Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika českého filmového vkusu v sociologické perspektivě
Smoljaková, Natálie ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Cílem práce je nalezení společných prvků mezi nejnavštěvovanějšími filmovými díly za poslední dvě dekády a na jejich základě určení specifických preferencí českých filmových diváků. Pomocí analýzy několika nejoblíbenějších filmových děl posledních dvou desetiletí v České republice se práce pokouší zjistit, zda mají tyto filmy nějaké společné prvky, případně které to jsou, a zda jsou typické výhradně pro Českou republiku (resp. českého diváka) a zda tedy existuje jakýsi specifický český filmový vkus. Tímto vkusem je pak myšlena zejména prefernce určitých typů příběhů, hrdinů nebo žánrů. Při definování těchto jednotlivých prvků je vycházeno z teorie Ervinga Goffmana, převážně pak z jeho analýzy rámců organizace zkušenosti. Ke zjištění této specifičnosti je použito srovnání s americkou produkcí, tedy s nejnavštěvovanějšími filmovými díly v USA v posledních dvou dekádách. Toto srovnání pak poukazuje jak na shodné prvky v obou zkoumaných oblastech, tak zároveň dává vyniknout tendencím, které jsou typické pro české diváky, potažmo pro vkus českého filmového diváka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sebeprezentace reality na sociální síti Instagram
Broďáková, Apolena ; Wladyniak, Ludmila Maria (vedoucí práce) ; Mitrenga, David (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem sebeprezentace mladistvých na sociální síti Instagram. Cílem této práce je přiblížit, jak proces sebeprezentace probíhá a jak se liší od reálném životě. Práce vychází z dramaturgického přístupu Ervinga Goffmana, který je rozšířen o pohled Joshuy Meyrowitze, tedy o vliv elektronických médií, který je představen v teoretické části. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu. Výzkum byl prováděn pomocí polostrukturovaných photo elicitačních rozhovorů, ze kterých byla provedena analýza pomocí kombinace uzavřeného a otevřeného kódování. Na základě těchto rozhovorů byla provedena analýza, která dochází k závěru, že sebeprezentace na sociální síti Instagram se od té v reálném životě liší tím, že je více promyšlená a vykonstruovaná, jedinci sdílí své fotografie v závislosti na reakcích, které dostávají od ostatních. Je zde vynechána spontánnost každodenních interakcí a jedinec prezentuje sebe jako produkt, nikoli jako svoji
Sebeprezentace fitness trenérů na Instagramu
Shelevaia, Anastasiia ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Krištofič, Peter (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sebeprezentace českých osobních fitness trenérů na Instagramu. Kvůli masovému rozšíření internetu a sociálních sítí, jako je například Instagram, se proměnila podoba mezilidských vztahů, a to nejen osobních, ale i pracovních. Jelikož se šíří tendence nabízení zboží a služeb a jejich provozování přes internet, obzvlášť také na Instagramu, ukázala se potřeba zkoumání daného fenoménu. Cílem této práce je poskytnout vhled do fenoménu profesní sebeprezentace fitness trenérů ve světě online na příkladu sociální sítě Instagram. Jako teoretický rámec slouží dramaturgický přístup Ervinga Goffmana a jeho základní pojmy, jakými jsou "zákulisí", "scéna", "osobní fasáda", "speciální vybavení". Praktická část této práce je založena na provedení obsahové analýze profilů osobních fitness trenérů na Instagramu a používá vizuální a textové ukázky ze samotných profilů. Hlavním výsledkem výzkumu je interpretace fenoménu sebeprezentace v souvislosti s dramaturgickým přístupem, odhalení shod a rozdílů mezi jednotlivými trenéry ve formách vystupování ve světě online. Analýza ukázala propojení soukromého a pracovního prostředí v rámci profilů osobních fitness trenérů na Instagramu.
