Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Debyrokratizace veřejné správy pomocí eGovernmentu
Vaculová, Ilona ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Lechner, Tomáš (oponent)
Předmětem této diplomové práce je využívání e-governmentu občany a veřejnou správou a jeho vlivu na debyrokratizaci prostředí. Práce se nejprve zaměří na charakteristiku byrokracie, debyrokratizaci a charakteristiku a vývoj e-governmentu. První polovina praktické části je věnována e-governmentu a debyrokratizaci z pohledu občana, jeho analýze a perspektivě. Součástí této problematiky je i dotazníkové šetření, jehož cílem je zjistit, jak občané vnímají český e-government. Druhá polovina je věnována e-governmentu a debyrokratizaci z pohledu veřejné správy se zaměřením na velikost byrokratického aparátu včetně hodnocení českého e-governmentu na evropské úrovni. V závěru práce se na základě získaných poznatků posuzuje, v jaké míře e-government plní svoji debyrokratizační úlohu.
Analýza a návrh podnikové architektury
Jindřich, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice Enterprise Architectury (EA) a snaží se teoretické poznatky ověřit na konkrétním podniku v praxi. Práce je proto rozdělena na dvě části -- teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuji významu architektury, přínosům EA a srovnání dvou hlavních EA rámců (Zachmanův rámec, TOGAF). Popisuji jejich nedostatky a možná vylepšení. Důraz je kladen především na problematiku architektury ICT služeb. Architektura ICT služeb zatím není v praxi příliš používána i přes její výhody, které v práci popisuji. Na základě teoretických poznatků popisuji v praktické části několik bodů metody ADM, která je součástí rámce TOGAF. Pro aplikaci poznatků jsem si vybral část z bankovního sektoru, konkrétně poskytování úvěrů od procesů po jejich IT zajištění.
Trendy a výzkumné směry ICT služeb
Jelínek, Ivan ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá současným stavem ICT služeb a trendy jejich výzkumu. Cílem této práce je identifikovat základní směry tohoto výzkumu, nastíní pokrok a různé teoretické koncepce v těchto oblastech. Je založena na analýze odborné literatury, monografických publikací ale hlavně dostupných článků v renomovaných odborných časopisech získaných především ze sítě VŠE a jejich zpracování s ohledem na zaměření této práce. Samotná analýza se pak opírá o data dostupná v rámci systému ISI Web of Knowledge. Práce je rozdělena do tří hlavních tematických oblastí. První oblast podává kompaktní výklad o problematice hlavních směrů výzkumu v oblasti ICT služeb. Tato část přináší teoretické zakotvení práce. Druhá oblast řeší správnou definici vlastností ICT služeb převážně podle ITIL v3 a COBIT 4.1 a přináší do této práce pohled těchto metodik. Dále diskutuje možné problémy vznikající při řízení ICT služeb. Třetí oblast se věnuje analýze výzkumných směrů a trendů v oblasti ICT služeb. Analyzuje pracoviště, periodika, odborné konference a autory, zabývající se tímto tématem a podle toho určuje výzkumné směry a snaží se odhadnout budoucí trendy v této oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.