Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odhalování hospodářské kriminality při auditu a forenzním šetření
Kupková, Barbora ; Králíček, Vladimír (vedoucí práce) ; Molín, Jan (oponent)
Téma hospodářské kriminality je stále aktuální a o to více, když ekonomika prochází krizí. Je známým faktem, že v takových dobách riziko podvodného jednání roste a to i uvnitř organizací. Hospodářskou kriminalitou z hlediska profese auditora a vyšetřovatele podvodů a také z hlediska českého práva se zabývá i tato práce. Podvod, jak obě profese projevy hospodářské kriminality nazývají, znamená pro organizace zvýšené náklady, proto se s ní snaží bojovat jak v soukromém, tak i ve vládním sektoru. Jedním z institutů, který je vnímán jako prostředek k odhalení podvodů, je i statutární audit. Statutární audit však tato očekávání nesplňuje, protože jeho cílem je pouze ve výroku auditora vyjádřit názor, že účetní závěrka s přiměřenou jistotou neobsahuje významnou nesprávnost. Za odhalení podvodů nese odpovědnost účetní jednotka. V důsledku nesrovnalostí mezi představou veřejnosti a auditorů ohledně této povinnosti vzniká mezera v očekávání, což je jeden z problémů, který velmi výrazně vyplynul na povrch na začátku finanční krize, kdy se v problémech ocitly velké společnosti, jejichž účetní závěrku ověřil auditor s výrokem "bez výhrad". V této souvislosti se proto práce blíže specifikuje povinnosti auditora v dikci Mezinárodních auditorských standardů i českého práva. Proti podvodům se používá daleko účinnější prostředek, forenzní audit (forenzní šetření), práce jej srovnává s auditem statutárním především v souvislosti s odhalováním podvodů.
Očekávání veřejnosti (expactation gap) ve vztahu k externímu auditu
Dopitová, Šárka ; Králíček, Vladimír (vedoucí práce) ; Roubíčková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou očekávání veřejnosti ve vztahu k externímu auditu a především jejich odlišností od toho, jak svou úlohu chápou sami auditoři (tzv. expectation gap). Nejdříve je stručně nastíněn vznik, vývoj a úloha externího auditu. V dalších kapitolách je popsáno, jak audit chápe neodborná veřejnost, jaké jsou příčiny vzniku nepřiměřených očekávání a kterých oblastí se tato očekávání nejčastěji týkají. V závěru práce jsou zhodnoceny důsledky, jež vyplývají z existence nepřiměřených očekávání (či expectation gap), a diskutovány možnosti, jak eliminovat či alespoň snížit nepřiměřená očekávání (expectation gap).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.