Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ženy OSVČ a prekérní situace – inspirace ze zahraničí
Dlouhá, J. ; Pospíšilová, Marie
Podnikání bývá prezentováno jako vhodná cesta z nezaměstnanosti poskytující větší flexibilitu a možnost seberealizace. Tato forma práce může být pro ženy jedinou a tedy nedobrovolnou alternativou. Práce ukazuje na možnou prekérní podobu situace OSVČ žen a upozorňuje na zahraniční příklady dobré praxe, které mohou prekérním podmínkám předcházet, nebo je alespoň mírnit.
Příklady dobré praxe sociální práce při práci s matkami s dětmi v azylových domech
JEŽKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá tématem a příklady dobré odborné praxe s matkami s dětmi v azylových domech. Zabývá se jejich klientelou a jejich pracovníky. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jakými metodami, teoriemi a technikami, pracovníci v azylových domech pracují s klientkami. Práce se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část je rozdělena do čtyř okruhů, které se zabývají otázkami fungování azylového domu, klientkami, pracovníky a dále způsoby, jakými pracují pracovníci s klientkami v zařízení. Pro dosažení potřebných informací byl zvolen kvalitativní výzkum, při němž bylo provedeno otevřené kódování. Informace byly sbírány prostřednictvím metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen sedmi informanty. Informanti byli sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách. Výzkum probíhal ve dvou zařízeních azylových domů, a to v Azylovém domě pro ženy a matky s dětmi v Opavě a v Azylovém domě Šromova v Praze. V zařízeních proběhly rozhovory, které byly nahrány na diktafon a poté následně přepsány. Získané informace byly zpracovány pomocí metody vytváření trsů. Výzkumem byly zjištěny různé metody, teorie, techniky, jež pracovníci využívají k práci s matkami s dětmi v azylových domech. Kromě toho bylo zjištěno, jak vypadá přímý kontakt s klienty a jak vypadá další pracovní rozvoj pro pracovníky v azylovém domě. Výsledky bakalářské práce je možné využít jak pro pracovníky v azylových domech, pro jejich další rozvoj, tak i pro studenty středních a vysokých škol se sociálním zaměřením, kteří mají v plánu v takovém zařízení pracovat. Následně práce může posloužit i jako výukový materiál.
Procesy získávání prostředků v servisní nestátní neziskové organizaci, Případová studie Domov pro seniory Sue Ryder
Jursová, Dominika ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Cílem této práce je popsat procesy získávání prostředků na příkladu vybrané neziskové organizace, kterou je možné označit jako "příklad dobré praxe". Práce je případovou studií s jedním případem, jejímž případem jsou procesy získávání prostředků v neziskových organizacích s vlastním fundraisingovým oddělením a integrovaným sociálním podnikem. Zkoumány byly činnosti procesů, jejich organizace, struktura zapojených aktérů a vnější vlivy, které na procesy působí. Data byla získána polostrukturovanými rozhovory, zúčastněným pozorováním a analýzou dokumentů. Analýza získaných dat proběhla otevřeným kódováním. Výsledky výzkumu procesů získávání prostředků v této práci přináší popis procesů, které jsou "dobrou praxí". Nejvýznamnějšími vlastnostmi zkoumaných procesů byla organizovanost a cílenost činností, dobrá propagace, snižování závislosti na zdrojích jejich rozmanitostí a aktivní boj s vnějšími vlivy. Klíčová slova získávání prostředků, fundraising, sociální podnik, "dobrá praxe", nestátní nezisková organizace
Srovnání přístupu ke vzdělávání Romů v České republice a Velké Británii
Modlitbová, Jitka ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Zelinková, Anna (oponent)
Cílem této práce je srovnat přístupy ke vzdělávání romských žáků na základních školách v České republice a ve Velké Británii, identifikovat příklady dobré praxe, které by mohly být implementovány v českém prostředí, a zjistit, jaké podmínky by musely být splněny, aby tato implementace byla úspěšná. Ke stanovení podmínek úspěšného přenosu opatření využívá práce teoretického rámce přenosu politik. Práce popisuje historii i současnost vzdělávání Romů v českých zemích a identifikuje problematické body, které vedou nejen k přetrvávající segregaci a k prohlubování nerovného přístupu ke vzdělání, ale také k vážnému narušování sociální soudržnosti. Pomocí rozhovorů s experty na vzdělávání identifikuje opatření využívaná ve Velké Británii při začleňování romských žáků do hlavního vzdělávacího proudu. Dále se práce zabývá rolí expertních názorů při tvorbě a přenosu politik a zjišťuje, zda sdílená politická přesvědčení expertů vyúsťují ve stejně tak sdílené názory na jednotlivá opatření, kterými mohou být politická přesvědčení prosazena, nebo zda příklon expertů ke konkrétnímu opatření ovlivňují i jiné faktory.
