Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kartelizace chmelařství v Českých zemích, 1890-38
Pojar, Vojtěch ; Kubů, Eduard (vedoucí práce) ; Šouša, Jiří (oponent)
České země patřily po většinu 19. a ve 20. století k největším světovým výrobcům chmele. Chmel byl zároveň významným exportním artiklem ekonomiky meziválečné ČSR. Předkládaná diplomová práce se snaží objasnit proces kartelizace produkce chmele v českých zemích od jejích počátků v 19. století až po rok 1938, jeho příčiny, formu vzniklých institucí i jejich výsledky. Vývoj kartelů v tomto odvětví zemědělské výroby je zasazen do do rámce, vytvářeného dynamikou hospodářských cyklů a proměnami státní hospodářské politiky. V návaznosti na impulsy z institucionální ekonomie vychází studie z předpokladu, že vznik kartelů, jejich forma a stabilita jsou do velké míry produktem struktury daného odvětví, současně však svou aktivitou tuto strukturu pozměňují. Vývoj odvětví je analyzován s využitím konceptů F. Kleinwächtera, J. A. Schumpetera, M. Olsona a neoklasické syntézy, s nimiž se pracuje jako s ideálními typy. Studie pracuje s pojmem exportního kartelu a ukazuje strukturálně determinované limity jeho vzniku v typově silně exportně orientovaném odvětví. Analyzovány jsou i koluzivní struktury v navázaných odvětvích téhož výrobního řetězce: obchodu chmelem a v pivovarnictví; akcent je přitom položen na interakci kartelů v rámci plně kartelizovaného výrobního řetězce. Studie ukazuje, že kartely v chmelařství byly...
České chmelařství jako prostorový a kulturní fenomén
Mikšík, Jan ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá českým chmelem a chmelařstvím jako prostorovým a kulturním fenoménem. Cílem práce je popsat historie pěstování chmele na území České republiky a zjistit, jak ovlivnila dlouholetá chmelařská tradice českou kulturu, urbanismus a krajinu. Uvedeny jsou informace o chmelařských oblastech a jejich vývoji. Práce uvádí také statistiky a další údaje o pěstování chmele, jeho odrůdách, prodeji a vývozu chmele do zahraničí. Zvláštní pozornost je věnována bývalému královskému městu Žatci -- největšímu centru českého chmelařství. Na příkladu města Žatce práce uvádí konkrétní případy ovlivnění kultury a urbanismu pěstováním chmele. Praktická část se věnuje zábavně naučnému komplexu Chrámu chmele a piva - významnému turistickému cíli zbudovanému v historických chmelařských budovách v centru Žatce.
Společnost Bohemia Hop a.s. - marketingová strategie a exportní aktivity se zaměřením na Čínu
Šedivá, Radka ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Šponer, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá společností Bohemia Hop a.s., společností, která obchoduje s nejkvalitnějším Žateckým chmelem, a která se dokázala prosadit na světovém trhu s chmelem. Společnost je zastoupena na mnoha trzích po celém světě, tato práce se ale věnuje především trhu čínskému, protože Čína je nejen z hlediska obchodu s chmelem trhem perspektivním a konstantně rostoucím. Cílem této práce je představit společnost Bohemia Hop, zanalyzovat současný trh s chmelem a porovnat marketingovou strategii společnosti, implikovanou v Číně a České republice. První kapitola se zabývá představením společnosti, které zahrnuje její historii, trhy, na kterých má společnost Bohemia Hop své zastoupení a produkty, se kterými společnost obchoduje. Druhá kapitola analyzuje současný stav na trhu s chmelem v Číně a České republice, zaměřuje se na odběratele a zákazníky společnosti Bohemia Hop na obou trzích. Třetí kapitola je pak zaměřena na marketingovou strategii společnosti Bohemia Hop na českém a čínském trhu. Čtvrtá kapitola zahrnuje SWOT analýzu. V závěru této práce jsou rozvedena možná doporučení pro společnost Bohemia Hop.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.