zhodnocuje typy a možnosti použití spolehlivého multicastu a specifického multicastu (SSM). Součástí práce je také vytvoření programu pro simulaci přenosu hlasovacích výsledků v programovacím jazyce C++ na platformě MS Windows. Výsledkem je tedy program na straně klienta, který přijímá anketu od serveru a odpovídá na ni aplikačním paketem protokolu RTCP. Na druhé straně server daný paket zachytí a zpracuje. Aplikace pracují v konzolovém módu, tedy bez grafického rozhraní. Uživatel v serverové aplikaci může tvořit anketu a zasílat ji klientovi a případně si prohlédnout výsledky hlasování. V klientské aplikaci provádí volbu hlasováním a případné zaslání dalších voleb jako simulaci připojení více klientů k serveru.
|