Stereotypy prodávají: analýza stereotypů v reklamě
Dvořák, Petr ; Šimůnek, Michal (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Úvod práce je věnován uvedení do problematiky a jejímu obecnému popisu. Jsou zde vysvětleny pojmy jako masmédia, televizní vysílání, gender, nebo stereotyp. Dále navazuje rozbor Goffmanovy studie Gender advertisements. V metodické části je stanovený výzkumný záměr a cíle výzkumu. Dále je zde popsán postup realizace praktické části. V té bylo zkoumáno vnímání genderových stereotypů v reklamě veřejností, znalost pojmu a také vliv na nákupní chování veřejnosti. Ke zpracování praktické části sloužil elektronický dotazník. Po zpracování výsledků lze říci, že veřejnost vnímá genderové stereotypy v reklamách, částečně je i zná. Ty na ni působí pozitivním dojmem, ale nemotivují ji k nákupu produktu, či návštěvě obchodu.
Sebeprezentace a soukromí videoblogerů v České republice
Nejedlá, Bára ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Voleková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sebeprezentací a soukromím českých videoblogerů na platformě Youtube. Díky novému fenoménu zvanému Youtubering vznikají v online prostředí nové způsoby interakce mezi účinkujícím a publikem, které mají vliv na vnímání soukromí. Pomocí kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů tato práce zkoumá každodenní sebeprezentaci, jak na platformě Youtube, tak v osobním životě Youtuberů a také se zaměřuje na to, jak tito lidé chápou koncept soukromí. Cílem této práce je zjistit strategie, které videoblogeři v České republice používají při hlídání svého soukromí pomocí výpovědí samotných Youtuberů. Práce je postavena na dramaturgickém přístupu Ervinga Goffmana s rozšířením o pohled Joshuy Meyrowitze, tedy o vliv elektronických medií. Práce dochází k závěru, že k managementu soukromí Youtubeři používají několik technik jako je příprava scény, vzhledu a jiné. Klíčovým aspektem při managementu soukromí je však především kontrola nad informacemi, kterou Youtuber má.
Specifika českého filmového vkusu v sociologické perspektivě
Smoljaková, Natálie ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Cílem práce je nalezení společných prvků mezi nejnavštěvovanějšími filmovými díly za poslední dvě dekády a na jejich základě určení specifických preferencí českých filmových diváků. Pomocí analýzy několika nejoblíbenějších filmových děl posledních dvou desetiletí v České republice se práce pokouší zjistit, zda mají tyto filmy nějaké společné prvky, případně které to jsou, a zda jsou typické výhradně pro Českou republiku (resp. českého diváka) a zda tedy existuje jakýsi specifický český filmový vkus. Tímto vkusem je pak myšlena zejména prefernce určitých typů příběhů, hrdinů nebo žánrů. Při definování těchto jednotlivých prvků je vycházeno z teorie Ervinga Goffmana, převážně pak z jeho analýzy rámců organizace zkušenosti. Ke zjištění této specifičnosti je použito srovnání s americkou produkcí, tedy s nejnavštěvovanějšími filmovými díly v USA v posledních dvou dekádách. Toto srovnání pak poukazuje jak na shodné prvky v obou zkoumaných oblastech, tak zároveň dává vyniknout tendencím, které jsou typické pro české diváky, potažmo pro vkus českého filmového diváka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza genderových stereotypů v hudebních videoklipech populárních písní
ZDEŇKOVÁ, Nikola
Diplomová práce se věnuje problematice genderových stereotypů, které jsou prezentovány v hudebních videoklipech soudobých populárních písní. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž první, teoretická část, je zaměřena na vymezení základních pojmů a definic, které jsou spjaty s teorií genderu, médii a mediální komunikací. Další pasáž práce se zabývá vyobrazováním genderu v mediálních sdělení s důrazem na reklamu a populární hudbu. Druhá část práce se zaobírá samotným praktickým výzkumem, který vychází především z Goffmanova pohledu na genderovou stereotypizaci v reklamních sdělení. V návaznosti na teoretickou část jsou analyzovány vybrané hudební videoklipy. Pozornost je soustředěna na identifikování a popsání mechanismů, prostřednictvím kterých jsou genderové stereotypy v populární hudbě reprodukovány. Zvolené hudební klipy byly analyzovány dle postupů zavedených v rámci tzv. obsahové analýzy. Výsledky analýzy ukazují, jakými způsoby je mužství a ženství ve videoklipech současné populární hudby zobrazováno.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.