Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Udržitelný cestovní ruch na Třeboňsku z pohledu místních aktérů
MERČÁKOVÁ, Michaela
Cestovní ruch je zdrojem obživy na celém světě. Jinak tomu není ani na Třeboňsku. Rozvoj cestovního ruchu však nemůže pokračovat stejným tempem jako doposud. Je nutné si uvědomit limity území, na kterých cestovní ruch probíhá a začít nejen uvažovat, ale také se chovat, udržitelněji, ačkoliv to nemusí být na počátku jednoduché. Cestovní ruch neovlivňuje pouze ekonomiku území, ale také místní obyvatele a přírodu. Celkově přináší ekonomické, sociální, environmentální a také kulturní dopady na oblast ve které probíhá. Oblast Třeboňska je známá pro svou zachovalou přírodu v CHKO Třeboňsko. Právě především kvůli zachovalé přírodě je každoročně cílem mnoha turistů, kteří zde mají na výběr z mnoha forem udržitelné turistiky. Tato práce se zabývá odvětvím cestovního ruchu, udržitelností a udržitelným rozvojem cestovního ruchu. Dále jsou zde uvedeny udržitelné formy turistiky, které nabízí Třeboňsko. V práci je analyzován názor a přístup obyvatel k rozvoji cestovního ruchu na Třeboňsku, ale také dalších místních aktérů, kterými je město Třeboň, CHKO Třeboňsko, Mikroregion Třeboňsko a MAS Třeboňsko. Hlavním cílem práce je zhodnocení spolupráce mezi těmito aktéry a vnímání udržitelnosti cestovního ruchu místními obyvateli Třeboňska. Na základě vyhodnocení dotazníkového šetření, zpracování informací ze strategických dokumentů místních aktérů a studia literatury, jsou v práci navržena opatření, která podpoří rozvoj cestovního ruchu na Třeboňsku v udržitelné formě.
Produkt cestovního ruchu v turistickém informačním centru Jihlava
PŮŽOVÁ, Lucie
Pro první fázi byla využita situační analýza. Jejím cílem bylo vymezit řešené území, region Vysočina a město Jihlava.V rámci situační analýzy je zařazena geografická charakteristika podmínek cestovního ruchu a životního prostředí, zpracování forem a druhů cestovního ruchu v této oblasti a vymezení subjektů cestovního ruchu, subjekty, které zajišťují dopravní, ubytovací a stravovací služby. Vypsání dopravních služeb města Jihlava a nabídky ubytování a stravování v Jihlavě. Dalším krokem je zařazení města Jihlavy podle významu cestovního ruchu. Jeho zařazení do daných kategorií. Poslední charakteristikou situační analýzy byly návštěvnické atraktivity z hlediska přírodního i společenského charakteru. Zdrojem informací byly knihy Památky Jihlava a okolí a Geografie obce Jihlava, dále informace z turistického informačního centra v Jihlavě a z webových stránek města Jihlavy. Pro hodnocení regionu je použita swot analýza, kde jsem zjistila silné a slabé stránky dané oblasti a příležitosti a hrozby pro danou oblast. V další fázi je zpracována charakteristika turistického informačního centra, kategorizace TIC podle Asociace turistických informačních center ČR a zařazení turistického informačního centra v Jihlavě. Formou osobního pohovoru bylo zjištěno náplň činnosti TIC, organizační struktura, forma a struktura nabídky, finanční portfolio a profil návštěvníka. Pomocí Bostonské matice bylo provedeno zhodnocení centra. Praktickou částí této práce je dotazníkové šetření. Jednalo se o terénní výzkum na Masarykově náměstí v Jihlavě. Dotazníky vyplnilo 92 respondentů, kteří odpovídali na otázky týkající se jejich spokojenosti se stávajícími produkty cestovního ruchu ve městě, spokojenost s turistickými informačním centrem a podobně. Odpovědi byly vyhodnoceny v programu Microsoft Excel pomocí kontingenčních tabulek Z výsledků vyhodnocení dotazníků se stanovily návrhy produktů cestovního ruchu pro vybrané segmenty. Na základě veškerých získaných informací, materiálů a výsledků výzkumu se zpracují nové produkty cestovního ruchu pro turistické informační centrum v Jihlavě. Můj návrh je cyklomapa, protože tento produkt často turisté v turistickém informačním centru poptávají a návrh nové cyklotrasy na Jihlavsku.
Analýza nabídky cestovní kanceláře
Vostrá, Alena ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Straková, Ivana (oponent)
Práce je zaměřena na nabídku cestovní kanceláře Alex. Zahrnuje vymezení základních pojmů z odvětví cestovního ruchu, a to jak jednotlivých forem a druhů cestovního ruchu, tak i osob a institucí aktivních v této oblasti. Dále se práce věnuje samotné cestovní kanceláři, její organizační struktuře a popisu činnosti jednotlivých oddělení, a také členství ve významné asociaci. Zmíněni jsou i stálí partneři cestovní kanceláře. Hlavní část práce zahrnuje samotnou nabídku, a to jak cílových destinací, druhů přepravy, ubytovacích zařízení a stravovacích služeb, tak i nabídku služeb doplňkových, specifických pouze pro danou cestovní kancelář. Poslední kapitola je věnována činnosti cestovní kanceláře v oblasti propagace a podpory prodeje a zhodnocení této oblasti její práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.