Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Skupinová dynamika na soustředění dětského pěveckého sboru
Jůnová, Lenka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Téma bakalářské práce spadá do oblasti pedagogiky volného času. Zabývá se vývojem vztahů ve skupině zájmového útvaru Sušického dětského sboru. V teoretických kapitolách se zabývám výchovou ve volném čase, hrou, letními tábory a Sušickým dětským sborem. V praktické části se věnuji přípravě a realizaci letního soustředění s důrazem na skupinovou dynamiku. Cílem bakalářské práce je sledovat a popsat vývoj vztahů členů SDS během letního soustředění. Skupinová dynamika bude popisována s ohledem na zařazení nováčků do stávající skupiny. Na základě pozorování a rozhovorů dochází ke zjištění, že volba aktivit přispěla k vývoji vztahů. Díky skladbě týmů a volbě aktivit se podařilo začlenit nováčky do stávajícího kolektivu.
Tvorba a realizace programu na letním dětském zálesáckém táboře
Tvrdková, Adéla ; Matulová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Má bakalářská práce, která je rozdělená na dvě části, se věnuje tvorbě a realizaci programu na dětském letním zálesáckém táboře pro jeden dívčí oddíl dětí mladšího školního věku. Toto téma bakalářské práce jsem si vybrala na základě mé dlouholeté praxe s táborovým prostředím. Teoretická část se zabývá volnočasovou pedagogikou a důležitostí volného času obecně, dále historií táborů, dělením, táborovými pracovníky a v neposlední řadě organizačními záležitostmi, které jsou nezbytné pro jejich pořádání. Část druhá se soustředí na podrobný popis přípravy a realizaci připraveného programu na každý den na dětském letním táboře Barrandov. Součástí je také příprava a popis oddílové hry, kde dívky plní různé úkoly. Cílem je připravit dívky na úspěšné zvládnutí zálesácké zkoušky, další úkoly jsou zaměřené na prohloubení přátelství mezi dívkami. Po každé zrealizované aktivitě je s dívkami provedena reflexe a zhodnocení jejího průběhu. V závěru je provedena autoevaluace, zhodnocení zvládnutí přípravy a naplnění cílů, a nakonec i celkový průběh tábora na základě dotazníkového šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Pedagogika volného času, volný čas, letní tábor, táborový program, celotáborová hra
Mluvní cvičení a dramatické improvizace s dětmi předškolního věku
DEZORTOVÁ, Simona
Práce se zabývá vyuţitím dramatické výchovy a především dramatických improvizací v mateřských školách s dětmi předškolního věku. V teoretické části jsou popsány nejdůleţitější metody dramatické výchovy, především pak improvizace. Důleţitý je zde také psychický i fyzický vývoj předškoláka a mluvní schopnosti dětí. Dále jsou uvedena praktická cvičení, kterými je moţno u předškolních dětí rozvíjet řeč. V praktické části uvádím své postřehy z návštěvy mateřské školy, především pak to, jakým způsobem je s dětmi pracováno, zda je v mateřské škole pouţívaná dramatická výchova k rozvoji mluvních schopností dětí.
Využití dramatických her s dětmi na letním táboře
FEDROVÁ, Ilona
Bakalářská práce se zabývá hrou v dramatickém pojetí a jejím využití na letním táboře. Teoretická část charakterizuje vývojové změny u dětí školního věku, základní rozdíly mezi pojmy: cvičení, hra a dramatická hra. Poslední uvedené sousloví je převedeno do praktického využití s dvěma ukázkami dramatických her. Závěrečná část se zabývá hodnocením, jak z pohledu dětí, tak i autoevaluace. Na letních táborech jsou ve větší míře využívány pohybové hry. Práce si proto klade za cíl ukázat možnosti využití dramatické hry i v prostředí, pro které není tak typické. Přináší také možnou inspiraci, jak zpestřit letní táborové dny.
Osobnost pedagoga volného času a smysl jeho práce
KUČERA, Jiří
Tato práce je věnována osobnosti pedagoga volného času a smyslu jeho poslání: V první části je rozebírána samotná pedagogika a pedagogika volného času s ohledem na jediný cíl, na výchovu. Dále se zabývá problematikou pedagoga volného času. Druhá část je věnována otázce důležitosti osobnosti pedagoga z různých úhlů pohledu. Na pedagoga volného času je nahlíženo jako na charismatickou, kreativní, motivující a výjimečnou osobnost, kouče a autoritu, která vede tentokrát k možnosti seberealizace a sebevýchově ve volném čase. Ve třetí, poslední části, se více odhaluje poslání výchovy a směřování sebevýchovy k cíli vychovat dospělou osobnost ve volném čase skrze odpovědi na otázky po smyslu a smysluplném konání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.