Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA A JEJÍ REALIZACE NA 2. STUPNI ZÁKLADNÍCH ŠKOL
URBANOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá multikulturní výchovou a její realizací na 2. stupni základních škol. V první polovině teoretické části se autorka věnovala pojmu multikulturní výchova a pojmům, které s ním úzce souvisí, jako je multikulturalita, kultura, národ apod. V druhé polovině teoretické části se autorka zabývala samotnou realizací multikulturní výchovy. Jejím začleněním, jako průřezového tématu v rámcovém vzdělávacím programu, jejím obsahem a možnými problémy, s kterými se při realizaci můžeme setkat. V praktické části autorka uvádí, jakým způsobem školy realizují multikulturní výchovu na 2. stupni základních škol a jak využívají nabídku výukových programů. První cílovou skupinou byly základní školy z Českých Budějovic. Druhou cílovou skupinou potom byly organizace působící v oblasti multikulturní výchovy. Pro sběr dat byl zvolen kvalitativní výzkum, technika dotazník s otevřenými a polouzavřenými otázkami. Výzkumu se zúčastnily pouze tři školy a čtyři organizace. Výsledky ukázaly, že krom začleňování multikulturní výchovy do vyučování, zároveň školy využívají služeb různých organizací, či si vytváří vzdělávací programy samy. Výsledky výzkumu ukázaly, jaká je nabídka vzdělávacích programů a služeb pro žáky a pedagogy, ale ukázaly také, co obnáší práce lektora multikulturní výchovy. Tato práce může sloužit jako základní pomůcka k multikulturní výchově, jelikož obsahuje všechny základní informace, které jsou pro multikulturní výchovu stěžejní. Seznamuje nás s nabídkou některých organizací a školy mohou zároveň nahlédnout, jak realizují multikulturní výchovu jinde.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.