Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Analysis of Selected Linguistic Aspects of Simplified Fiction as against the Originals
Romanenko, Elena ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato diplomová práce představuje mnohovrstevnou analýzu zjednodušené beletrie na úrovni B2 a C1 a jejích originálních, nezjednodušených protějšků. Práce zkoumá způsob zjednodušení a jazykovou transformaci, která byla na autentickém textu provedena za účelem jeho přizpůsobení jednotlivým úrovním CEFR. Dále se snaží určit, zda existují obecné jazykové rysy, které by charakterizovaly autentický text a jeho adaptace pro jednotlivé úrovně a které by tak vyučujícím a studentům ulehčily volbu mezi zjednodušeným a originálním textem. Na základě teoretického rámce poskytuje práce analýzu specializovaného korpusu šesti textů, které sestávají vždy z první kapitoly dvou autentických románů a jejich zjednodušených verzí adaptovaných v obou případech pro úrovně B2 a C1, a to dvěma různými vydavateli. Každý úryvek byl podroben analýze vybraných jazykových jevů, čímž byly odkrývány tendence ve zjednodušování jazyka, diskursu a obsahu v adaptované četbě. V závěru byly za účelem určení skutečné komplexity textu porovnány výsledky textové analýzy s definicemi úrovní CEFR. Výsledky srovnání ukazují na určité rozpory v tomto ohledu. Klíčová slova: CEFR, specializovaný korpus, adaptovaná četba, autentické texty, zjednodušení, adaptace jazyka, adaptace diskursu, adaptace obsahu
Extensive reading. Position and Practices of Using Graded Readers in Prague Grammar Schools and Students' Attitudes to a Particular Programme
Fridrich, Pavel ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Diplomová práce Extenzivní čtení - pozice a praxe využívání adaptované literatury na Pražských gymnáziích a postoj studentů ke konkrétnímu programu představuje fenomén extenzivního čtení. Zabývá se jeho historií, teoretickými východisky, empirickými studiemi, materiálem pro extenzivní čtení - graded readers and přínosy tohoto souboru praktik pro výuku a učení se anglickému jazyku. Analytická část práce nabízí důvody pro vysvětlení velkého kontrastu mezi potenciálem extenzivního čtení a implementací do výuky, která je spíše výjimečná a jejíž praxe je často v rozporu s principy extenzivního čtení. Pro nalezení důvodů pak práce analyzuje charakter výuky anglického jazyka v zemích, kde je extenzivní čtení součástí kurikula. Praktická část práce posuzuje rozsah a charakter pronikání extenzivního čtení do výuky na relevantních pražských gymnáziích. Ve své druhé části se zaměřuje na praktiky gymnázia v Mělníku, kde probíhá systematické čtení adaptované literatury. Dotazníkovým šetřením jsou zjišťovány postoje studentů k projektu I read, you read, we read financovaného Evropskou unií. Odpovědi slouží k posouzení úspěšnosti tohoto projektu. Klíčová slova: Extenzivní čtení, metodologie výuky cizího jazyka, implicitní učení, adaptovaná literatura, implementace do kurikula

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.