Regulace lobbingu v ČR - doporučení na základě zahraniční zkušenosti
Kraus, Lukáš ; Wintr, Jan (vedoucí práce) ; Ondřejek, Pavel (oponent)
Resumé Lobbing je přirozenou součástí dnešního globalizovaného světa, kde dochází k intenzivnímu setkávání politických a ekonomických či jiných sokromých zájmů. Za účelem posilování principů, jako jsou zejména transparentnost a odpovědnost, přistupují některé země k regulaci lobbingu. USA, Kanada, Polsko, Maďarsko, Litva a instituce Evropské unie přistupují k lobbingu v jistých ohledech stejně, v mnoha však velmi odlišně. Odlišná historická a společensko-ekonomická zkušenost těchto subjektů má často podstatný vliv na rozdíly v jejich pojetí regulace. Česká republika sdílí s mnohými uvedenými zeměmi historickou zkušenost postkomunistického státu, který nemá příliš zažitou demokratickou politickou kulturu a jenž má velké problémy s korupcí v oblasti veřejného rozhodování. Lobbingová regulace v českých podmínkách je proto zejména potřebná pro zvýšení transparentnosti a odpovědnosti politiků. Při přípravě budoucí regulace je třeba respektovat doporučení mezinárodních organizací a důkladně analyzovat zkušenosti ostatních zemí. Nutnou součástí budoucího zákona by měly především být jasné definice lobbingu a lobbisty, předmětu lobbingu a lobbovaných, výčet povinností lobbistů (zejména v souvislosti se zavedením registru a výkazů) i lobbovaných (zejména doba vychladnutí, ke zvážení pak veřejné seznamy schůzek) a...
Efektivní partnerství: partnerské projekty neziskových organizací
Pacíková, Lucie ; Kunešová, Markéta (vedoucí práce) ; Matyáš, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou uplatňování principu partnerství mezi českými neziskovými organizacemi. Toto téma rozpracovává na podkladě výzkumu vlivných amerických neziskových organizací, který v roce 2007 realizovaly H. McLeod Grantová a L. R. Crutchfieldová. Na příkladu fungování občanského sdružení Koalice nevládek Pardubicka (KONEP) se snaží aplikovat dílčí výstupy tohoto výzkumu na české prostředí, nalézt shodné momenty a odlišné prvky uplatnění principu partnerství a představit úspěšný způsob jeho naplňování. Analýzou a popisem konkrétních projektů a aktivit Koalice nevládek Pardubicka představuje tato práce přínos principu partnerství pro neziskové organizace a rozvoj komunity obecně a snaží se ukázat jeho důležitost v životě občanské společnosti.
IT audit jako podpora finančního auditu
GIERTL, Jakub
Diplomová práce se zaobírá využitím IT auditu jako podpory pro finanční audit. Práce je rozdělena do dvou větších celků na teoretickou a praktickou část. V teoretické části autor popisuje audit jako takový, metodiky auditu, standardy good practice a informační systém. V praktická část je založena na praktickém provedení auditu, který začíná plánem auditu a končí zhodnocením testování a případným doporučením pro nápravu.
Rozvoj pozitivní identity u romské mládeže ve volnočasových aktivitách
HYNOUŠOVÁ, Olga
Práce pojednává o identitě mladých Romů. O její vývoji, významnosti a důležitosti při hledání sebe sama. Abychom lépe pochopili důležitost nalézání identity u romské mládeže, musíme poznat jejich kulturu, tradice, způsob života atd. V teoretické části dále najdeme rozvoj osobnosti ve volném čase, jeho důležitost při utváření osobnosti a metody výchovy aplikované na práci s romskou mládeží vycházející z {\clq}qdobré praxe``. Praktická část je zaměřena na výzkum v terénu. Výzkum je ověření hypotézy, stanovené na začátku práce. Dále jsou součástí výzkumu nové skutečnosti, které autorka objevila při realizaci výzkumu v terénu. Pedagogovi by měla tato práce dát ucelený náhled na problematiku rozvoje identity u romské mládeže.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.